Beantwoord

Sim only stilzwijgend verlengen?

Reputatie 2
Mijn sim only is tot 16-2 en als ik nu niets doe wordt deze dan stilzwijgend verlengd met 1 jaar of kan ik elke maand weg?
icon

Beste antwoord door storm91 30 januari 2014, 09:11

Hey Carloetska, welkom op het forum :)

Je contract loopt wel stilzwijgend door, maar dan zonder de 1 jaar. Je kan dus iedere maand weg wanneer jij wilt. Je moet wel rekening houden met 1 maand opzeg termijn. Om een voorbeeld te noemen: als je vandaag op zou zeggen, is je abonnement pas over een maand afgelopen.

Is je vraag zo beantwoord?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Hey Carloetska, welkom op het forum :)

Je contract loopt wel stilzwijgend door, maar dan zonder de 1 jaar. Je kan dus iedere maand weg wanneer jij wilt. Je moet wel rekening houden met 1 maand opzeg termijn. Om een voorbeeld te noemen: als je vandaag op zou zeggen, is je abonnement pas over een maand afgelopen.

Is je vraag zo beantwoord?
Reputatie 4
@Carloetska,

Aanvullend op @Storm91:

Let wel op, de kortingen die je ontvangt zijn maximaal afgesproken voor de duur van je contract (één of twee jaar). Als je het abonnement stilzwijgend door laat lopen, vervallen eventuele kortingen die je nu nog wel ontvangt.

Groet,
Casper.
Ik heb een vraaje, Ik heb een sim-only abonnement van 2 jaar lopen. Deze loopt af in september 2017. Wat is het opzegtermijn? En kan ik bij het verlengen van de abonnement van sim-only naar een abonnement met nieuwe toetsel? (Het was eerst een normale abonnement, na mijn contract heb ik het verlengt met sim-only. Nu wil ik na het verlopen van mijn contract overstappen op een abonnement met toetsel (dus een gewone normale abonnement met een toetsel + zelfde mobiele nummer) .
Hoi ekhalilova, welkom op het klantenforum.

Als je weer wilt switchen naar een abonnement met toestel, dan hoef je niet op te zeggen, een verlenging doorvoeren is dan voldoende, het systeem regelt de rest en je behoudt je nummer ook gewoon als je een verlenging aanvraagt. (Ook wanneer je via een reseller verlengt bij T-Mobile, let er dan alleen wel op dat je echt verkenging selecteert, anders krijg je aansluitkosten.) Een verlenging kun je aanvragen vanaf 4 maanden min 1 dag voordat je huidige abonnement afloopt. Het is ook gewoon mogelijk om van een Sim Only weer over te gaan op een abonnement met toestel. :)

Aanvullend: Stel je zou toch liever een Sim Only nemen, dan kun je, wanneer je een Go abonnement zou nemen, later gebruik maken van het zogeheten 'toestel flexibiliteit', meer info daarover kun je vinden op deze pagina.

Extra aanvullend: (Indien niet van toepassing kun je de complete onderstaande alinea gewoon negeren. 😉 )
Zou je echter niet bij T-Mobile willen blijven? Ook dan zeg je niet op als je je nummer graag behoudt, een nieuw contract met nummerbehoud aanvragen bij een andere provider is dan voldoende, nummerbehoud aanvragen bij een andere provider geldt namelijk als opzegging bij T-Mobile. Dit kan vanaf 2 maanden voordat het contract afloopt, let er dan wel op dat je een dag als ingangsdatum kiest na het aflopen van je huidige abonnement, om dubbel betalen te voorkomen.

Weet je zo voldoende? Mocht je er toch nog vragen over hebben, stel ze gerust.

Reageer