Beantwoord

Oude abonnement schrikbarend duur geworden, maar wil nog niet verlengen

• 23 april 2017
  • 6 reacties
  • 405 Bekeken

Mijn 2 jarig abonnement is vorig jaar verlopen. De kosten hiervan waren rond de 42 euro per maand. Aangezien er geen goede aanbieding was en ik mijn opties qua toestellen rustig wilde bekijken, heb ik vorig jaar niet gekozen voor een verlening in de vorm van een sim only abonnement. Ik had na een tijdje door dat je via de online omgeving (mytmobile) het nog lopende abonnement wel kon aanpassen, want ik vond 42 euro voor onbeperkt bellen en 6gb aan data (die ik nooit verbruikte) wel erg veel. Ik heb toen mijn bundels aangepast naar 300 belminuten en 3gb voor een bedrag van ongeveer 26 euro. Die kosten waren voor mij acceptabel. Tot mijn mijn verbazing zag ik mijn mytmobile omgeving dat mijn abonnement 53 euro!! gaat kosten voor 300 belminuten en 3gb aan data. Ik vind het echt te gek dat T-mobile voor een abonnement wat al liep voor 26 euro ineens, zonder dat er iets is gewijzigd 53 euro in rekening brengt. Ik ben heel erg teleurgesteld in de dienstverlening van T-mobile. Als ze mij niet als klant willen, kunnen ze mij dat gewoon zeggen en mij niet proberen weg te jagen door de abonnementskosten heel veel te verhogen.

Ik heb inmiddels wel contact gehad met de klantenservice en de verkoopafdeling. Inmiddels heb ik een nieuw aanbod geaccepteer, maar daar wil ik toch geen gebruik van maken. Ik voel mij te veel onder druk gezet door T-mobile. Mijn oude abonnement is echt heel erg duur geworden, dus daar moet ik vanaf. Dus ofwel ik slik het aanbod, of ik behoud mijn veel te duur geworden abonnement of ik ga weg. Een optie om het oude abonnement toch nog tegen die lage kosten aan te bieden lijkt niet te gaan of wel T-mobile?
icon

Beste antwoord door Hajar 25 april 2017, 15:40

Hi Peter,

Je abonnement was op 16-10-2016 al verlopen en normaal gesproken komt de korting direct te vervallen. Jij hebt daarintegen nog een half jaar kunnen profiteren van de korting, maar nu is die echt komen te vervallen. Het abonnement is zonder korting veel duurder en je kan niet verlengen met hetzelfde abonnement omdat wij deze niet meer aanbieden. Wij bieden nu alleen Go en Basis sim aan. Ik zie dat je nu akkoord bent gegaan met een verlenging met Samsung S8. Voor dit abonnement krijg je 10GB en onbeperkt bellen en betaal je maar €20. Je krijgt dus meer en je betaalt veel minder dan voorheen. Je geeft aan dat je hier liever geen gebruik van maakt. Mocht dat echt zo zijn dan kun je de bestelling annuleren. Op deze pagina vind je meer informatie hierover.

Ik hoop dat je alsnog bij ons blijft. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Je abonnement was op 16-10-2016 al verlopen en normaal gesproken komt de korting direct te vervallen. Jij hebt daarintegen nog een half jaar kunnen profiteren van de korting, maar nu is die echt komen te vervallen. Het abonnement is zonder korting veel duurder en je kan niet verlengen met hetzelfde abonnement omdat wij deze niet meer aanbieden. Wij bieden nu alleen Go en Basis sim aan. Ik zie dat je nu akkoord bent gegaan met een verlenging met Samsung S8. Voor dit abonnement krijg je 10GB en onbeperkt bellen en betaal je maar €20. Je krijgt dus meer en je betaalt veel minder dan voorheen. Je geeft aan dat je hier liever geen gebruik van maakt. Mocht dat echt zo zijn dan kun je de bestelling annuleren. Op deze pagina vind je meer informatie hierover.

Ik hoop dat je alsnog bij ons blijft. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.
Hi Hajar, Dank voor het antwoord.

Ik ben eigenlijk nogal verbaasd dat ik zo onder druk wordt gezet voor een ander abonnement. Ik denk dat niemand zal tegenspreken dat 53 euro voor 3Gb en 100 belminuten echt veel te veel is. Daar heb je een S8+ voor met een 10Gb abonnement. Maar ik wil niet verplicht worden om gebruik te moeten maken van T-mobile samen om korting te ontvangen.

En een abonnement van 20 euro en het bijbetalen van een samsung S8+ voor 844 euro is overigens redelijk concurrerend, alhoewel er aanbieders zijn die goedkoper zijn. Maar eigenijk wilde ik nog geen nieuw abonnement, in ieder geval niet onder de voorwaarden waarmee ik nu te maken heb.

Ik ben er nog niet zo zeker ben dat T-mobile mij wil of kan helpen. Waarschijnlijk is het geen onwil, maar ik ben nog niet geholpen. Graag zou ik nog even van dit abonnement met korting gebruik maken, zodat ik op mijn gemak kan beslissen en niet onder druk wordt gezet (of in ieder geval sterk het gevoel heb onder druk te worden gezet). Kortingen kunnen altijd worden gegeven door T-mobile, dus ook nog even tijdelijk op mijn oude abonnement. Ik hoop dat T-mobile mij toch nog even een tijdje wil compenseren.

Ik heb het nieuwe contract overigens al van het weekend geannuleerd, omdat ik er nog geen goed gevoel over had. Daarom vraag ik via deze weg aan T-mobile om er nog eens naar te kijken. In ieder geval bedankt voor alle moeite.
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Peter,

Ah, jammer om te lezen dat je jouw abonnement inmiddels hebt geannuleerd. We hopen dat je rustig de tijd kan nemen om alles te bekijken en uiteindelijk een beslissing kan maken met een goed gevoel.

Het is zeker niet onze bedoeling om je onder druk te zetten, we hebben je daarom de mogelijkheid gegeven om tot een half jaar na de einddatum van je contract gebruik te blijven maken van de kortingen. Zo zou je voldoende tijd hebben om rond te kijken naar de prijzen en toestellen. Je kan er ook voor kiezen om nu een Sim Only abonnement af te sluiten met lage maandkosten en daarna gebruik te maken van toestel flexibiliteit als je een leuk toestel gevonden hebt. Wellicht dat dit voor jou een goede optie is. 🙂
Beste Issam. Tja..jammer dat ik iets moet doen, maar misschien is het dan toch het beste als ik even een tijdelijke goedkope optie kies en een sim only abonnement afsluit. Ik zeg niet dat het aanbod van T-mobile slecht is, maar ik wil het op mijn gemak bekijken.

Ik heb nu een sim only afgesloten. Alleen heb ik dat niet helemaal goed gedaan. Ik heb een 2-jarig contract afgesloten, omdat dit de default insteling van de T-mobile shop is. Het moet echter een jaarcontract zijn. Hoe kan ik dat wijzigen?
Is opgelost. Via de online chat ben ik geholpen. Ging super!
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Peter,

Ik ben blij om te lezen dat het allemaal alsnog is opgelost. Bedankt voor je berichtje!

Als je in de toekomst weer vragen of verzoeken hebt dan horen we dat natuurlijk graag van je. 😉

Reageer