Beantwoord

Nummerbehoud aanvragen zonder sms

Ik wil graag mijn nummer behouden alleen is mijn abonnement niet verlengd en kan ik hierdoor geen sms ontvangen om het te bevestigen. Op welke manier moet ik nu nummerbehoud aanvragen??
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 25 maart 2015, 15:49

Als je oude nummer niet meer actief is op een simkaart kun je ook geen nummerbehoud meer aanvragen. Heb je dat nummer opgezegd?

Je activatie voor whatsapp staat daar los van, die heb je een keer toen het nummer nog wel actief was geactiveerd en dat blijft dus zo werken tot je het nummer wijzigt.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Hanskazammmmm,

Welkom op ons Forum! :)

Bedoel je dat je jouw contract niet verlengd hebt, maar wel vernieuwd bij ons? Of bedoel je dat je van een andere provider overgestapt bent? Als je vorige nummer nog actief is, dan kun je deze nog steeds activeren, maar ik weet dus niet precies of je dit bedoelt.

Ik hoor graag van je, zodat ik je verder kan helpen!
Hey DavidK,

Ik zat hiervoor bij Hi, wat nu kpn is maar ik kan alleen nog whatsappen op mijn oude nummer met wifi. Bellen, smsen enz kan ik niet meer. Maar wanneer ik nummerbehoud wil aanvragen wordt er naar mijn oude nummer een sms gestuurd die ik dus niet meer kan ontvangen. Ik heb nu sinds gister een nieuw abonnement bij jullie afgesloten en vandaag mijn telefoon binnengekregen alleen weet ik dus niet hoe ik op mijn nieuwe toestel mijn oude nummer krijg zonder een sms.
Als je oude nummer niet meer actief is op een simkaart kun je ook geen nummerbehoud meer aanvragen. Heb je dat nummer opgezegd?

Je activatie voor whatsapp staat daar los van, die heb je een keer toen het nummer nog wel actief was geactiveerd en dat blijft dus zo werken tot je het nummer wijzigt.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hanskazammmmm,

Wat Gwendolyn70 zegt klopt helemaal: het oude nummer moet wel actief zijn om nummerbehoud te kunnen aanvragen.

Als je het oude nummer zou willen behouden, moet je even bij je oude provider (Hi) doorgeven dat het nummer geactiveerd moet worden om nummerbehoud te kunnen aanvragen! :)

Hopelijk lukt het allemaal snel en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Reageer