Beantwoord

Toestel Flexibiliteit gaat fout

• 4 februari 2017
  • 19 reacties
  • 1318 Bekeken

Goedendag,

De afgelopen week heb ik bij meerdere aanbieders getracht om mijn Stel Samen & Stel Bij sim-only over te zetten naar een nieuw contract. Hierbij wil ik gebruik maken van Toestel Flexibiliteit.
De aanbieders weigeren om dat te doen. Eerst met de reden dat volgens T-Mobile mijn abonnement nog niet valt te verlengen. Als ik hen dan wijs op de voorwaarden m.b.t. Toestel Flexibiliteit is men de kluts kwijt. Er wordt vervolgens als excuus gebruik dat de nieuwe Wet op het Financieel Toezicht (die pas per 1 mei ingaat) dit niet mogelijk maakt. Raar, aangezien zij alleen maar een nieuw contract hoeven af te sluiten, net als bij een normale verlenging.

Uiteraard heb ik contact gehad met de klantenservice van T-Mobile en daar werd mij verteld wat ook in dit forum valt te lezen. Het is gewoon mogelijk, ook via een derde partij als b.v. Belsimpel.nl of GSMWeb.
Het staat zelfs op hun eigen website's vermeld.

Maar goed, ik krijg het dus niet voor elkaar. Er gaat kennelijk veel mis over deze vorm van afsluiten.
Er werd door T-Mobile uiteraard aangeboden om het via hun eigen verkoop kanaal te doen, maar helaas heeft T-Mobile geen HTC 10 in het assortiment.

Grote teleurstelling dus, helemaal omdat mijn huidige toestel steeds meer kuren vertoont.

Ik hoop dat er een oplossing is voor dit probleem.
icon

Beste antwoord door Serviceweb 4 februari 2017, 12:36

Hi Rogier,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Vreemd dat derden aangeven dat het niet mogelijk is, terwijl T-Mobile zegt dat dit wel kan. Ik kan natuurlijk alleen spreken namens T-Mobile omdat die het op hun site aanbieden. Voor mijn gevoel heeft Toestel Flexibiliteit helemaal niets te maken met de nieuwe Financiële Toezicht, sterker nog, als je het nu doet dan heb je daar helemaal geen last van.

Mocht je het na 1 mei wel doen dan zullen ze een melding moeten maken dat je een toestel hebt gekocht op afbetaling, maar ook daar voorzie ik geen problemen in. Je zou haast denken dat derden zelf nog niet weten wat ze er mee aan moeten en T-Mobile zelf wel.

Lastig dat het toestel dat je wil hebben niet bij T-Mobile Shop te koop is. Ben je heel erg aan het merk verbonden of mag een ander toestel ook? Want dan zou ik toch eens kijken bij T-Mobile.

Schiet me nu wel de vraag binnen, hoe lang loopt je contract nog? Misschien dat ze daarom bij die andere bedrijven niets kunnen doen? Weet niet of je als vaste klant wil overstappen naar een GO Unlimited abonnement? Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Het blijft lastig en wie weet dat iemand van T-Mobile je er nog mee kan helpen.
Bekijk origineel

19 reacties

Hi Rogier,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Vreemd dat derden aangeven dat het niet mogelijk is, terwijl T-Mobile zegt dat dit wel kan. Ik kan natuurlijk alleen spreken namens T-Mobile omdat die het op hun site aanbieden. Voor mijn gevoel heeft Toestel Flexibiliteit helemaal niets te maken met de nieuwe Financiële Toezicht, sterker nog, als je het nu doet dan heb je daar helemaal geen last van.

Mocht je het na 1 mei wel doen dan zullen ze een melding moeten maken dat je een toestel hebt gekocht op afbetaling, maar ook daar voorzie ik geen problemen in. Je zou haast denken dat derden zelf nog niet weten wat ze er mee aan moeten en T-Mobile zelf wel.

Lastig dat het toestel dat je wil hebben niet bij T-Mobile Shop te koop is. Ben je heel erg aan het merk verbonden of mag een ander toestel ook? Want dan zou ik toch eens kijken bij T-Mobile.

Schiet me nu wel de vraag binnen, hoe lang loopt je contract nog? Misschien dat ze daarom bij die andere bedrijven niets kunnen doen? Weet niet of je als vaste klant wil overstappen naar een GO Unlimited abonnement? Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Het blijft lastig en wie weet dat iemand van T-Mobile je er nog mee kan helpen.
Hallo,

Mijn abonnement loopt pas vanaf afgelopen augustus en is een sim-only. Ik begrijp dat ik ondanks dat toch gebruik zou moeten kunnen maken van Toestel Flexibiliteit, dat staat immers in de voorwaarden. Graag wil ik overstappen naar een Go abonnement + 1 GB data van 19,- per maand (actie) inclusief een nieuw toestel. Het unlimited is mij wat te gortig en heb ik ook zeker niet nodig.
Ik ben inderdaad wel merkvast als het op HTC aankomt, zeker de HTC 10 aangezien ik een behoorlijke audiofiel ben 😉 Daar streeft dit toestel alle andere ver voorbij. Op dit moment heb ik een HTC One M8 van bijna 4 jaar oud, maar die heeft de laatste weken ineens ernstige kuren. Vandaar de overstap.
Een vaste klant ben ik met drie abonnementen en een pre-paid in het gezin zeker en dat wil ik graag zo houden 😉 Lang leve T-Mobile Samen!

Inderdaad hoop ik dat T-Mobile ervoor kan zorgen dat ik alsnog de overstap kan maken zoals ik dat graag wil. Ik heb hier op het forum wel wat berichten gelezen dat er hier en daar (ook binnen T-Mobile) wat onduidelijkheid is wat betreft Toestel Flexibiliteit en dat ook het computer systeem er niet altijd goed mee om gaat. Ik bedoel daarmee dat het systeem blind uitgaat van de officiële einddatum van het contract en derhalve een voortijdige verlenging weigert (ook bij derde partijen dus).

We blijven hopen!
Heb nu opnieuw een poging gedaan tot verlengen. Nu bij GSM.nl

Dat is de derde aanbieder. Eerst GSMWEB.nl, geen succes.
Toen Belsimpel.nl, geen succes.
Wellicht is drie keer scheepsrecht!
Mooi man, dat klinkt goed! Dus je hebt nu een flexibiliteit kunnen doen met Go Basis van 19,- euro en dan komt daarop nog je toestel prijs?

Super! De aanhouder wint 🙂
Nee, ik heb een nieuwe aanvraag gedaan voor een verlenging. Go Basis van 19,- en dan 19,- per maand voor het toestel. Bijbetalen van 24,- + verzendkosten bij GSM.nl
Ik zal denk ik maandag horen of het wordt goedgekeurd. Afwachten dus.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rogier,

Heb je een update voor ons? Is het inmiddels gelukt? Anders gaan we voor je op zoek naar een oplossing!
Hoi Issam,

Ik hoop morgen bericht van GSM.nl te krijgen over een akkoord. Zij zullen ook bij T-Mobile zelf de aanvraag moeten doen voor de verlenging, dus ben benieuwd wat zij als antwoordt krijgen.

Zodra ik iets weet staat het hier op het forum!
Reputatie 6
Badge +17
Top, we wachten je reactie af!
Zojuist heb ik bericht gekregen van GSM.nl

Ook nu is mijn aanvraag afgewezen. GSM.nl geeft aan dat mijn contract nog niet verlengd kan worden. T-Mobile heeft hun aangegeven dat mijn contract pas per 20-08-2018 kan worden verlengd.
Ook geven zij aan dat als ik gebruik wil maken van Toestel Flexibiliteit ik alleen rechtstreeks bij T-Mobile kan verlengen.
Het is dus een feit dat Toestel Flexibiliteit absoluut niet bij derde partijen is te gebruiken. Dit waren inmiddels drie aanbieders binnen één week die het afkeuren!

Je zult begrijpen dat mijn teleurstelling groot is, zeker aangezien ik bij T-Mobile geen HTC 10 kan krijgen en die heeft toch zeker mijn voorkeur. Ik heb gekeken in de webshop van T-Mobile en ik moet zeggen dat de keuze voor high-end toestellen behoorlijk beperkt is.

Ik hoop dat T-Mobile nog andere ideeën heeft.
Hi Rogier,

Jeetje, wat vervelend zeg. Ik had nog wel even een goede hoop dat je kon overstappen. Nu is het zeker lastig dat je geen HTC 10 kan bestellen via T-Mobile en dat als je nu een ander toestel wil, je aangewezen bent op een ander merk. We hebben allemaal onze voorkeur, de mijne gaat uit naar een iPhone ( ook een high-end toestel hoor 🆒 ), zou niet meer zonder kunnen. Dus ik begrijp best dat jij een andere keuze hebt.

Kan op dit moment wel van alles verzinnen maar je zit gewoon echt met het probleem dat T-Mobile geen HTC 10 verkoopt en zie dat ze helemaal geen HTC verkopen. Heb je zelf echt geen andere keuze waarvan je denkt, die zou ik ook wel willen hebben? :$

Het blijft lastig en wie weet is er nog een moderator die met je mee kan denken. Hou ons op de hoogte en kan je alleen nog succes wensen op dit moment.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rogier,

Ik vind het echt heel vreemd dat al deze bedrijven jou afwijzen. :S Heb je ook daadwerkelijk persoonlijk contact met iemand gehad om dit te bespreken bij die partijen? In het systeem wordt dit namelijk niet automatisch opgepakt, omdat de systemen die niet herkennen als een mogelijkheid.

Zelf heb ik het voor de zekerheid eens nagevraagd bij Coolblue voor een klant, gewoon om te peilen hoe dat dan precies ging, maar daar was het geen enkel probleem. Zij gaven ook aan dat wat bij ons mogelijk is, dat is ook voor hen mogelijk. Het zou ook in jouw geval dus precies zo moeten gaan. Misschien is het handigste om even telefonisch contact op te nemen, zodat je direct jouw verhaal kunt doen en niet hoeft te wachten op verwerkingen in systemen.

Laat je weten of het dan toch alsnog gelukt is?
Dank voor je reactie David,

Ik heb meteen telefonisch kontakt opgenomen met GSM.nl
Daar hebben ze uitvoerig naar mijn verhaal geluisterd. Morgen krijg ik als het goed is antwoord op de vraag waarom zij wel of niet kunnen verlengen op basis van Toestel Flexibiliteit. Hun antwoord zet ik uiteraard in dit topic.

Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen....
Reputatie 4
Badge +9
Hey Rogier,

Ik vind het echt heel vreemd dat al deze bedrijven jou afwijzen. :S Heb je ook daadwerkelijk persoonlijk contact met iemand gehad om dit te bespreken bij die partijen? In het systeem wordt dit namelijk niet automatisch opgepakt, omdat de systemen die niet herkennen als een mogelijkheid.

Zelf heb ik het voor de zekerheid eens nagevraagd bij Coolblue voor een klant, gewoon om te peilen hoe dat dan precies ging, maar daar was het geen enkel probleem. Zij gaven ook aan dat wat bij ons mogelijk is, dat is ook voor hen mogelijk. Het zou ook in jouw geval dus precies zo moeten gaan. Misschien is het handigste om even telefonisch contact op te nemen, zodat je direct jouw verhaal kunt doen en niet hoeft te wachten op verwerkingen in systemen.

Laat je weten of het dan toch alsnog gelukt is?

Ik ging er van uit dat CoolBlue geen nieuwe abonnementen / verlengingen meer deed met toestel?

https://www.coolblue.nl/actie/abonnementen.html

Of bedoelde je in het verleden? :D

Groetjes,
Skyrider
Reputatie 7
Badge +20
@Rogier

Helemaal top, we zijn benieuwd!

@Skyrider

Klopt inderdaad, dit was een aantal maanden geleden. 🙂
Nou, er is ontwikkeling!

Zojuist weer telefonisch kontakt gehad met GSM.nl
Na overleg met een leidinggevende vertelde men dat het toch mogelijk was om een verlenging aan te vragen met gebruik van Toestel Flexibiliteit!
MAAR, er moet een extra bedrag van 48,- bovenop het normaal bij te betalen bedrag worden gerekend. Dit wordt namelijk door T-Mobile extra in rekening gebracht of minder uitbetaald aan GSM.nl omdat het om Toestel Flexibiliteit zou gaan.
Dat is dan toch wel een raar verhaal!
Ik ben uiteindelijk maar akkoord gegaan en betaal dat extra bedrag dan maar 😞 omdat ik graag de HTC 10 wil.
Ergens niet eerlijk en blijft een vage constructie.
Het blijft zeker een hele vage constructie en het is zeker niet eerlijk. Het kan natuurlijk wel dat GSM.nl nu een korting misloopt en deze dan maar bij je op het bordje leggen. Weet zelf niet wat ik had gedaan als ik een bedrijf zou zijn die graag een klant wil helpen. Al hoewel, als je bij de één doet dan moet je bij een ander ook weer doen.

Misschien eens een gevalletje agenda punt voor de T-Mobile medewerkers. Gelukkig heb je nu wel het toestel dat je heel graag wil hebben, dat is natuurlijk ook wel weer een plus puntje. Maar toch iets voor T-Mobile om er naar te kijken. Zeker omdat je er zoveel moeite voor hebt moeten doen.

Veel plezier in ieder geval met je HTC 10.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rogier,

Enerzijds ben ik blij dat het gelukt is om jouw verlenging bij ons mét jouw gewenste toestel te krijgen, maar de manier waarop het allemaal verlopen is verdient geen schoonheidsprijs. Ik wil dit ook graag nog verder uitpluizen en kijken of de voorwaarden zo afgesproken zijn met GSM.nl.

Heb je misschien een bevestiging of iets dergelijks ontvangen van GSM.nl, waar ook die extra kosten op vermeld staan? Ik stuur je even een privébericht met een e-mailadres waar je deze bevestiging dan naartoe kunt mailen. Dan kan ik dit verder nagaan en kijken of die kosten terecht zijn.

Ik zie jouw reactie graag tegemoet! In ieder geval alvast heel veel plezier met je HTC 10! 🙂
Inmiddels heeft belsimpel wel door wat toestel flexibiliteit inhoudt. Met de GO GO GO deals toch een nieuw abonnement met toestel afgesloten (huidige sim only had ik afgelopen april afgelsoten) en deze is zonder morren of extra kosten afgesloten. Toestel kan ik morgen ophalen 👌

nu alleen nog dat nieuwe klantvoordeel helemaal in orde maken, maar dat is weer wat anders....
Reputatie 7
Badge +20
Hi GiniWilNix,

Wat leuk dat je je abonnement hebt verlengd! Voor welk toestel ben je gegaan? In dit topic kun je alle informatie vinden over klantvoordeel en zo kun je lekker profiteren van extra voordeel. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!

Reageer