Beantwoord

T-Mobile (verkoop)medewerkers kunnen geen goede deal aanbieden

• 16 februari 2021
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Hoi, 

Zojuist gesproken met Bedrus van T-Mobile, een verkoopmedewerker die mij een aanbieding deed voor vernieuwing van het abonnement en een toestel. Een uiterst vriendelijke jongen die goed meedacht met wat ik wil. Ik tegenstelling tot vele andere ervaring gunde ik Bedrus wel de deal, maar niet ten koste van mijn eigen portemonnee. Kijk ik namelijk op Belsimpel, dan ben ik een stuk goedkoper uit dan wanneer ik het rechtstreeks met mijn eigen telecomprovider regel. Mogelijk omdat Belsimpel op grotere schaal inkoopt en daardoor betere toestelprijzen kan bieden?

Als verkoopargument krijg ik te horen dat T-mobile garandeert dat het toestel Europees gecertificeerd is en de Europese frequentiebanden heeft (800, 2600 etc.) en die van Belsimpel mogelijk alleen die van de VS, waardoor de snelheid mogelijk lager ligt. Ik heb dit persoonlijk nog niet meegemaakt van de toestellen die ik heb besteld via Belsimpel en heb ook nog niet iemand anders erover gehoord. Als dit het verkoopargument is om mij binnen te halen en meer te laten betalen, dan maken jullie het je medewerkers toch wel verrekte lastig iets te verkopen.

Niet dat ik er persoonlijk wat aan kan veranderen, maar bij dezen toch de tip, kom met betere deals, dat lijkt me voor een verkoopmedewerker ook een stuk leuker bellen. En een compliment aan Bedrus. Het internet staat vol met ergernissen en irritaties over medewerkers van Belsimpel en andere instanties, maar er zijn ook aardige lui. Je leest er alleen wat minder over ;)

Vriendelijke groet, 

Evan.

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 februari 2021, 17:27

Hallo @Evan_Doorn 

Ik koop ook altijd een toestel via een externe dealer zoals mobiel.nl, belsimpel.nl of gsmweb.nl icm een T-Mobile abonnement.

Het toestel is daar vaak goedkoper, als je het toestel bij bijvoorbeeld T-Mobile neemt dan is hij T-Mobile branded en dan ontvang je mogelijk updates wat later. Verder is het altijd voorzien van Nederlandse software.

Bij externe dealers zijn de meeste toestellen ook gewoon voorzien van Nederlandse software dus ze ondersteunen alle frequenties maar er zitten er wel een paar tussen met Europese software (kan je altijd navragen).

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Evan_Doorn 

Ik koop ook altijd een toestel via een externe dealer zoals mobiel.nl, belsimpel.nl of gsmweb.nl icm een T-Mobile abonnement.

Het toestel is daar vaak goedkoper, als je het toestel bij bijvoorbeeld T-Mobile neemt dan is hij T-Mobile branded en dan ontvang je mogelijk updates wat later. Verder is het altijd voorzien van Nederlandse software.

Bij externe dealers zijn de meeste toestellen ook gewoon voorzien van Nederlandse software dus ze ondersteunen alle frequenties maar er zitten er wel een paar tussen met Europese software (kan je altijd navragen).

Reageer