Beantwoord

Toestelflexibiliteit

• 4 november 2019
  • 21 reacties
  • 1932 Bekeken

Ik heb een sim only maar mijn telefoon werkt niet meer goed. Nu wil ik gebruik maken van toestel flexibiliteit. Ik heb dit geprobeerd via gsmweb.nl door een verlengingsaanvraag te doen. Lukt dus niet. Ik krijg bericht terug dat ik nog niet kan verlengen. Officieel kan ik pas volgend jaar verlengen dus dat klopt maar met toestelflexibiliteit kan het normaal eerder. Gebeld met t mobile zegt ze mevrouw ja dat kan niet bij alle leveranciers maar bij mobiel.nl wel. Heb ik bestel nu bij mobiel.nl krijg ik weer dezelfde melding, ik kan nog niet verlengen. Volgens de voorwaarden zou ik moeten voldoen en zou het ook bij andere leveranciers moeten kunnen. Waar gaat het nu mis?

icon

Beste antwoord door Hajar 5 november 2019, 13:25

Hi @Dwi026 

Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie dat je wel in aanmerking komt voor toestelflexibiliteit. Het is dus vreemd dat je die melding krijgt bij de dealers, want in ons systeem staat het goed. Zou je het nogmaals kunnen proberen bij ze of contact met ze opnemen en vragen waar het fout gaat? Als liever via ons verlengt dan kun je ook gratis bellen met onze verkoopafdeling. Mijn collega’s helpen je graag verder! Je kan ze gratis bereiken op 0800 8104.

Laat je even weten of het lukt?

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dwi026 

Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie dat je wel in aanmerking komt voor toestelflexibiliteit. Het is dus vreemd dat je die melding krijgt bij de dealers, want in ons systeem staat het goed. Zou je het nogmaals kunnen proberen bij ze of contact met ze opnemen en vragen waar het fout gaat? Als liever via ons verlengt dan kun je ook gratis bellen met onze verkoopafdeling. Mijn collega’s helpen je graag verder! Je kan ze gratis bereiken op 0800 8104.

Laat je even weten of het lukt?

Ik heb gebeld met mobiel.nl. nu zeggen ze dat ze het wel aan kunnen zeggen maar dat dat 40 euro kost. Bij de voorwaarden voor toestel flexibiliteit zie ik dat niet staan. Helaas ia het toestel bij t mobile veel duurder dus wil graag via een ander verkoopkanaal het toestel kopen. Welke andere verkoopkanalen zijn hiervoor beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dwi026 

Het klopt inderdaad dat mobiel.nl extra geld rekent voor toestelflexibiliteit, dit zie je ook terug op hun website. Als je via ons verlengt dan is het wel gratis. Je kan in principe bij alle externe dealers terecht dus het is aan jou waar je wilt verlengen. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Hoi, 

Ik mah bijna verlengen en ik heb een sim only abb. Ik had. Laatste gebeld en toestelflexibel was voor mij niet mogelijk omdat er blijkbaar een afwijzing was bij de. Kredietcheck. Ik vroeg mij af waarom. En of dat er misschien een foute codering staat? Ik heb zojuist een huis gekocht en daar was er geen sprake over een foute codering. Vandaar dat ik nu in het ongewis ben? Ik zou graag verlengen en een toestel bij mijn abbonement nemen. Ik heb zelfs eej formulier ingevuld wat de rede zou zijn maar nooit reactie gehad. Dit is al 3 maanden geleden

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Ricardovdv 

Dat was dan 3 maanden geleden? Je zou het opnieuw kunnen proberen.

Hier zijn de voorwaarden toestelflexibiliteit

Je kan ook je registratie bij het BKR eens nakijken.

Ik denk ook te weten waar het om gaat. Een foute codering bij het BKR door de rabobank in 2015 vergeten aan te passen ik heb hier schriftelijk (via email) bewijs van rechtstreeks van de Rabobank. Zou Tmobile mij hier dan mee kunnen helpen km alsnog een toestel te nemen bij mijn abonnement? 

Gr ricardo

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Ricardovdv 

Om te beginnen: wat super leuk dat dat je weer gaat verlengen! :smile: Ik ga je hier uiteraard meer over vertellen. Wanneer je denk dat dit de reden is van de foutcode, dan zou de Rabobank dat moeten rectificeren bij de BKR zelf, anders blijft die codering staan. Nu is het zo dat een krediet-check een momentopname is. Wat we kunnen proberen is een geheel nieuw abonnement afsluiten, met nummerbehoud. Als dat wel goedgekeurd wordt, zorg ik ervoor dat jouw nummer wordt vrijgeven voor nummerbehoud en jij alsnog kan genieten van een nieuw toestel! Laat je weten hoe dit is gegaan? 

Beste Evy, 

In de mail geeft Rabobank toe dat er niet conform de regels een hersteld codering had moeten geplaatst worden november 2015. Ze geven aan alsnog een herstel code te hebben geplaatst met werkelijke eind datum november 2015.

Wat is nu het beste wat ik kan doen? Jullie klantenservice bellen? Kunnen ze dit telefonisch allemaal beatwoorden en inzien? 

Ik kan overigens vanaf 2 juli verlengen dus maar even een weekje wachten nog? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ricardovdv 

Als je een nieuw abonnement afsluit dus geen verlenging dan maakt het in principe niet uit wanneer je dat doet. Als dat abonnement wordt goedgekeurd dan kunnen we je huidige nummer vrijgeven en voor nummerbehoud zorgen. Geef je ons een seintje als dat lukt? Dan helpen we je graag verder!

Hoe werkt het dan met mijn huidige abbonement? Loopt dat gewoon door tot ik kan verlengen vanaf 2 july of tot de werkelijke eind datum november 2020?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ricardovdv 

Als je een nieuw abonnement afsluit met toestel dus niet als verlenging, maar kiezen voor nieuw contract en als dat wordt goedgekeurd dan kunnen wij je nummer vrijgeven. Je huidige abonnement komt dan te vervallen, je nummer wordt overgezet op het contract met toestel en dan heb je een nieuw abonnement met toestel. Laat je even weten of het lukt?

Okay, dus als ik het goed begrijp zou ik dat nu ook al kunnem proberen? Vervallen de de overige maanden van mijn huidige abbonement?

Zeg bv, ik kan vanag 2 july verlengen. Werkelijke eind datum contract is november 2020. Ik sluit nu een nieuw abbonement af en kies voor nummerbehoud. Vervallen de maanden july, aug, sept, okt en nov van mijn huidige contract?

Gr ricardo 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ricardovdv 

Ik heb je een privébericht gestuurd met meer uitleg. Ik zie je reactie graag tegemoet zodat ik je verder kan helpen! :blush:

Goedenmorgen, 

Ik heb een nieuw abnonement aangevraagd met een tijdelijk nummer zou iemand van jullie het nummerbehoud willen omzetten? Ik had wel een gegenereerd bericht gehad van tmobile dat het afgewezen was. Maar van een van jullie forum leden zou het wel te regelen zijn en dat mijn overige maanden van mijn sim only abbonement komen te vervallen?

Ik hoor graag van jullie :)

Gr

Ricardo

Reputatie 7
Badge +17

@Ricardovdv 

"Je huidige abonnement komt dan te vervallen, je nummer wordt overgezet op het contract met toestel en dan heb je een nieuw abonnement met toestel."

Volgens bovenstaande is het een nieuw contract voor 12 of 24 maanden dus.

Beste Waqqas, 

Zou jij het voor mij kunnen overzetten? Zodat ik het toestel en mijn eigen nummer kan behouden?

Avast bedankt

Ricardo van der velde 

@Waqqas @Hajar @Evy

Zou iemand van jullie voor mij het nummerbehoud kunnen regelen met het tijdelijke nummer en het te behouden nummer?

Graag via PB mijn dank is groot!

:) Ricardo van der velde 

Reputatie 7
Badge +17

@Ricardovdv

Zoals je in mijn onderschrift al kan lezen ben ik ook een T-Mobile klant en daardoor kan ik niet bij persoonlijke gegevens, het is even afwachten op een reactie van Hajar of Evy.

Bedankt voor je reactie @Waqqas 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ricardovdv 

Ik heb gereageerd op je privébericht. 

Reageer