Termijn contractvernieuwing veranderd?

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
Balen... Heeft T-Mobile plots de termijn voor contractvernieuwing teruggebracht van 4 naar 3 maanden.
en dat terwijl ik dringend aan een nieuw toestel toe ben...

This topic has been closed for comments

96 reacties

Reputatie 2
Ik zie net ook dat ik pas binnen 3 maanden voor einde contract kan verlengen. Voorheen was dat 4 maanden??? Ik vind dit wel heel raar! Vraag me af of ze dit zo mogen wijzigen?
Reputatie 2
JL1981 schreef:

Ik zie net ook dat ik pas binnen 3 maanden voor einde contract kan verlengen. Voorheen was dat 4 maanden??? Ik vind dit wel heel raar! Vraag me af of ze dit zo mogen wijzigen?

Het lijkt mij dat ze dit zomaar kunnen wijzigen. Ik kan nergens terugvinden dat deze termijn is vastgesteld op vier maanden. Het is dus geen wijziging in je voorwaarden, aangezien dit nergens staat vastgelegd. (ik heb het althans niet kunnen vinden in de av)
Reputatie 2
Ik vind het ook geen service van T-Mobile. Ik heb twee abonnementen bij deze provider. Ik zou eind november kunnen verlengen maar dat wordt nu eind december. Lekker is dat zeg. Dat wordt gewoon beide abonnementen opzeggen.

Er moet gewoon een overgangsrecht zijn voor abonnees die bijna tegen het einde van hun abonnement zitten. Jezus man.
Reputatie 2
Ben ik het helemaal met jullie eens! Ik zou eigenlijk vanaf 12 november mijn contract kunnen vernieuwen/nieuw toestel kunnen kiezen. Dat is dus nu ook een maand vertraagd. En ook ik ben dringend aan een nieuw toestel toe! Geen leuke boodschap..
Reputatie 4
Vodafone, Telfort & KPN hebben ook een aanpassing gedaan met het verlengtermijn.

Dus roep niet te snel dat t-mobi geen service verleend!

Het is een aanpassing wat alle providers onderling hebben afgesproken.

Zie: Wijziging KPN.
Of: Wijziging Telfort.
Of: Melding over Vodafone.
Reputatie 2
koffiemok schreef:

Vodafone, Telfort & KPN hebben ook een aanpassing gedaan met het verlengtermijn.

Ja, en? Als iemand van het dak springt, spring jij er toch ook niet achteraan? T-Mobile hoeft de andere providers niet op te volgen. T-Mobile zou juist met dit item het verschil kunnen maken. Gemiste kans gewoon.
Reputatie 2
Zie het nu ook en ik baal ook.
Kon in december net voor kerst mijn contract vernieuwen en dacht, dat komt goed uit met de kerstaanbiedingen, niet dus!!!!!!
Reputatie 2
Heb net een vraag naar t-mobile gestuurd ivm van 4 naar 3 maanden nieuw toestel uitkiezen.Zou toch zweren dat het v/d week nog 4 maanden was bij verlenging.Maar zie aan de reacties ,dat ik het toch echt gezien had.Ik weet niet waar ze mee bezig zijn, maar denk denk er hard over om contract te stoppen
Vanaf 1 nov. 2010 is het termijn veranderd van 4 maanden naar 3 maanden.
En zoals met alles worden de klanten niet op de hoogte gebracht.
Zie beeindiging Flex,zie verhoging familiebundel,zie opzegging termijnen.
Reputatie 2
Waar ik het meest van baal is dat dit zonder enige aankondiging gebeurt. Stond op het punt om volgende week een Iphone 4 te bestellen maar na deze stunt wacht ik nog wel wat langer. Dan bestel ik 'm bij KPN want die gaat deze telefoon binnenkort toch ook leveren.
Heb ik meteen een v
Reputatie 2
koffiemok schreef:

.

@Koffiemok
Dat klopt maar is is een verschil... KPN
Reputatie 2
r e s p e c t
contractvernieuwing waar staat dat ,heb er geen bericht over gekregen dus ze kunnen wel meer zeggen maar het moet wel bevestigd worden,net als kpn die heeft het er staan,en daar geld dat je voor 1januari 2011 nog 4maanden er voor kunt verlengen,en als je bezwaar aan tekend geven ze je ook gewoon de 4maanden,maar t-mobiel zie helaas er niks over...........
Reputatie 2
Dit valt mij ook heel erg tegen. inderdaad een hele week bezig met het bekijken wat ik nu wil en dan veranderen ze dit.... zou niet heel erg zijn ware het niet dat ik toe ben aan een nieuwe telefoon... en dat terwijl ze juist klantvriendelijker willen worden...
Reputatie 6
koffiemok schreef:

Dank je wel voor je nuttige info. KPN en Telfort wijzigigen de termijn dus van 4 naar 2 maanden en Vodafone van 6 naar 4 maanden. Dan zit T-Mobile er dus tussenin.

Je kon bij T-Mobile alleen 4 maanden van tevoren vernieuwen als je ook direct bij T-Mobile zelf bestelde. Het vernieuwen via een andere winkel kon pas 3 maanden van tevoren. Naar mijn mening hebben andere winkels vaak toch scherpere aanbiedingen dus vind ik deze verandering eerlijk gezegd niet zo boeiend.
Reputatie 2
CindyS schreef:

@LizardKing1983
Op 1 november 2010 wordt de termijn waarbinnen het contract vernieuwd kan worden aangepast. Voortaan kan dit vanaf 3 maanden voor de einddatum van hun contract. Dit betekent voor jou dat je het contract kunt vernieuwen vanaf 6 december.

Om van een aanbieding gebruik te maken die alleen beschikbaar is bij een geheel nieuw contract dien je inderdaad een geheel nieuw contract aan te vragen. Bij T-Mobile is het mogelijk om dan gebruik te maken van intern nummerbehoud. Dit houdt in dat je het nummer van je huidige abonnement kunt overzetten naar het nieuwe abonnement. Nummerbehoud is wel pas mogelijk vanaf de datum waarop de huidige contractperiode is verstreken, in jouw geval op 5 maart 2011.

Dus op 1 november gaat dat in? En wat als mijn contract 1 maart 2011 verloopt, dan zou dat betekenen dat ik 1 november eigenlijk mag verlengen. Dit is mij ook verteld aan de telefoon vorige maand door de servicedesk. Ik voel me wel een beetje in de maling genomen als jullie me nu gaan vertellen dat jullie op die dag de voorwaarden aanpassen en dat ik dan pech heb.
ik ben benieuwd!
Reputatie 2
en hoe geld dat bij mij?
ik kan hem nu al verlengen=D
:
Startdatum contract: 15 februari 2009
Einddatum contractsperiode: 14 februari 2011
Contract vernieuwen: Je komt in aanmerking voor contractvernieuwing.
Direct je contract vernieuwen

dus morgen gooit die het eruit als het 1 november is
ben benieuwd
Reputatie 2
Ik vraag me af kan dat zomaar ik vind het wederom klant geen koning,
Reputatie 2
Ik wilde morgen de Iphone 4 gaan bestellen, mijn contract loopt 1 maart 2011 af, dus met die vier-maanden regeling was dat mogelijk. Gaan ze me nou echt vertellen dat ze op de dag v
Reputatie 2
Bij KPN en Terfort is er in ieder geval nog de mogelijkheid om voor een bepaalde datum, 1 december geloof ik, toch 4 maanden voor het einde van je contract te vernieuwen.
Je moet dan een smsje sturen naar een door hun opgegeven nummer.

Dat is in ieder geval klantenservice als je dat zo mag noemen..........
Reputatie 2
Wat jammer, ik kon ook verlengen deze week. En ik ben daar best aan toe, simpelweg omdat ik nu noodgedwongen bel met een toestel die zelfs al oud was in 1933.
Reputatie 2
Dit meen je niet,....... mijn einddatum is 3 maart 2011, en ik ben hard toe aan een nieuwe telefoon. Dacht deze dus woensdag te kunnen gaan halen,.....

Opzich is het misschien maar een maandje, maar stuur een sms rond, of zet het groot op de beginpagina oid. Zomaar veranderen zonder iets of iemand op de hoogte te brengen is dan misschien wel toegestaan, maar hoogst onverschillig + erg onpersoonlijk !!!

Ik baal hier behoorlijk van ! Had op zijn minst evenals KPN een overgangsregeling getroffen,
Reputatie 2
Dit vond ik op de site van T-Mobile, kwam het toevallig tegen, het staat er wel maar je moet het maar net tegenkomen;

[b]Korting op je abonnement of kies een nieuwe telefoon
Je abonnement vernieuwen kan snel en eenvoudig. Loopt je abonnement binnen 3 maanden af, dan profiteer je direct van de beste aanbiedingen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe telefoon of korting op je mobiele abonnement.

De voordelen van contractvernieuwing

Kies uit de nieuwste telefoons of een flinke korting op je abonnement
Contractvernieuwing is al mogelijk vanaf 3 maanden voor het einde van je abonnement
Behoud je huidige telefoonnummer
Geen aansluitkos[/b]ten
Reputatie 2
Ik wil me even bij de andere klachten aan sluiten. Blijkt toch dat Youp gelijk heeft met zijn service over T-mobile. Eerste de slechte dekking van een aantal maanden. Nu weer beter en geef ik t-mobile toch weer een kans. Krijg ik dit. Mocht per 9 november met vier maanden verlengen. Van de iphone 3G over stappen naar de Iphone 4 met twee jaar contract. Moet toch wat waard zijn met het oog op KPN en Vodaphone. Maar nee hoor. Dus voor mij de druppel. Ik houd het nog wel een paar maanden vol en dan adieu T-mobile. Dan overstappen.
Laatste kans voor T-mobile als zij mij ook bellen net als Youp.Ik zal wel minder belangrijk zijn. Dus voor 9 november .
Reputatie 2
pongo schreef:

Dit vond ik op de site van T-Mobile, kwam het toevallig tegen, het staat er wel maar je moet het maar net tegenkomen;

[b]Korting op je abonnement of kies een nieuwe telefoon
Je abonnement vernieuwen kan snel en eenvoudig. Loopt je abonnement binnen 3 maanden af, dan profiteer je direct van de beste aanbiedingen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe telefoon of korting op je mobiele abonnement.

De voordelen van contractvernieuwing

Kies uit de nieuwste telefoons of een flinke korting op je abonnement
Contractvernieuwing is al mogelijk vanaf 3 maanden voor het einde van je abonnement
Behoud je huidige telefoonnummer
Geen aansluitkos[/b]ten

Dit is de nieuwe standaardtekst. Punt is dus dat er voorheen een termijn van 4 maanden van toepassing was die nu zonder enige aankondiging verkort is naar 3 maanden. Voor nieuwe klanten geen probleem wellicht maar mijn abonnement loopt tot 1 maart 2011. Onder de oude termijn had ik dus vanaf 1 november een nieuwe telefoon kunnen bestellen.
trouwens... dat 'direct van de beste aanbiedingen gebruikmaken' valt ook erg tegen. Prijs van de Iphone is ook direct maar even verhoogd van 169,95 naar 229,95 Euro. Leuk detail is dat de ene locatie de nieuwe prijs aangeeft:
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/RAPRD/T-Mobile-iPhone/ati24m20.html
en de andere nog de oude prijs:
http://www.t-mobile.nl/iphone/3gs/4/abonnementen.html

Om in de woorden van Youp te blijven: 'Lief h