Beantwoord

stelen door t-mobile

Niemand bij t-mobile heeft mij ingelicht over het verdwijnen van mijn beltegoed bij wijzigen van mijn abonnement. Dat kost me meer dan 120 euro beltegoed. Ik was 2 jaar in goed vertrouwen bij t-mobile en heb einde juli een duurder contract (i-300) voor twee jaar opnieuw bij t-mobile afgesloten. Ik vind dit schrappen van het beltegoed een ongehoorde zaak en iets wat gelijk staat aan stelen. Als dit niet direct wordt gecorrigeerd, dan zal ik me in verbinding stellen met het ministerie van Economische Zaken,Landbouw en Innovatie (EL&I) of een andere instantie die T-mobile op landelijk niveau controleert en het bij de Consumentenbond als klacht melden. Graag een reactie van t-mobile.
icon

Beste antwoord door Internet_Europa 5 augustus 2011, 07:39

@ernestsalsa
Jouw zwakke punt is het NIET lezen van de voorwaarden voorafgaand aan de nieuwe deal.
Instanties die jij noemt om te gaan klagen zullen daarom snel klaar zijn hiermee:)
Echter de toezichthouder 'Opta' kan een klacht wegens onredelijke voorwaarden in behandeling nemen.
Ik zou die route kiezen !

Bekijk origineel

90 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Tja, staat gewoon in de voorwaarden, jammer dat ze het niet gemeld hebben maar had je zelf ook ff kunnen vragen.
Denk dat het algemeen bekend is, en wordt ook duidelijk op de website vermeld, dus stelen is niet van toepassing.
Blijft natuurlijk wel heel vervelend.
Reputatie 2
Ik zou als ik jouw was minder hard gaan schreeuwen en dreigen ! Je kunt je vraag ook normaal stellen. Heb je bijvoorbeeld gevraagd of je je beltegoed mee kon nemen ?
Reputatie 6
Badge +8
Melden bij de instanties die je opnoemt is zinloos en zonde van je tijd.
Reputatie 2
Stelen zou ik het niet noemen, dit is niet het geval OMDAT HET IN DE VOORWAARDEN VERMELD STAAT.

ONFATSOENLIJK en INHALIG is het wel.

Ik ben ruim 200 euro kwijt geraakt, ook door een wijziging van het abbonnement.

T-Mobile zou dit (deels) moeten compenseren, bijvoorbeeld 3 maanden gratis abbo zoals nieuwe klanten dit ook krijgen!
Reputatie 7
€120 over houden en dan een duurder abonnement nemen. De logica ontgaat mij.
Reputatie 6
Badge +8
Zal wel opgewonden en blind zijn geweest door het mooie toestel wat erbij kwam.
Reputatie 2
Waarom ga je een duuder contract afsluiten al je nog € 120,- beltegoed heb? Je maakt het nu al niet op vermoet ik
Bij mij werdt er ook continu beltegoed afgeslurpt zonder reden had eerst 20,20 en toen had ik maar 17,40
Wie kan mij helpen en waneer ontvang ik nou mijn spel code voor surprise heb 20 euro opgewadeert
Reputatie 2
Waarom dreigen als het ook in de voorwaarden staat, dus ik denk dat je geen kans maakt....... !!!!!
ik heb ook een vraag gesteld over meenemen beltegoed ............. van flex naar relax,

maar krijg gewoon GEEN anrtwoord ............. dus erg netjes is dat zeker NIET.
van een gewoon mobieltje naar een I-phone; dat is de logica.
Vertel me svp waar het dan op de website gemakkelijk te zien is.
Als ik binnen een organisatie als t-mobile geld gespaard heb (en dat zijn toch belminuten) en ik blijf bij die organisatie met een ander contract, dan vind ik het niet anders dan logisch dat dat gespaarde geld (die belminuten) behouden blijven. Dat principiële punt zal ik aan de orde stellen bij die instanties en dan moeten de voorwaarden bij (alle) mobiele providers maar worden aangepast en eerlijker gemaakt. Als ik zou zijn weggegaan bij t-mobile is het vervallen van belminuten logisch. In dit geval bij voortzetten niet! Vind ik tenminste. Voorwaarden worden steeds veranderd als men de oneerlijkheid ervan inziet. En ik vind dit oneerlijk en het woord stelen is dan ook volledig op zijn plaats. Vind ik opnieuw. Ieder ander kan er anders over denken.
Ik kan op dat punt, net zoals Youp van 't Hek, nogal volhardend zijn. T-mobile staat zelf voor de keuze: "ze schrijven uit coulance dat beltegoed op mijn rekening bij of ze lijden op termijn misschien een miljoenenverlies". Dat noem ik geen dreigen maar volledig open vertellen wat ik ervan denk. Laat iedereen is wat verder kijken dan te verwijzen naar de voorwaarden. Ik zit ook niet te wachten op een ellenlange correspondentie met instanties over iets meer dan 100 euro, maar tel al die verloren belminuten eens bij elkaar op. Het is hetzelfde als 4 seconden bellen en dan een minuut afrekenen. Ook dat stond in de voorwaarden en wordt nu veranderd.
Ook erg voor jou en inderdaad van de gekke! Veel eenvoudiger is geen compensatie in wat voor vorm ook maar het beltegoed overboeken op het nieuwe contract. Totaal simpel en eerlijk.
Bij mij ook nog geen reactie van een moderator van T-mobile.
Dit staat (zie in cursief hieronder) op de website over overstappen. Het zou T-mobile sieren, als er als item 'Vervallen beltegoed' bij zou staan. Het is tekenend dat dat niet het geval is!

Overstappen
T-Mobile maakt overstappen eenvoudig. Of je nu van een andere telecomaanbieder komt, van PrePaid naar Abonnee wilt overstappen of naar een ander tariefplan. Of je wilt je vertrouwde mobiele nummer meenemen naar T-Mobile.

Status nummerbehoud
Contractovername
Van PrePaid naar abonnement
Abonnement wijzigen (inloggen)
PrePaid wijzigen (inloggen)
Veelgestelde vragen nummerbehoud
Reputatie 2
Hoe triest ben jij eigenlijk dat je gelijk gaat dreigen? Stap je ook naar de rechter als je tv storing heeft? Mijn advies aan jou: GET A LIFE
Reputatie 2
@ernestsalsa,
als ik 120 euro in mijn broekzak (lees beltegoed/minuten) heb dan zou ik wel willen weten waar dat na een nieuw abonnement blijft, dus zou ik de voorwaarden lezen eerst of als ik het niet zou kunnen vinden (is wel te vinden) het vragen, maar niet eerst tekenen en dan roepen ik ben bestolen !!!

Alles stond duidelijk in de voorwaarden. Gewoon dom geweest om dat niet te gaan lezen. Doe wat nuttigs want je 120 euro krijg je nooit niet meer terug.
Ik had zelf ook nog 150 euro. Door het te verlengen met I-abbonnement zou ik mijn 150 euro kwijtraken en bij het verlengen naar Relax abonnement kon ik mijn 150 behouden.
Gewoon dom dom dom !!
Lieve jila74. Het gaat mij uitstekend en ik voel me top maar als voorwaarden oneerlijk zijn (en leg svp uit waarom je dat niet zou vinden), dan word ik opstandig en wil ik dat veranderen. En met woorden dreigen is betrekkelijk onschuldig.
Ik kan me de reactie van meneer goed voorstellen, ik denk wel dat de fout voornamelijk aan het winkelpersoneel ligt, en niet aan T-mobile, want ik wilde onlangs mijn abonnement verlengen in een filiaal in Breda, maar daar werdt ik wel meteen gewezen op de gevolgen van het ovedrstappen van een Flex naar een i-150, meneer adviseerde mij zelfs een goedkoop abonnement te nemen omdat ik nog heel veel bel te goed over had, ik hewb toen besloten er voorlopig een i-150 bij te nemen naast mijn huidige abonnement, in oktober zeg ik mijn oude op en laat ik mijn oude nummer over zetten naar het nieuwe nummer, in tussen ga ik mijn bel te goed op maken, door bijv. naar familie in de vs te bellen, ben er dan zo van af lol.

Het is mij overigen niet goed duidelijk waarom je, je bel te goed niet kunt behouden bij een i-abonnement wellicht kan iemand mij daar uitleg overgeven.

Mvg. Yalla

En mensen haal svp niet zo fel uit naar die meneer, ik denk dat u net zo boos en gefrustreerd zou voelen en reageren als het u zou zijn over komen, heb een beetje respect voor elkaar

Zie mijn antwoord 18. T-mobile is niet duidelijk over het vervallen van belminuten. En ik ben, zoals zo velen, niet iemand die alle voorwaarden volledig doorleest. Dom van me. Ik weet het. Maar reageer eens op mijn opmerking dat het oneerlijk is om belminuten te laten vervallen, wanneer je bij een provider blijft!
Reputatie 2
Ik merk dat ik afhaak met het geven van advies. Als iemand zich zo dreigend op stelt, dan haak ik af. Blijkbaar is er geen gewoon gesprek mogelijk.

Als je eerst de voorwaarden leest voor het afsluiten, dan was het duidelijk geweest. Daar zijn voorwaardens ook voor. Blijkbaar is het bij je eerst afsluiten en dan de voorwaardens.

Oja.... elk vorm van dreigen is ernstig ! En niet onschuldig zoals je beweerd !
Dank je voor je ondersteuning Yalla. Ik heb mijn abonnementswijziging overigens online gedaan en dat was ook misschien een beetje dom van me. Je stelt verder overigens goede vragen, zoals: Het is mij overigens niet goed duidelijk waarom je, je beltegoed niet kunt behouden bij een i-abonnement wellicht kan iemand mij daar uitleg overgeven.

Reageer