De afgelopen week heb ik bij meerdere aanbieders getracht om mijn Stel Samen & Stel Bij sim-only over te zetten naar een nieuw contract. Hierbij wil ik gebruik maken van Toestel Flexibiliteit.
De aanbieders weigeren om dat te doen. Eerst met de reden dat volgens T-Mobile mijn abonnement nog niet valt te verlengen. Als ik hen dan wijs op de voorwaarden m.b.t. Toestel Flexibiliteit is men de kluts kwijt. Er wordt vervolgens als excuus gebruik dat de nieuwe Wet op het Financieel Toezicht (die pas per 1 mei ingaat) dit niet mogelijk maakt. Raar, aangezien zij alleen maar een nieuw contract hoeven af te sluiten, net als bij een normale verlenging.
Uiteraard heb ik contact gehad met de klantenservice van T-Mobile en daar werd mij verteld wat ook in dit forum valt te lezen. Het is gewoon mogelijk, ook via een derde partij als b.v. Belsimpel.nl of GSMWeb.
Het staat zelfs op hun eigen website's vermeld.
Maar goed, ik krijg het dus niet voor elkaar. Er gaat kennelijk veel mis over deze vorm van afsluiten.
Er werd door T-Mobile uiteraard aangeboden om het via hun eigen verkoop kanaal te doen, maar helaas heeft T-Mobile geen HTC 10 in het assortiment.
Grote teleurstelling dus, helemaal omdat mijn huidige toestel steeds meer kuren vertoont.
Ik hoop dat er een oplossing is voor dit probleem.
Beste antwoord door Serviceweb
Hi Rogier,
Welkom op de forum van T-Mobile.
Vreemd dat derden aangeven dat het niet mogelijk is, terwijl T-Mobile zegt dat dit wel kan. Ik kan natuurlijk alleen spreken namens T-Mobile omdat die het op hun site aanbieden. Voor mijn gevoel heeft Toestel Flexibiliteit helemaal niets te maken met de nieuwe Financiële Toezicht, sterker nog, als je het nu doet dan heb je daar helemaal geen last van.
Mocht je het na 1 mei wel doen dan zullen ze een melding moeten maken dat je een toestel hebt gekocht op afbetaling, maar ook daar voorzie ik geen problemen in. Je zou haast denken dat derden zelf nog niet weten wat ze er mee aan moeten en T-Mobile zelf wel.
Lastig dat het toestel dat je wil hebben niet bij T-Mobile Shop te koop is. Ben je heel erg aan het merk verbonden of mag een ander toestel ook? Want dan zou ik toch eens kijken bij T-Mobile.
Schiet me nu wel de vraag binnen, hoe lang loopt je contract nog? Misschien dat ze daarom bij die andere bedrijven niets kunnen doen? Weet niet of je als vaste klant wil overstappen naar een GO Unlimited abonnement? Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Het blijft lastig en wie weet dat iemand van T-Mobile je er nog mee kan helpen.
Bekijk origineel
Welkom op de forum van T-Mobile.
Vreemd dat derden aangeven dat het niet mogelijk is, terwijl T-Mobile zegt dat dit wel kan. Ik kan natuurlijk alleen spreken namens T-Mobile omdat die het op hun site aanbieden. Voor mijn gevoel heeft Toestel Flexibiliteit helemaal niets te maken met de nieuwe Financiële Toezicht, sterker nog, als je het nu doet dan heb je daar helemaal geen last van.
Mocht je het na 1 mei wel doen dan zullen ze een melding moeten maken dat je een toestel hebt gekocht op afbetaling, maar ook daar voorzie ik geen problemen in. Je zou haast denken dat derden zelf nog niet weten wat ze er mee aan moeten en T-Mobile zelf wel.
Lastig dat het toestel dat je wil hebben niet bij T-Mobile Shop te koop is. Ben je heel erg aan het merk verbonden of mag een ander toestel ook? Want dan zou ik toch eens kijken bij T-Mobile.
Schiet me nu wel de vraag binnen, hoe lang loopt je contract nog? Misschien dat ze daarom bij die andere bedrijven niets kunnen doen? Weet niet of je als vaste klant wil overstappen naar een GO Unlimited abonnement? Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Het blijft lastig en wie weet dat iemand van T-Mobile je er nog mee kan helpen.