Vraag

Prijsverschil voor de iPhone bij T-Mobile per land

Reputatie 2
Dames en heren van T-Mobile,

Met de lancering van de iPhone 5s in zicht ben ik een beetje aan het speuren geslagen en afgaande van het uitgelekte document via Tweakers welke afgedaan wordt alszijnde een niet "officieel" tariefplan het volgende.
Vandaag is gestart met de uitrol van de mail aangaande de iPhone 5s de eerste geluiden die rondgaan zijn negatief.
Naast het tariefplan is ook het bedrag wat bijgeteld moet worden met het toestel te hoog ( dit is een gedeelde mening )
Mijn vragen naar aanleiding van vergelijkingen met T-Mobile Duitsland, T-Mobile Engeland, EE Engeland en O2 Engeland.

- Waarom worden er in Nederland geen bundels aangeboden met ongelimiteerde belminuten en smsjes?

- Waarom zijn de kosten met betrekking tot belminuten/smsjes in Nederland zo hoog? 25 eurocent voor een belminuut/sms is omgerekend tot het guldentijdperk meer dan 50 cent, dit terwijl de tarieven in het gulden tijdperk op 21 cent per belminuut lagen ( omgerekend naar euro's nog geen 10 eurocent ) en voor een sms kon dit voor 5 gulden centen ( omgerekend 2 eurocent en een beetje )

- Vergeleken met de bundels welke in Engeland en Duitsland worden aangeboden beschikken deze abbonnementen over standaard 4G internet en zoals reeds eerder aan gehaald betalen "wij" consumenten van T-Mobile evenveel als klanten in de omringende buurlanden terwijl wij geen 4G hebben en geen ongelimiteerde belminuten/smsjes!

- Waarop worden de prijzen welke als bijbetaling gelden bij een nieuw toestel gebaseerd? Volgens mijn informatie kost het Apple 218 dollar om een iPhone 5s 32GB te maken, maar toch moet men een bedrag van ruim 300 euro bijbetalen bij een abbonnement van minimaal 2 jaar, minimaal 200 belminuten en minimaal 1 GB internet welke niet beschikt over het 4G netwerk en geen ongelimiteerde bel en/of sms "minuten" kent.
Vergeleken met Duitsland en Engeland lopen wij achter op zowel technisch vlak alsmede de inhoud van de bundels om over de toestelprijs nog maar te zwijgen.
176,76 euro bijbetalen in Engeland en 299,99 bijbetalen in Duitsland voor nagenoeg hetzelfde pakket beide 4G, ongelimiteerde bel/sms minuten en 1 GB data gedurende 2 jaar.

- Kortingen voor klanten die net 1 jaar of 2 jaar "lid" zijn krijgen dezelfde korting als iemand die al jaren "lid" is, maar de laatstgenoemde krijgt dezelfde "aanbieding" als de klanten die net 1 of 2 jaar aangesloten zijn. Zoals jullie begrijpen zou er best wel eens uitgepakt mogen worden voor iemand die 5 jaar lid is of 10 jaar even iets anders dan dezelfde behandeling en dan doel ik niet op een korting op de bundel. Ik doel op een 50 euro korting op het toestel voor iemand die 5 jaar al diensten afneemt plus de korting die al bestaat. En voor 10 jarigen 75 euro korting, het is maar een voorbeeld.

- Wanneer zijn er abbonnementen vergelijkbaar met Engeland en Duitsland verkrijgbaar? Immers wij hangen al jaren vast aan belminuten en smsjes die uit de bundel verdwijnen. Terwijl dat niet evenredig is met de prijzen die er ooit golden, daarmee lopen de prijzen niet synchroon.

Ik heb jarenlang veel plezier gehad aan T-Mobile, maar de service die nu aangeboden wordt is beneden peil. Dit geldt voor zowel de abbonementsvormen als het bedrag wat bijbetaald moet worden voor de toestellen. 
Als ik een nieuwe iPhone 5s zou willen dan kost mij dit 379,95 daarnaast zit ik 2 jaar vast á 45 euro ( 48 x 45 euro = 1080 euro + 379,95 = 1459,95 ) 1459,95 voor een telefoon die slechts 218 dollar kost om te maken, als ik dan ook er even van uitga dat overige belminuten niet eeuwig houdbaar zijn dan genomen over die 2 jaar waarbij je wellicht max de helft van je belminuten gebruikt ( 150 x 24= 3600 belminuten á 0,25 = 900 euro ) of nog erger boven je bundel uit komt en hierdoor 0,25 ex btw á 21% kom je al gauw uit op een bedrag van 3000 euro op jaarbasis bestaande uit toestelprijs, abbonnement, overige kosten voor dat geld heb je nog geen 4G geen ongelimiteerde belminuten/smsjes. 
T-Mobile doe hier eens wat aan!

2 reacties

Reputatie 4
@ ProNikon

Bedankt voor je uitgebreide reactie en feedback! Ik zal je zo open en duidelijk antwoord proberen te geven op je vragen! 😉

- Het is bij T-Mobile zeker mogelijk om gebruik te maken van Onbeperkt Bellen en Sms! Deze bundel wordt gewoon aangeboden hoor! 😉 Kijk bijvoorbeeld maar eens in ons Stel Samen prijsplan. Overigens zit er in dit abonnement standaard al onbeperkt sms!

- Je betaalt met jouw iSmart 300'11 prijsplan €0,09 per sms'je en belminuut binnen je bundel. Dat is een groot verschil met €0,25 cent.. Wanneer je buiten je bundel belt of sms't gelden natuurlijk wel hogere tarieven.

Daarnaast is het redelijk logisch dat bepaalde diensten wel prijziger worden. De inkomsten van T-Mobile dalen namelijk door regelgeving en veranderend klantgedrag. Onze klanten bellen en sms’en bijvoorbeeld steeds minder. Tegelijk stijgen de uitgaven gigantisch door de hoge kosten van de frequentieveiling en noodzakelijke investeringen in het bestaande netwerk en 4G. Bovendien stijgen ook de prijzen van sommige van onze leveranciers.

Om teruglopende inkomsten en hogere kosten op te vangen neemt T-Mobile een aantal maatregelen. Daarbij wordt er voornamelijk gekeken naar het efficiënter maken van de eigen organisatie. Naar de toekomst toe is dit echter niet toereikend. De kosten van bepaalde diensten kunnen hierdoor stijgen, maar Sms is bijvoorbeeld juist een dienst die wij in de nieuwere prijsplannen onbeperkt hebben ingegrepen.

- Je derde punt klopt eigenlijk helemaal niet! T-Mobile is juist de enige provider in Nederland die 4G gratis beschikbaar stelt voor al haar klanten!! De enige voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je beschikt over een toestel dat hiervoor geschikt is. Via onze website kan je hier alles over lezen!

- Op dit moment zijn de prijzen voor de nieuwe iPhone's niet bekend. Ik vind het dus lastig om hier dieper om in te gaan omdat er geen informatie over beschikbaar is. Daarnaast is de kostprijs die Apple heeft natuurlijk bij lange niet representatief voor de prijs die T-Mobile betaalt. Wanneer je als klant kiest voor het allernieuwste type iPhone dan zit daar natuurlijk ook een hoge kostprijs aan verbonden. Het gaat namelijk om erg prijzige hardware! 😉

- Hier heb je zeker een goed punt, ik zal dit dan zeker in mijn achterhoofd houden en noteren. Wij waarderen onze vaste klanten zeer zeker en zijn bijvoorbeeld ook de enige provider met een exclusief spaarprogramma (T-Mobile Extra) waarmee onze trouwe klanten kunnen sparen voor cadeaus, leuke uitjes of een korting op je factuur/toestelprijs.

- Ik vind het hier ook lastig om een vergelijking te maken met abonnementen in Engeland en Duitsland. Met betrekking tot de houdbaarheid van je belminuten; we hebben sinds kort onze Stel Samen abonnementen. Je hebt bij dit abonnement dus de mogelijkheid om het aantal belminuten uit te kiezen dat precies bij je behoeftes past waardoor het minder wenselijk zou moeten zijn om je belminuten mee te nemen.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag!
Reputatie 2
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/pronikon-178187/"

Bedankt voor je uitgebreide reactie en feedback! Ik zal je zo open en duidelijk antwoord proberen te geven op je vragen! ;)

- Het is bij T-Mobile zeker mogelijk om gebruik te maken van https://"https://www.t-mobile.nl/onbeperkt-bel-sms/routed_rewrite_for_extensionless.aspx/"! Deze bundel wordt gewoon aangeboden hoor! 😉 Kijk bijvoorbeeld maar eens in ons https://"http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/nieuwe-prijslijsten/stel-samen-en-samengesteld-14okt13.pdf". Overigens zit er in dit abonnement standaard al onbeperkt sms!

- Je betaalt met jouw https://"http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/oude-prijslijsten/smart/ismart-oud.pdf" prijsplan €0,09 per sms'je en belminuut binnen je bundel. Dat is een groot verschil met €0,25 cent.. Wanneer je buiten je bundel belt of sms't gelden natuurlijk wel hogere tarieven.

Daarnaast is het redelijk logisch dat bepaalde diensten wel prijziger worden. De inkomsten van T-Mobile dalen namelijk door regelgeving en veranderend klantgedrag. Onze klanten bellen en sms’en bijvoorbeeld steeds minder. Tegelijk stijgen de uitgaven gigantisch door de hoge kosten van de frequentieveiling en noodzakelijke investeringen in het bestaande netwerk en 4G. Bovendien stijgen ook de prijzen van sommige van onze leveranciers.

Om teruglopende inkomsten en hogere kosten op te vangen neemt T-Mobile een aantal maatregelen. Daarbij wordt er voornamelijk gekeken naar het efficiënter maken van de eigen organisatie. Naar de toekomst toe is dit echter niet toereikend. De kosten van bepaalde diensten kunnen hierdoor stijgen, maar Sms is bijvoorbeeld juist een dienst die wij in de nieuwere prijsplannen onbeperkt hebben ingegrepen.

- Je derde punt klopt eigenlijk helemaal niet! T-Mobile is juist de enige provider in Nederland die 4G gratis beschikbaar stelt voor al haar klanten!! De enige voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je beschikt over een toestel dat hiervoor geschikt is. Via https://"http://www.t-mobile.nl/4g" kan je hier alles over lezen!

- Op dit moment zijn de prijzen voor de nieuwe iPhone's niet bekend. Ik vind het dus lastig om hier dieper om in te gaan omdat er geen informatie over beschikbaar is. Daarnaast is de kostprijs die Apple heeft natuurlijk bij lange niet representatief voor de prijs die T-Mobile betaalt. Wanneer je als klant kiest voor het allernieuwste type iPhone dan zit daar natuurlijk ook een hoge kostprijs aan verbonden. Het gaat namelijk om erg prijzige hardware! ;)

- Hier heb je zeker een goed punt, ik zal dit dan zeker in mijn achterhoofd houden en noteren. Wij waarderen onze vaste klanten zeer zeker en zijn bijvoorbeeld ook de enige provider met een exclusief spaarprogramma (https://"http://www.t-mobile.nl/sparen") waarmee onze trouwe klanten kunnen sparen voor cadeaus, leuke uitjes of een korting op je factuur/toestelprijs.

- Ik vind het hier ook lastig om een vergelijking te maken met abonnementen in Engeland en Duitsland. Met betrekking tot de houdbaarheid van je belminuten; we hebben sinds kort onze https://"http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/nieuwe-prijslijsten/stel-samen-en-samengesteld-14okt13.pdf" abonnementen. Je hebt bij dit abonnement dus de mogelijkheid om het aantal belminuten uit te kiezen dat precies bij je behoeftes past waardoor het minder wenselijk zou moeten zijn om je belminuten mee te nemen.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag!

In 2011 toen ik mijn abonnement afsloot was onbeperkt smsen/bellen niet beschikbaar, uiteraard ga ik uit van mijn eigen abonnement wel zo makkelijk. Ik heb weinig zin in praatjes dat ik niet weet waar ik over praat. Het spreekt voor zich dat ik het over hogere tarieven heb buiten de bundel. Toen ik in 1998 mijn eerste abonnement afsloot was sms'en gelijk aan de huidige tarieven. Gedurende de jaren die volgden werden prijzen goedkoper tot enkele jaren terug toen de prijzen stagneerden en opeens weer opliepen. Uiteraard spreekt het voor zich dat kosten weer oplopen naarmate inkomsten tegenvallen, echter is dat niet het probleem van de consument. Ik geloof dat elke consument inspeelt op wat er aangeboden wordt en niet te veel wil betalen en als iets goedkoper kan dan zal het overgrote deel kiezen om te besparen op een product. Sms'en is iets wat als het aan mij ligt iets wat tot het verleden behoort en incidenteel gebruikt wordt bij storingen waarbij bijvoorbeeld whatsapp niet werkt. Echter is whatsapp niet de enige app waarmee je berichten kunt versturen.

Dat kosten veranderen, prima maar een toestelprijs blijft gelijk qua afname nu weet ik dat het enigzins kan verschillen bij Apple maar dan praat je over een bedrag van max 30 euro. Verschillen in bedragen bij Apple heb je ten opzichte tussen Europa, Azië en Amerika verschillen binnen in Europa heb je vrijwel niet. Dus waar de prijsverschillen vandaan komen als ik die bekijk bij T-Mobile Duitsland en Engeland en de uitgelekte prijzen vergeleken met Nederland ik heb geen idee, maar ik ben niet de enige die daar benieuwd naar is. En ik ben ook niet de enige die de verschillen fors vind!
Daarnaast zit er een klein foutje in je bericht want T-Mobile heeft pas 4G vanaf 18 november, dat ze er mee bezig zijn is correct maar landelijke dekking. Nee die is er niet! Dus mijn punt klopt in die zin wel, ik heb het namelijk over de abonnementen van T-Mobile in Engeland en Duitsland waarbij je standaard 4G hebt op het moment van schrijven.

Voor wat betreft de prijzen ik praat liever over prijzen die nog niet officieel bevestigd zijn, terwijl links en rechts van zeer betrouwbare bronnen als prijzen binnen komen sijpelen. Ik begrijp dat T-Mobile niks kan en wil bevestigen. Maar het hele traject bevat aardig wat fouten te weten de inschrijving die maar selectief is een deel heeft wel een bevestiging gekregen en de kans om te pre-orderen anderen mij incluis wachten nog steeds op de mail. Daarnaast werd meerdere malen nadrukkelijk vermeld dat pre-orderen niet kon deze afspraak is gemaakt met Apple. Erg vreemd is het dan dat men online ( de selecte groep die wél een mail hebben gehad ) kan pre-orderen en dat het in de winkels ook gewoon kan. Om het heel bot te zeggen kom je dan naar toekomstige en bestaande klanten niet echt betrouwbaar over, overigens wordt er weinig met de reacties gedaan aangaande de klachten over het negeren van mensen die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief. Ik praat niet namens mijzelf als ik zeg dat ik deze gang van zaken betreur als consument voel je je dan in de zeik gezet. Zonder klanten is er nog minder omzet voor T-Mobile wat weer inhoud dat tarieven verder verhoogd moeten worden.

Aangaande je laatste reactie het is wellicht moeilijk die te beantwoorden, maar de service die Nederland op dit moment biedt schiet tekort vergeleken met Engeland en Duitsland. Naast dat het toestel de iPhone 5s hier "vermoedelijk" duurder is niet alleen qua abonnementsvorm ik praat hier over standaard onbeperkt bellen/smsen en standaard 4G internet met daarbij een eigen keus aan databundel valt ook het bedrag wat je moet betalen voor het toestel buiten proportie. Het verschil met Duitsland is hoog maar te verwaarlozen, echter vergeleken met de prijs voor een 5S in Engeland verschilt de prijs nogal. Ik ga er vanuit dat de inkoop zoals reeds eerder beschreven gelijk is binnen europa. Als ik een soortgelijk abonnement vergelijk tussen Nederland/Duitsland en Engeland zit er een verschil van meer dan 100 euro in de toestelprijs.

Reageer