Vraag

Probleempje - Verlengen met Galaxy S7

Reputatie 2
Beste lezers en andere nieuwsgierige,

Ik heb al jaren een contract bij jullie lopen op naam van mijn vader. Sinds dat ik te horen kreeg dat de Galaxy S7 weer bijna uit kwam, zat ik met smacht te wachten op de officiële presentatie van de telefoon. Ik was namelijk van plan om de S7 (net zoals ik met de S5 gedaan heb) direct te kopen in combinatie met een contractverlenging. Voor de S5 kwam dit namelijk goed uit, toentertijd was de verwachte leverdatum namelijk 11 april 2014, dat terwijl ik vanaf 16 maart 2014 mocht verlengen.

Dit jaar komt dit echter een beetje in de knoei. De verwachte leverdatum ligt op 11 maart 2016, en dat terwijl ik nog steeds pas op 16 maart mag verlengen (contract loopt tot 15 juli 2016). Aangezien ik graag de VR bril er gratis bij wil, kom ik in de problemen met de datum waarom je de order geplaatst moet hebben om in aanmerking te komen voor deze bril (voor 10 maart 2016). Nu ben ik bij de T-Mobile winkel geweest en die geven aan dat ze nu een order in kunnen schieten, en daarna op 16 maart terug kan komen om mijn contract te verlengen en de telefoon op te halen. Zo zou ik alsnog in aanmerking komen voor de gratis VR bril bij de S7. Helemaal mooi natuurlijk, maar met deze optie heb ik de S7 niet op 11 maart in huis (wat niet tot de dood zal lijden, maar wat ik wel jammer vindt). Maar daarnaast moet ik ook de telefoon kopen via T-Mobile, dat terwijl hij op bijvoorbeeld Studentmobiel bijna €60 goedkoper is (en dat is voor iemand van mijn leeftijd toch een aardige tijd werken ;)).

Nu heb ik wel 2 opties namelijk;
- Ik sluit een nieuw contract af, op mijn eigen naam (wat toch nog moet gebeuren) en bestel de S7 gewoon voor 11 maart. Nu heb ik zowel het contract op mijn naam, de VR bril gratis en de telefoon op 11 maart in huis. Grootste nadeel hieraan is echter dat ik dan 4 maanden dubbele kosten zal hebben (omdat het oude contract nog 4 maanden doorloopt), wat oploopt tot ongeveer €100, en dan heb ik de aansluitkosten nog niet meegerekend. Dit wil ik dus liever ook niet, want €100 aan kosten voor een abonnement wat ik niet gebruik is ook niet ideaal.
- Ik koop de telefoon los, en verleng mijn abonnement met een sim only. Dit doe ik liever niet, want bij het verlengen naar een sim only kost mijn contract €23,50 per maand, terwijl verlengen met een toestel €21,50 kost. Bij het eerste is de telefoon dan ook een stuk duurder dan bij de 2de optie.

Veel meer opties kan ik mij niet bedenken, en daar kunnen jullie inspringen. Hebben jullie nog een ander idee wat mij kan helpen? Ik wil graag de telefoon op 11 maart in huis inclusief de gratis VR bril via Samsung, maar het zou ook fijn zijn als ik bij Studentmobiel kan verlengen (ivm de prijs). Deze combinatie bots tot op heden heel erg met elkaar, maar misschien weten jullie de oplossing.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

AlxRoelofs

8 reacties

Je kunt een 'early renewal' overwegen. Kost je eenmalig 78 EUR ('boete' vervroegd verlengen). Aangezien de VR bril 99 EUR kost behaal je toch een kleine winst.

De actie komt vanuit Samsung en verloopt niet via T-Mobile. Vraag jezelf wel af of het de moeite waard is. Hoe groot acht je de kans dat je de bril een paar weken gebruikt om vervolgens te laten verstoffen?
Reputatie 2
Je kunt een 'early renewal' overwegen. Kost je eenmalig 78 EUR ('boete' vervroegd verlengen). Aangezien de VR bril 99 EUR kost behaal je toch een kleine winst.

De actie komt vanuit Samsung en verloopt niet via T-Mobile. Vraag jezelf wel af of het de moeite waard is. Hoe groot acht je de kans dat je de bril een paar weken gebruikt om vervolgens te laten verstoffen?

Bedankt voor je reactie. Een Early renewal kost inderdaad €78, maar daarnaast komen nog €25 aan kosten voor de contractovername omdat het contract op mijn pa's naam staat, en ik hem op mijn naam wil. Deze kosten samen komen dus neer op €103.

Ik wil graag de S7 op de 11de in huis, maar begin er steeds meer aan te twijfelen of dat gaat lukken zonder een grote kostenpost.

Ik weet natuurlijk niet hoe vaak ik de VR ga gebruiken, maar wil hem wel heel graag hebben. Vandaar dat ik ook naar de mogelijkheden vraag 🙂.
Contractovername kun je altijd nog opstarten. Je kunt dan gewoon kiezen voor een vervroegde verlenging op naam van je vader en later dit jaar alles oversluiten op jouw naam. Wel in overeenstemming met je vader uiteraard.

Ik snap dat je de bril heel graag wilt hebben, maar de vraag is of het in jouw situatie wel de moeite waard is, hoe vervelend het ook klinkt. Je geeft ook aan dat je niet weet hoe vaak je de bril gaat gebruiken, waardoor ik kan concluderen dat het geen primaire behoefte is.

Laat je niet verleiden. Niets is gratis in het leven en al helemaal niet in jouw situatie. Er zijn de afgelopen maanden al een paar VR acties geweest. Soms is geduld een schone zaak. Wacht even totdat de einddatum van jouw huidig contract in zicht komt. Wellicht dat er dan opnieuw een dergelijke actie is.

Hoop dat je er wat aan hebt. 🙂
Reputatie 2
Contractovername kun je altijd nog opstarten. Je kunt dan gewoon kiezen voor een vervroegde verlenging op naam van je vader en later dit jaar alles oversluiten op jouw naam. Wel in overeenstemming met je vader uiteraard.

Ik snap dat je de bril heel graag wilt hebben, maar de vraag is of het in jouw situatie wel de moeite waard is, hoe vervelend het ook klinkt. Je geeft ook aan dat je niet weet hoe vaak je de bril gaat gebruiken, waardoor ik kan concluderen dat het geen primaire behoefte is.

Laat je niet verleiden. Niets is gratis in het leven en al helemaal niet in jouw situatie. Er zijn de afgelopen maanden al een paar VR acties geweest. Soms is geduld een schone zaak. Wacht even totdat de einddatum van jouw huidig contract in zicht komt. Wellicht dat er dan opnieuw een dergelijke actie is.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)

Nogmaals bedankt voor je reactie! Ik begrijp inderdaad dat een contractovername altijd nog kan, maar ik moet natuurlijk de kosten wel meerekenen als ik ga vergelijken met bijvoorbeeld een nieuw contract afsluiten.

Ik begrijp inderdaad dat ik me momenteel in vele bochten aan het wringen ben. Stiekem denk ik toch dat ik eigenlijk de S7 gewoon op 11 maart in huis wil hebben, en dat in combinatie met de VR bril zou het helemaal mooi maken. Met het ''twijfelen hoe vaak ik hem ga gebruiken'' bedoel ik eigenlijk dat ik hem nog nooit gehad heb, en dat het afwachten is welke content er beschikbaar komt voor de VR. In eerste instantie ben ik wel van plan, als de content het toelaat, om de bril vaak te gebruiken.

Ik snap inderdaad dat ik me niet moet laten verleiden, maar zoals ik aangaf, ik denk persoonlijk dat ik hem gewoon graag 11 maart wil hebben. Het is zo'n gevoel die je niet kan uitleggen, je kan gewoon niet meer wachten, je wilt hem graag hebben 🙂.

Nogmaals, ik waardeer je reacties, bedankt daarvoor!
Reputatie 3
Badge +2
Hoi ARoelofs,

Ik kan mij voorstellen dat je het toestel zo snel mogelijk wilt hebben. Heb ik ook wel eens. Ik zie dat je zelf al aardig hebt zitten brainstormen. Ik zou zo 1-2-3 geen mogelijkheid kunnen bedenken om je wens te realiseren zonder bijkomende kosten. Het lijkt dan ook een of-of situatie te zijn. In het ergste geval heb je het toestel een kleine week later dan 11 maart. Zoals je zelf al aangaf, geen ramp natuurlijk.

Hoe heb je de abonnementskosten berekend? Als bestaande klant ben je namelijk altijd goedkoper uit dan als nieuwe klant. Maar wij hebben geen invloed op prijzen van externe dealers.

Laat je even weten wat je gaat doen? Als ik je ergens bij kan helpen hoor ik het graag!
Reputatie 2
Hoi ARoelofs,

Ik kan mij voorstellen dat je het toestel zo snel mogelijk wilt hebben. Heb ik ook wel eens. Ik zie dat je zelf al aardig hebt zitten brainstormen. Ik zou zo 1-2-3 geen mogelijkheid kunnen bedenken om je wens te realiseren zonder bijkomende kosten. Het lijkt dan ook een of-of situatie te zijn. In het ergste geval heb je het toestel een kleine week later dan 11 maart. Zoals je zelf al aangaf, geen ramp natuurlijk.

Hoe heb je de abonnementskosten berekend? Als bestaande klant ben je namelijk altijd goedkoper uit dan als nieuwe klant. Maar wij hebben geen invloed op prijzen van externe dealers.

Laat je even weten wat je gaat doen? Als ik je ergens bij kan helpen hoor ik het graag!

Beste Mitch,

Bedankt voor je reactie. Het lijkt er inderdaad op dat ik gewoon moet gaan wachten tot 16 maart. Ik heb een aantal opties berekend en dit heb ik allemaal gedaan via Studentmobiel. Ik kan namelijk via T-Mobile zelf niet berekenen wat het mij gaat kosten als ik mijn contract verleng, omdat T-Mobile mij dan laat inloggen en aangeeft dat mijn contract nog niet is verlopen.

Ik begrijp echter niet helemaal wat je bedoeld met ''goedkoper uit zijn als bestaande klant''. Bij Studentmobiel betaal ik voor een verlenging van mijn contract met 6GB, 120 minuten zonder toestelservice €21,50. Dit is precies hetzelfde als wat ik betaal bij het afsluiten van een nieuw contract. Enige voordeel van verlengen is dat ik geen aansluitkosten betaal. Dit voordeel vervalt echter omdat ik in de toekomst nog €25 moet betalen voor de contractovername.

Ik neem aan dat de prijzen van contracten bij Studentmobiel net zo duur zijn als bij T-Mobile zelf. Hier kan toch geen verschil in zitten? Kan je aangeven wat je precies bedoeld met het goedkoper uit zijn? Doelde je inderdaad op de aansluitkosten, of ook op de maandelijkse kosten voor het contract?
Reputatie 2
Mitch,

Ik heb inmiddels al reactie gekregen van een collega via Facebook. Ik ga binnenkort een order plaatsen bij de T-Mobile shop en ga mijn contract 16 maart verlengen.

Bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +15
Hey ARoelofs,

Fijn dat je al via Facebook verder bent geholpen! Heb je ook al antwoord gehad op bovenstaande vragen? De prijzen kunnen namelijk afwijken wanneer je via een externe dealer verlengd. Dat is wat Mitch bedoelt. De prijzen bij bijvoorbeeld Studentmobiel kunnen anders zijn dan onze prijzen en wij hebben daar verder geen invloed op.

Ik hoop dat alles verder duidelijk is! Leuk dat je in ieder geval gaat verlengen, nu nog 21 nachtjes slapen voor het zo ver is 😉

Reageer