Beantwoord

Toestel ruilen

• 1 mei 2017
  • 2 reacties
  • 1664 Bekeken

Ik heb vorige week zaterdag mijn abb dat in aug. afloopt al laten verlengen met nieuw toestel erbij.
Nu ben ik niet tevreden met het nieuwe toestel aangezien het niet werkt naar behoren. Ik had een samsung s6 en heb nu een huawei p10 lite.
Ik zei in de winkel dat ik op zoek was naar een telefoon met minstens net zo'n goede camera aangezien ik veel fotos en filmpjes maak. Mij werd gezegd dat deze telefoon vergelijkbaar was en ik mocht even snel kijken. Nu ik het toestel eenmaal in gebruik heb merk ik ondanks dat ik vanalles heb geprobeerd anders in te stellen hij totaal niet vergelijkbaar is, de fotos zijn qua kleur anders en de filmpjes zijn erg slecht qua kwaliteit waar ik enorm van baal.
Ik heb vanavond telefonisch contact gehad en mij is verteld dat ik binnen 14 dagen het abb kan ontbinden en dus ook de telefoon terug kan inleveren maar dan moest ik dit dus wel echt deze week doen.
Nu zag ik net op dit forum een soortgelijke vraag en hierbij was het antw dat het kan als je het in de shop hebt gekocht? Terwijl mij toch net echt is gezegd met zekerheid dat dit wel kan....
icon

Beste antwoord door David 3 mei 2017, 14:59

Hey Floortjuh17,

Erg jammer om te lezen dat jouw Huawei niet voldoet aan je behoeften, naar mijn idee was de camera van de P10 juist één van de grote kwaliteiten van de telefoon. :S

Ik weet niet exact wat er aan de telefoon besproken is over het annuleren en teruggaan naar de winkel, maar wanneer je een aankoop in de winkel doet kun je deze later niet meer annuleren. Je krijgt dan namelijk de kans om het toestel te bekijken, even te testen en onderzoeken of het wat voor je is. Wanneer je een online of telefonische bestelling doet, dan heb je deze mogelijkheid niet en daarom heb je de 'Wet Koop op Afstand'. Dan heb je inderdaad 14 dagen bedenktijd, maar in de winkel is dit niet het geval.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte, maar iets anders kan ik er in dit geval ook niet van maken. Misschien is het een kwestie van wennen aan een ander merk en bevalt het toestel uiteindelijk toch nog. Een alternatief zou zijn om jouw toestel te verkopen en dan los een ander toestel aan te schaffen. Het toestelkrediet vervalt hiermee echter niet, dus ik zou goed overwegen of dit een goede keuze is in jouw geval.

Mochten wij je verder nog ergens bij kunnen helpen, let us know!
Bekijk origineel

2 reacties

Nog een toevoeging...
Heb het toestel met toestelkrediet in 24 maanden.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Floortjuh17,

Erg jammer om te lezen dat jouw Huawei niet voldoet aan je behoeften, naar mijn idee was de camera van de P10 juist één van de grote kwaliteiten van de telefoon. :S

Ik weet niet exact wat er aan de telefoon besproken is over het annuleren en teruggaan naar de winkel, maar wanneer je een aankoop in de winkel doet kun je deze later niet meer annuleren. Je krijgt dan namelijk de kans om het toestel te bekijken, even te testen en onderzoeken of het wat voor je is. Wanneer je een online of telefonische bestelling doet, dan heb je deze mogelijkheid niet en daarom heb je de 'Wet Koop op Afstand'. Dan heb je inderdaad 14 dagen bedenktijd, maar in de winkel is dit niet het geval.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte, maar iets anders kan ik er in dit geval ook niet van maken. Misschien is het een kwestie van wennen aan een ander merk en bevalt het toestel uiteindelijk toch nog. Een alternatief zou zijn om jouw toestel te verkopen en dan los een ander toestel aan te schaffen. Het toestelkrediet vervalt hiermee echter niet, dus ik zou goed overwegen of dit een goede keuze is in jouw geval.

Mochten wij je verder nog ergens bij kunnen helpen, let us know!

Reageer