Beantwoord

T-Mobile sim-only afnemen bij Mobiel.nl, maar geen uitstel van ingangsdatum mogelijk?

Ik heb begrepen dat als je een T-Mobile sim-only abonnement bestelt, dat je het ingaan van je sim-only kan uitstellen tot maximaal 3 maanden. Echter als ik een T-Mobile abonnement bestel bij externe partij Mobiel.nl, stelt hun klantenservice dat het abonnement onmiddellijk in gaat, ondanks dat dit om overstappen met nummerbehoud gaat, en het niet mogelijk is om een andere ingangsdatum op te geven.

Gezien ik de abonnementskosten aan T-Mobile betaal, mijn telefoonnummer en klantgegevens bij T-Mobile komen te liggen, waardoor Mobiel.nl effectief gezien alleen een doorgeefluik is voor de abonnementen van T-Mobile, is het dan gebruikelijk en mogen zij überhaupt een ander beleid hanteren dan T-Mobile?
icon

Beste antwoord door Hajar 9 mei 2019, 11:28

Hi Xpress,

Wat vreemd dat de klantenservice van mobiel.nl dat aangeeft. Op de website zie ik staan dat een abonnement pas ingaat als nummerbehoud is uitgevoerd. Dat is bij ons ook de normale gang van zaken. Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 4 maanden afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw abonnement. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd in verband met de opzegtermijn. Dus als je binnen die 4 maanden zit dan zou het wel moeten lukken. Op deze pagina staat precies uitgelegd hoe je nummerbehoud kan aanvragen via mobiel.nl

Ik hoop dat je zo verder komt en dat je snel lid wordt van de Magenta familie! Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Xpress,

Wat vreemd dat de klantenservice van mobiel.nl dat aangeeft. Op de website zie ik staan dat een abonnement pas ingaat als nummerbehoud is uitgevoerd. Dat is bij ons ook de normale gang van zaken. Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 4 maanden afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw abonnement. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd in verband met de opzegtermijn. Dus als je binnen die 4 maanden zit dan zou het wel moeten lukken. Op deze pagina staat precies uitgelegd hoe je nummerbehoud kan aanvragen via mobiel.nl

Ik hoop dat je zo verder komt en dat je snel lid wordt van de Magenta familie! Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Bedankt voor jouw reactie. Ik wil verduidelijken dat ik van mijn huidige abonnement vrij ben om over te stappen, omdat ik niet meer vast zit aan het contract. Vervolgens vroeg ik Mobiel.nl of dat als ik in dit geval met nummerbehoud ook gebruik kan maken van het uitstellen van de ingangsdatum, net zoals T-Mobile biedt voor klanten die direct via hun website een abonnement aangaan. Mobiel.nl stelde dat dit niet het geval was, en in mijn situatie mijn abonnement direct dient in te gaan. Ik vind dat ook raar, gezien alle abonnementen die zij verkopen technisch gezien van T-Mobile zijn, en Mobiel.nl zich eigenlijk te houden hebben aan alle opties dat T-Mobile aan klanten biedt. Ik had ook nog de T-Mobile klantenservice gesproken, en ondanks dat de klantenservice zich niet kon uitlaten over wat Mobiel.nl stelde, stelde de klantenservice dat ik in mijn geval wel gewoon tot op 4 maanden uitstel kan aanvragen van de ingangsdatum.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Xress,

Graag gedaan hoor! Onze klantenservice heeft in dit geval zeker gelijk. Bij ons is het mogelijk om je nummerbehoud later te laten ingaan. Je abonnement gaat dan van start wanneer je nummerbehoud is uitgevoerd. Ik hoop dat je snel gaat overstappen en mocht je ooit vragen hebben dan kun je altijd bij ons terecht!

Reageer