Beantwoord

Op een later moment abonnement verlengen met een Samsung S8. Is dit mogelijk?

• 28 april 2017
  • 2 reacties
  • 139 Bekeken

Hello T-Mobile,

Op 01-05-2017 loopt mijn abonnement af. Ik wil verlengen met de Samsung S8, maar wil hier nog even mee wachten. Loopt na 1 mei mijn contract door of wordt het automatisch stop gezet? Als het doorloopt, wat verandert er dan? En kan ik dan op een later moment dan die 1 mei alsnog met een Samsung S8 verlengen? Of is alles komen te vervallen en sluit ik een nieuw abonnement af met een nieuwe telefoonnummer?

Groetjes,

Riangela
icon

Beste antwoord door Skyrider 29 april 2017, 00:18

Goedenavond Riri24.

Als je je abonnement niet opzegt of vernieuwt, dan loopt het na de vaste contractperiode stilzwijgend door. Je hoeft na je contractperiode geen toestelkosten meer te betalen, maar je verliest wel al je kortingen (indien van toepassing).

Dus nee, na 1 mei kun je gewoon nog gebruik maken van je huidige 'abonnement' om het zo maar te zeggen. Je kunt nu, voor en na 1 mei verlengen. De keuze is geheel aan jou 🙂.

Hou wel rekening mee met Veranderingen door de Wet Financieel Toezicht die vanaf 1 mei van kracht gaat.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedenavond Riri24.

Als je je abonnement niet opzegt of vernieuwt, dan loopt het na de vaste contractperiode stilzwijgend door. Je hoeft na je contractperiode geen toestelkosten meer te betalen, maar je verliest wel al je kortingen (indien van toepassing).

Dus nee, na 1 mei kun je gewoon nog gebruik maken van je huidige 'abonnement' om het zo maar te zeggen. Je kunt nu, voor en na 1 mei verlengen. De keuze is geheel aan jou 🙂.

Hou wel rekening mee met Veranderingen door de Wet Financieel Toezicht die vanaf 1 mei van kracht gaat.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Hoi Riri24, welkom op het klantenforum.

Ik heb bij deze Skyriders antwoord gemarkeerd als antwoord op de vraag. Als je het daar niet mee eens bent, ben je uiteraard vrij om dit aan te geven. :)

Aanvullend op Skyriders antwoord wil ik je de volgende dingen ook nog meegeven:
Wanneer je besluit om het abonnement door te laten lopen na het einde van jouw contract, dan ben je contractvrij zoals men dat noemt. Dat houdt in dat je op elk gewenst moment een verlenging kunt laten doorvoeren. Die gaat dan van start wanneer je jouw toestel ontvangt, of direct wanneer het een Sim Only betreft. Op My T-Mobile wordt dan waarschijnlijk een datum weergegeven van vier maanden in de toekomst, daar schrikt men nog wel eens van. Dit gebeurt omdat je vanaf vier maanden voor de einddatum al kunt verlengen. Zodra je toestel binnen is wordt die datum automatisch aangepast (de verwerking kan tot 48 uur duren).

Ook wil ik je graag wijzen op een eventuele andere mogelijkheid. Als je sowieso al een Go abonnement in gedachten hebt, dan zou je namelijk kunnen kijken naar de optie toestelflexibiliteit. Op deze pagina kun je daar meer over lezen. In het kort houdt het in dat je 'nu' een Go Sim Only abonnement naar keuze afsluit en, zodra je wilt verlengen met een S8, kun je middels toestelflexibiliteit je Sim Only contract laten vernietigen en overgaan op een abonnement met toestel. Dan kun je nu toch al profiteren van de voordelen van het Go abonnement. 😃

Reageer