Vraag

Omzetten sim only naar abonnement met toestel

• 8 augustus 2011
  • 9 reacties
  • 5917 Bekeken

Hallo,
Ik ben al jaren klant bij jullie en dat bevalt mij prima. Nu zou ik graag mijn sim only abonnement om willen zetten naar een abonnement met een toestel. Via my t-mobile wordt gemeldt dat dit niet mogelijk is omdat mijn contract per 1 april 2012 pas afloopt. Maar onlangs heb ik op internet gekeken en heb gelezen dat indien ik langer dan 1 jaar hetzelfde abonnement bij jullie heb lopen dat ik dan per maand mag opzeggen. Klopt dit? Aangezien ik een abonnement wil wat duurder is, dus gunstiger voor jullie, zou dit toch geen probleem moeten zijn. Graag hoor ik van jullie.
Met vriendelijke groet,
Maria de Leeuw

9 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Niet handig om je nummer hier te vermelden, is openbaar forum.
Je contract loopt tot 1 april 2012, je kan dus pas wat doen op 1 januarri 2011
Bedankt voor de info.
Groeten Maria
Reputatie 7
Centaur bedoelt waarschijnlijk januari 2012.

Je kan beter een los toestel kopen denk ik. Als je de meerprijs van het abonnement rekent plus het bedrag ineens kom je al aardig in de buurt. Een early renewal kost ook zo'n 70 euri, maar ik weet niet of dat bij sim-only ook mogelijk is.
Na aflopen van mijn abonnement wilde ik niet meteen een nieuw toestel maar wachten op de iPhone 5. Op advies van T-Mobile heb ik toen een sim only genomen. dat kon ik volgens T-Mobile zo weer omzetten naar een abonnement. Toen ik dat deze week wilde doen - Samsung Galaxy SII aanschaffen met i-abonnement, meldde T-Mobile mij dat dit niet kon. Voel mij zwaar bedrogen.
Wie heeft nog meer van zulke ervaringen?
J.
Na aflopen van mijn abonnement wilde ik niet meteen een nieuw toestel maar wachten op de iPhone 5. Op advies van T-Mobile heb ik toen een sim only genomen. dat kon ik volgens T-Mobile zo weer omzetten naar een abonnement. Toen ik dat deze week wilde doen - Samsung Galaxy SII aanschaffen met i-abonnement, meldde T-Mobile mij dat dit niet kon. Voel mij zwaar bedrogen.
Wie heeft nog meer van zulke ervaringen?
J.

Ja ik heb eind vorig jaar precies het zelfde verhaal mee gemaakt.
Ik werd onverwacht op mn werk gebeld (opzicht geen punt), om m'n abonement te verlengen, maar ik wist toen ter plekken nog niet of en welk toestel ik wilde.
Mij werd toen ook verteld dat ik zo kon upgraden en later nog kon beslissen.
Ik stelde die vraag ook nadrukkelijk vanwegen de overwegen van een toestel. Dat was in het verlengde van het gesprek ook meer dan duidelijk en de telefooniste was zich zeer bewust van mijn twijfel over een toestel. Zij heeft me toen niet verteld dat een toestel achteraf niet meer toe te voegen was.
Nu ik een keus heb gemaakt voor een toestel blijkt het dus niet te kunnen. De persoon die me dat vertelde zou nog kijken wat hij kon doen en zou me gisteren terug bellen. Helaas heb ik niks meer gehoord.
Ja bedrog zou ik het in dit geval ook wel willen noemen, of in het beste geval miscommunicatie.

Deze regel lijkt me voor T-Mobile zelf ook niet slim, mensen gaan nu een toestel elders kopen omdat deze los op diverse webshops net wat goedkoper uitvallen dan hier of gewoon uit frustratie, en dat is een gemiste verkoop voor T-Mobile zelf.

Deze regel zou herzien moeten worden en ik ben bij deze heel graag de eerste waarbij dat gebeurd! :-)

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan
Misschien kan uit de doeken worden gedaan wat de moeilijkheid van zo'n upgrade eigenlijk is. Aangezien het hier volgens mij puur om een administratieve handeling gaat. Hopelijk kan er iets verder gegaan worden dan regel is regel.

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan
Reputatie 6
Badge +16
@Seb7

Wat vervelend dat dit gebeurd is. Ik zie inderdaad dat je in december 2012 contact hebt opgenomen met een van onze collega's. Je geeft aan dat deze collega je zou terugbellen, maar dat dit nog niet is gebeurd. Ik heb contact opgenomen met de desbetreffende persoon met het verzoek om je alsnog hierover terug te bellen. Hopelijk heeft hij hier een oplossing voor klaarstaan. 🙂
Hallo Razza

Fijn dat je m'n bericht hebt gelezen en er actie op hebt ondernomen, hopelijk hoor ik gauw van je collega.
Alle goeds voor het nieuwe jaar!

Sebastiaan
Hallo Razza (en collega's)
weten jullie of mijn verzoek nog in behandeling is? Ik heb namelijk nog steeds niks gehoord, en zou heel graag m'n abonnement aangepast hebben. Hoor heel graag van een van jullie!

Reageer