Beantwoord

Renewal is afgewezen

• 5 juni 2018
  • 2 reacties
  • 401 Bekeken

Beste,

Ik heb zojuist de hele ochtend aan de telefoon gezeten met uw collega's. Ik heb 4 weken voor het eerst contact gehad met uw collega over een early renewal aangezien ik al weken zonder bruikbare telefoon zit. Ik heb alles uitgeleged. Helaas was het destijds niet mogelijk omdat ik een betalingsachterstand heb. Ik heb met man en macht alles er aan gedaan om de achterstand af te betalen. Nu dat gelukt is heb ik vanochtend alles met uw collega besproken en een nieuwe toestel + abbo gekozen.

Ik kreeg een email met de mededeling dat mijn abbo is geannuleerd zonder duidelijke reden. De redenen die genoemd waren zoals BKR toets, en betalingsachterstand is niet van toepassing.

Toen ik terug gebeld had zei een collega dat het komt omdat het systeem ziet dat ik al een toestelkrediet heb lopen van mijn huidige abbo en dat hij hem daarom AUTOMATISCH afwijst.

Wat ik niet begrijp is waarom dat concept van early renewal nog bestaat en aangeboden wordt als hij toch automatisch afgewezen wordt? Zo kan niemand toch een early renewal krijgen als het systeem het automatisch afwijst?

Kan ik nu niet via een andere weg alsnog een vervroegd abbo krijgen? Ik heb mijn telefoon hard nodig en ik heb hem nu al 4 weken niet in gebruik omdat een collega mij had aangegeven dat het wel mogelijk was en dat ik eerst alles moest afbetalen.
icon

Beste antwoord door Joël G 5 juni 2018, 14:45

Hé Samira_Romaysa,

Wat stom dat je alles nu hebt geregeld en besproken en dan toch nog wordt afgewezen. Het kán inderdaad komen door het toestelkrediet wat je nu hebt lopen, dat geeft namelijk minder ruimte op de toetsing van het BKR.

Wat je het beste kunt doen voor een volledig antwoord is de reden schriftelijk opvragen. De klantenservice kan de exacte reden namelijk om privacy redenen niet inzien.

Succes!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Beste Samira_Romaaysa welkom in het klantenforum.
Er zijn ook mensen die geen toestekrediet hebben die kunnen dus wel gebruik maken van ‘Early renewal’
Volgens mij kan je via je acount je toestel krediet in een keer afbetalen en dan kom je er wel weer voor in aanmerking.

Soms is het ook mogelijk om je gehele abonnement af te kopen(let op dan moet je al de maanen dat je abo. Nog loopt ineens afbetalen zonder korting)
Ik denk dat je goedkoper uit bent om zolang een los toestel te kopen.
Er zijn bij veel winkels vaak leuke aanbiedingen voor weinig geld!
Hé Samira_Romaysa,

Wat stom dat je alles nu hebt geregeld en besproken en dan toch nog wordt afgewezen. Het kán inderdaad komen door het toestelkrediet wat je nu hebt lopen, dat geeft namelijk minder ruimte op de toetsing van het BKR.

Wat je het beste kunt doen voor een volledig antwoord is de reden schriftelijk opvragen. De klantenservice kan de exacte reden namelijk om privacy redenen niet inzien.

Succes!

Reageer