Termijn contractvernieuwing veranderd?

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

96 reacties

Reputatie 2
Belachelijk allemaal. Ik ga morgen naar de winkel, kijken wat ik kan fixen want toen ik mn iPhone bestelde was dat nog niet bekend. Ik wil dan ook graag zien dat ik gewoon 9 december mijn abonnement kan verlengen.
Reputatie 2
Beste T-Mobile klanten,

Ook ik heb 2x per mail bezwaar gemaakt tegen t verkorten van het verlengtermijn van 4 naar 3 maanden.
Tot op heden heeft T-Mobile mijn vraag/klacht niet beantwoord, alleen dat ze t in goede orde hebben ontvangen.
Ik ben nooit door hen hiervan op de hoogte gesteld, dus vind ik dit misleidend en beroep ik mij op de algemene voorwaarden.
Als T-Mobile die 4 maanden niet voor mij handhaaft, dan overweeg ik naar Kassa/Radar te stappen en dit op hoger niveau aan te kaarten en eis ik dat mijn contract onmiddellijk wordt ontbonden.
Ik hoop dat er meer klanten zich hierop beroepen die in t zelfde schuitje als mij zitten.

Met vriendelijke groet,

Dhr. Daniel Regueiro Fernandez
Reputatie 5
@Boogschutter31
Ik zag dat er een email staat van je over dit onderwerp. Hier komt nog een reactie op.

Op 1 november 2010 wordt de termijn waarbinnen consumenten hun abonnement kunnen vernieuwen aangepast. Voortaan kan dit vanaf 3 maanden voor de einddatum van hun contract. Dit was 4 maanden. Voor zakelijke klanten blijft de termijn van contractsvernieuwing ongewijzigd.

Zowel KPN (van 4 naar 2 maanden) als Vodafone (van 6 naar 4 maanden) hebben onlangs de termijn voor contractsvernieuwing gewijzigd. Met deze aanpassing kiest T-Mobile voor een marktconforme termijn.
Reputatie 2
Toen ik hier recent navraag over deed in t-mobile shop in Weert werd mij verzekerd dat t-mobile de verlengingstermijn NIET zou veranderen! 1 ding weet ik zeker dat t-mobile goed bezig is om haar klanten weg te jagen!!!
Reputatie 2
Alles goed en wel, maar communiceer dit dan naar jullie klanten toe.
Biedt ze de mogelijkheid aan om hiermee akkoord of niet akkoord te gaan... simpel toch!?
Reputatie 2
Gewoon niet zeuren...

Als je niet mee eens bent, dan beindig je het gewoon.

Toch?
Reputatie 2
@zade het gaat niet om eens of niet eens!
het gaat erom dat t-mobile bij wijziging van de contractsvoorwaarden verplicht is de klanten te informeren.
Reputatie 2
dit is echt een kwalijke zaak en de t-mobile houdt vooralsnog hun mond
Reputatie 2
Hoe moeilijk is het om de klanten even iets van je te laten horen? Als jullie ons wat willen aansmeren dan horen we van jullie, maar als er een wijzing als deze wordt doorgevoerd, dan zijn jullie te beroerd om een simpel smsje te sturen. Hebben jullie dan nu nog niet door dat al deze kleine dingetjes zich aan het ophopen zijn tot een enorme berg vol met irritaties en dat deze berg ervoor gaat zorgen dat jullie de komende tijd enorm veel klanten gaan verliezen, bovenop de iPhone gebruikers die naar KPN of Vodafone gaan.

Oh en @ de moderator, het gaat ons niet om wat KPN en Vodafone ook doen, het gaat ons om de dingen die jullie iedere keer weer fout doen en waar blijkbaar geen ******* aan wordt gedaan.

Groeten,

Joe.
Reputatie 2
Vandaag bij de T-Mobile winkel geweest. De abonnement verlenging was van 4 naar 3 maanden gegaan omdat de 4 maanden periode een actie was. Nu was het geen actie meer en was het terug gezet, dat is wat mij is verteld.

Dus eerst kreeg ik te horen dat die meneer daar niks aan kon doen, dat ik gewoon nog een maand moest wachten. Maar er schijnt bij de iPhone een andere regel te zijn ofzo en daarom geldt die 4 maanden regel daar weer wel. Beetje onduidelijk, maar toen ik vroeg of het dus klopte dat ik gewoon 4 maanden van te voren mn abonnement kon verlengen met mn bestelde iPhone bevestigde die meneer dat. Fijn!

Had mijn iPhone 15 oktober besteld, betaal nog de oude prijs. 🙂 Als dit allemaal ook zo is als mn iPhone binnen is (over ongeveer twee weken) dan vind ik het allemaal prima zo.
Reputatie 2
Op andere posts reageren die moderators gelijk, maar hierop kunnen ze niet reageren. Walgelijke t-mobile
Reputatie 2
Was vanmiddag bij Bel Company en zij vertelde mij dat als je naar een nieuwe provider overstapt de termijn van 4 maanden wel geldt.
Ik ga dus nog even nadenken wat ik ga doen, temeer omdat de verkoper aangaf dat T-mobile in verhouding met andere providers minder nieuwe toestellen aan biedt.
Reputatie 2
ik wordt steeds misselijker van die ... t-mobile je krijgt van zoveel bericht zeggen ze nou het enigste wanneer ik iets hoor van t-mobile is al mijn factuur online staat en ik mag betalen..

zit *** af te tellen tot januari en dan kom je er plotseling achter omdat je gaat kijken hoeveelste van januari je mag verlengen dat het is verandert van 4 naar 3 maanden
Reputatie 6
Badge +8
Bla bla bla, allemaal overstappen naar KPN ( de grootste) daar kan je slechts 2 maanden van te voren verlengen.

Gr
CENTAUR
Reputatie 2
Wow, nog steeds geen reactie van een Mod ????

Die denken vast ; "laat ze maar een maandje ,... dan vallen diegene die in November konden verlengen inmiddels ook weer in de nieuwe 3 mnd termijn, en kunnen ze gewoon verlengen".

Helaas gaat die vlieger bij (mij althans) niet op. Andere dingen als 3G en gewone dekking hadden de emmer al behoorlijk vol laten lopen, maar dit was dan toch net die spreekwoordelijke druppel. Niet die maand,... maar puur het gebrek aan communicatie tov hun klanten. + de lak aan interesse om hier in dit topic uitleg te geven.

8 jaar vodafone en eigenlijk nooit klachten gehad,..... door die I-phone hype ben ik gezwicht,... maar ik ga toch snel weer terug.

Jammer,... veel klanten gewonnen met de I-phone hype, maar ik ben bang dat er nu inmiddels ook weer veel gaan lopen dankzij de service.

grtz !
Reputatie 6
Badge +8
Wat is kpn en telfort dan voor bedrijf?
Daar kan je pas 2 maanden van te voren verlengen.

Gr
CENTAUR
Reputatie 2
KPN heeft via zijn website keurig een methode aangegeven waarop bestaande klanten bezwaar kunnen maken. Dat zie ik T-Mobile nog niet doen op dit moment. Wie bij KPN bezwaar maakt behoud gewoon de bestaande termijn.
Reputatie 2
L.S.
Ik kwam er toevallig achter dat T-Mobile per 1 november jl het termijn van verlengen van je abo van vier maanden terug heeft gebracht naar drie. Dat is niet fijn aangezien ik nog in de zomer bij de klantenservice had nagevraagd per waneer ik kon verlengen; dit bleek 2 december 2010 te zijn. Nu is het ineens 2 januari geworden. Na een heleboel heissa bij de klantenservice was de uitkomst (Citaat): "we begrijpen dat u zich benadeelt voelt, maar we kunnen NIETS voor u betekenen, maar we hopen wel dat u klant bij T-Mobile blijft". Dat dacht ik dus niet. Ik ben inmiddels ACHT jaar klant bij T-Mobile (en helaas ben ik ook niet de zoon van Youp van't Hek - want dan kan gewoon ALLES) maar daar merk ik in het contact met T-Mobile heel weinig. Ik ga naar HI, die zijn tenminste wel bereid per 2 december al een nieuw toestel aan mij te leveren... tot ziens.
Reputatie 7
En dat is alles? Om die ene maand zeg je je contract op?
Ben zelf zeer tevreden over T-Mobile en die ene maand maakt me dan ook niet uit.

Veel plezier bij Hi. Wat is daar trouwens de termijn om vroegtijdig te verlengen?

Gr.
Reputatie 6
Badge +8
De termijn bij HI is 2 maanden, dus ga je nog verder achteruit.
Snap Alex niet zo, hij is overstuur omdat t-mobile van 4 > 3 maanden gaat en HI gaat van 4 > 2 maanden?!

Snap er werkelijk niets van, overstuur omdat je 1 maand langer moet wachten en dan overstappen naar een provider waar je 2 maanden langer moet wachten.

Gr
CENTAUR
Reputatie 2
Het gaat niet om de termijn... het gaat om de wijze waarop de termijn plots veranderd is en hoe T-Mobile vervolgens met vragen en klachten omgaat.

Ik moet zeggen dat ik het abonnement van Vodafone wel bijzonder aantrekkelijk vind. Naast een v
Reputatie 2
Tot aan welke datum kan ik mijn contract vernieuwen als deze 22 november 2010 is afgelopen?
Reputatie 2
Ik vind dit ook heel vervelend. Toestel valt praktisch uit elkaar en ik moest al tot januari wachten. Dat wordt nu opeens zonder waarschuwing februari...of dat nu wel of niet mag volgens het contract (zal vast wel mogen), is het gewoon erg vervelend. Ben al jaren klant, vrouw ook en dan is zo'n aanpassing gewoon flauw.
Reputatie 2
Ik kon eerst 4 maanden van te voren mijn contract verlengen bij de t-mobile shop en online. Nu geeft hij aan dat dat maar 3 maanden van te voren kan.. Hoe kan dit? is dat weer verandert?
Reputatie 6
Is ongeveer een maand geleden veranderd. Er is ook al een topic over.