Beantwoord

T-Mobile vraagt belachelijke bedragen voor vaste klanten

• 2 mei 2017
  • 7 reacties
  • 324 Bekeken

Goedemiddag,
Ik ben al ruim 6 jaar klant bij T-Mobile (+/- 2 jaar prepaid, 4 jaar abonnement ) en wil mijn abonnement graag voortzetten. Het abonnement staat nu nog op naam van mijn vader, gezien ik zelf tijdens de afsluiten van mijn eerste abonnement net te jong was.

Nou bedragen de kosten van een contractovername €25, en aansluitkosten €20 (Miky.nl) of €15 (T-Mobile.nl). Via de telefoon heb ik al contact gehad met de klantenservice, maar die heeft mij niet echt verder kunnen helpen. Als oplossing voor deze kwestie kreeg ik het advies om het nummer van een andere abonnee (die mij dan zogenaamd T-mobile heeft aanbevolen) op te geven bij het afsluiten van een nieuw abonnement, om op deze manier aansluitkosten te kunnen vermijden. Deze functie heb ik tot nog toe nergens kunnen vinden.

De enige mogelijkheid om zonder extra kosten mijn contract te kunnen verlengen, zou dus zijn om mijn abonnement op andere naam te laten staan. Dat is gewoon uitstellen van een probleem, dus dat wil ik niet. Daarnaast kan ik mijn abonnement opzeggen en opnieuw aansluitkosten betalen, ik persoonlijk ook van de zotte vind, ik heb namelijk al eens aansluitkosten betaald.

Graag zou ik een oplossing zien van T-Mobile. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Muberra 3 mei 2017, 17:37

Hoi Sander,

Fijn om te horen dat je al zolang een trouwe klant bent! :)

Het is begrijpelijk dat je niet staat te springen om de kosten voor contractovername te betalen. Ik kan de kosten niet voor je vergoeden, anders had ik het graag voor je gedaan. Wat ik wel als oplossing voor je kan aandragen is hetzelfde als mijn collega van de klantenservice. Ik zal je er wel meer uitleg over geven, zodat het duidelijker wordt. Als je kiest voor een nieuw contract dan betaal je éénmalig de aansluitkosten, maar dan kan een vriend of iemand uit jouw omgeving jou aandragen voor de optie "Vriendenkorting". Hiermee kunnen jullie beide profiteren van éénmalige factuurkorting van €25. Met deze korting kun je dan de aansluitkosten compenseren. Hier kan je daar meer informatie over vinden. Belangrijk is wel dat jouw vriend dan het aanmeldingsformulier invult nadat jouw nieuwe contract is ingegaan en dan heeft hij tot 4 weken de tijd om jou aan te melden voor de vriendenkorting. Ik sluit me bij jou aan dat het een beetje omslachtig is, maar het is wel een oplossing voor de kosten.

Als je er niet uitkomt met het aanvragen van een nieuw contract en nummerbehoud dan staan mijn collega's altijd klaar om je te helpen. Als het je het fijn vindt kan ik ervoor zorgen dat je wordt gebeld door een collega van de sales afdeling. Die kan dan met met je kijken naar een passend abonnement en je verder helpen. Als je meer vragen hebt, dan horen wij dat graag van je!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Hoi Sander,

Fijn om te horen dat je al zolang een trouwe klant bent! :)

Het is begrijpelijk dat je niet staat te springen om de kosten voor contractovername te betalen. Ik kan de kosten niet voor je vergoeden, anders had ik het graag voor je gedaan. Wat ik wel als oplossing voor je kan aandragen is hetzelfde als mijn collega van de klantenservice. Ik zal je er wel meer uitleg over geven, zodat het duidelijker wordt. Als je kiest voor een nieuw contract dan betaal je éénmalig de aansluitkosten, maar dan kan een vriend of iemand uit jouw omgeving jou aandragen voor de optie "Vriendenkorting". Hiermee kunnen jullie beide profiteren van éénmalige factuurkorting van €25. Met deze korting kun je dan de aansluitkosten compenseren. Hier kan je daar meer informatie over vinden. Belangrijk is wel dat jouw vriend dan het aanmeldingsformulier invult nadat jouw nieuwe contract is ingegaan en dan heeft hij tot 4 weken de tijd om jou aan te melden voor de vriendenkorting. Ik sluit me bij jou aan dat het een beetje omslachtig is, maar het is wel een oplossing voor de kosten.

Als je er niet uitkomt met het aanvragen van een nieuw contract en nummerbehoud dan staan mijn collega's altijd klaar om je te helpen. Als het je het fijn vindt kan ik ervoor zorgen dat je wordt gebeld door een collega van de sales afdeling. Die kan dan met met je kijken naar een passend abonnement en je verder helpen. Als je meer vragen hebt, dan horen wij dat graag van je!
Kijk, dat is al een stuk duidelijker 🙂 Nu heb ik via Miky een nieuw abonnement aangevraagd, omdat ik daar een iets andere bundel kon samenstellen.

Nu is alleen mijn vraag of ik mijn nummer ook eerder over kan laten zetten dan de einddatum van mijn abonnement en eventueel mijn abonnement een paar dagen eerder kan laten eindigen. Het is namelijk niet echt handig als ik niet bereikbaar ben op mijn huidige nummer 😛 Of is het een oplossing als ik mijn volgende abonnement eerder laat ingaan, zodat ik de simkaart alvast kan gebruiken en dat mijn nummer op de dag van het einde van mijn huidige abonnement wordt overgezet?

In het kort: Hoe lang kan een nummerbehoud aanvraag intern duren bij T-Mobile? Dan kan ik eventueel alvast mijn abonnement laten ingaan, zodat ik niet onbereikbaar ben.
Reputatie 4
Hoi Sander,

Dat is een hele goede vraag!

Je moet rekening houden met één maand opzegtermijn wanneer je het nummer wilt over laten zetten naar het nieuwe contract (dus die via Miky). Het overzetten van het nummer is ook automatisch een opzegging van het huidige contract, dus vandaar dat er een maand opzegtermijn aan vast zit. Belangrijk voor jou om te weten is dat de nummerbehoud datum buiten jouw einde contractdatum moet vallen. Bijvoorbeeld, als jij vandaag het nummerbehoud zou aanvragen, dan moet je als porteerdatum doorgeven 6 juni. Het is vandaag 5 mei + één maand opzegtermijn, is 5 juni, en omdat het buiten de contractperiode moet vallen is het verstandig om 6 juni aan te houden. Voor het nummerbehoud heb je jouw simkaartnummer en telefoonnummer nodig. Op jouw huidige telefoonnummer blijf je bereikbaar tot wij het nummer overzetten op de dag van de portering. Dus het is aan jou wanneer je het nieuwe contract via Miky laat ingaan. Als je het te vroeg activeert heb je wel dubbele kosten, dus houdt daar wel rekening mee. Ik wil je graag beschermen voor extra kosten, dus ik hoop dat je dat waardeert!

Ik wens je alvast veel plezier met jouw nieuwe abonnement en ik hoop dat je nog lang lid blijft van team magenta. 😃
Ah, het is dus de bedoeling dat ik mijn abonnement nog handmatig opzeg? Ik heb al een nieuw abonnement bij Miky aangevraagd, met nummerbehoud die op dag van de overzetting van het nummer wordt geactiveerd. Dit betekent dus dat ik nog één maand mijn abonnement moet betalen en dat zonder korting? Gezien deze maand mijn laatste maand zou zijn
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sander,

Als je een aanvraag voor nummerbehoud hebt gedaan, dan hoef je niet het huidige abonnement ook nog op te zeggen. Het porteren van het nummer wordt dan gezien als het stopzetten van het abonnement. Stel dat je vandaag de aanvraag zou doen, dan wordt jouw nummer per 9 juni overgezet en stopt het huidige abonnement

Je moet dan inderdaad die ene maand nog wel gewoon betalen, maar ik zie dat jouw kortingen nog wat langer doorlopen dan de einddatum, dus daar hoef je je in dit geval ook geen zorgen om te maken. 🙂

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk, maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Hoi Sander,

Als je een aanvraag voor nummerbehoud hebt gedaan, dan hoef je niet het huidige abonnement ook nog op te zeggen. Het porteren van het nummer wordt dan gezien als het stopzetten van het abonnement. Stel dat je vandaag de aanvraag zou doen, dan wordt jouw nummer per 9 juni overgezet en stopt het huidige abonnement

Ah oké, dat is dan niks om me nog zorgen om te maken 😛 Duidelijk!

Je moet dan inderdaad die ene maand nog wel gewoon betalen, maar ik zie dat jouw kortingen nog wat langer doorlopen dan de einddatum, dus daar hoef je je in dit geval ook geen zorgen om te maken. 🙂

Ik zag het zelf inderdaad ook vandaag, dat ene maandje maakt niet veel uit :)

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk, maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Het is duidelijk zo. Bedankt voor de hulp!:)
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan en als we nog iets voor je kunnen doen, laat het ons weten! 🙂

Reageer