Beantwoord

Nummerbehoud, maar toch simkaart gekregen

• 9 januari 2017
  • 5 reacties
  • 313 Bekeken

ik heb vorige maand een nieuwe telefoon gekocht samen met een abonnement. nu zei de meneer dat ik gewoon hetzelfde nummer kan houden maar dat moet ik aanvragen. ook heeft hij mij een nieuwe simkaart gegeven.

nu vraag ik me af of dit ook echt nodig is of kan ik gewoon wachten tot mijn oude abonnement afgelopen is en mijn nieuwe ingaat? of gaat dat niet zo?

bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door David 10 januari 2017, 15:07

Hey Cajootje,

Er lijkt wat verwarring te zijn ontstaan en misschien ook iets verkeerd zijn gegaan. Ik zie namelijk geen verlenging bij ons in het systeem, maar wel een geheel nieuw abonnement.

Als je bij ons een verlenging afsluit, dan krijg jij alleen een nieuwe simkaart als je deze nodig hebt en/of een nieuwe telefoon krijgt. Vervolgens sluiten jouw huidige en nieuwe abonnement naadloos op elkaar aan en jouw telefoonnummer blijft dan gewoon behouden, Er staat bij ons dus wel een prijsplan klaar dat nog geactiveerd moet worden. Dit abonnement heeft een telefoonnummer dat eindigt op -249 en als het goed is staat dit ook op jouw contract.

Wat er verder precies in de winkel is besproken kan ik verder niet inzien, maar als je dit nummer wilt behouden bij een nieuw abonnement, dan is nummerbehoud inderdaad de volgende stap. Klopt het overigens dat je jouw toestel in één keer hebt afbetaald? Misschien kunnen we het abonnement dan ook nog omzetten, maar dat kan ik niet garanderen.

Laat het ons weten of het voor zover duidelijk is en hoe we je verder kunnen helpen! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Cajootje,

Er lijkt wat verwarring te zijn ontstaan en misschien ook iets verkeerd zijn gegaan. Ik zie namelijk geen verlenging bij ons in het systeem, maar wel een geheel nieuw abonnement.

Als je bij ons een verlenging afsluit, dan krijg jij alleen een nieuwe simkaart als je deze nodig hebt en/of een nieuwe telefoon krijgt. Vervolgens sluiten jouw huidige en nieuwe abonnement naadloos op elkaar aan en jouw telefoonnummer blijft dan gewoon behouden, Er staat bij ons dus wel een prijsplan klaar dat nog geactiveerd moet worden. Dit abonnement heeft een telefoonnummer dat eindigt op -249 en als het goed is staat dit ook op jouw contract.

Wat er verder precies in de winkel is besproken kan ik verder niet inzien, maar als je dit nummer wilt behouden bij een nieuw abonnement, dan is nummerbehoud inderdaad de volgende stap. Klopt het overigens dat je jouw toestel in één keer hebt afbetaald? Misschien kunnen we het abonnement dan ook nog omzetten, maar dat kan ik niet garanderen.

Laat het ons weten of het voor zover duidelijk is en hoe we je verder kunnen helpen! 🙂
bedankt voor de reactie, het is al een stuk duidelijker.
en ja ik heb inderdaad mijn telefoon in 1x betaald, het was de bedoeling om gewoon mijn abonnement te verlengen maar dat is dus blijkbaar anders gegaan, als het nog omgezet kan worden hoor ik graag hoe. :D

want als ik wel een ander abonnement besluit te nemen met nummerbehoud, wat zijn daar dan nadelen/ voordelen aan, of maakt dit niet veel uit?
Reputatie 7
Badge +15
Hi Cajootje,

Ik help je hier graag verder mee. We hebben nu twee opties:

Optie 1: Je vraag nummerbehoud aan via de bovengenoemde link van David. De T-Mobile Extra punten die je nu hebt komen dan te vervallen maar gelukkig kunnen wij die ook weer voor je toevoegen aan je nieuwe contract. Het enige nadeel is dan, dat je een heel nieuw klantnummer hebt en je jouw oude facturen niet meer kunt bekijken via My T-Mobile. Als je dat niet erg vindt dan is dit wel de makkelijkste optie.

Optie 2: Ik neem contact op met een van mijn collega's van de verkoopafdeling. Hij of zij belt jou vervolgens om gezamenlijk telefonisch je nieuwe abonnement uit het systeem te halen en alsnog een renewal voor je aan te vragen. Het is overigens nog niet 100% zeker of dit lukt maar mijn collega's proberen dat natuurlijk met liefde even voor je! Als je deze optie fijner vindt dan hoor ik graag wanneer je telefonisch bereikbaar bent. Dan plannen wij zo snel mogelijk een afspraak voor je in! 🙂

Ik ben benieuwd naar je reactie. Sorry dat wij dit niet direct gemakkelijk voor je kunnen oplossen!
super, optie 1 wordt hem!
Ik heb zojuist nummerbehoud aangevraagd dus dat komt helemaal goed.
als jullie de T-Mobile Extra punten over kunnen zetten graag :D
allebei bedankt voor de moeite!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi cajootje,

Jij ook bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat je nummerbehoud hebt aangevraagd. Ik zie dat je nummerbehoud is goedgekeurd voor 28 februari. Trek je straks even aan de bel wanneer je nieuwe abonnement is ingegaan dan zorgen wij ervoor dat je T-Mobile Extra punten worden toegevoegd. 🙂

Reageer