Beantwoord

Toestelflexibiliteit niet geactiveerd voor mijn Go Sim Only?

• 8 december 2017
  • 3 reacties
  • 254 Bekeken

Onlangs heb ik in juli dit jaar via United Consumers de overstap gemaakt naar een 2-jarig Go Next 5GB internet + onbeperkt bellen/smsen Sim Only. Op het moment van overstappen van een andere sim only zag ik geen interessant toestel om een abonnement + toestel voor af te sluiten. Maar omdat T-Mobile adverteert met toestelflexibiliteit (wat Vodafone Next noemt) ging ik er bij het afsluiten van mijn Go SO ervan uit dat ik tzt in de toekomst een abonnement met toestel zou kunnen uitkiezen.

Dat moment in de toekomst is nu gekomen met de komst/release van de LG V30. Met een eenmalige bijbetaling van 636 euro + 4 euro kopieerheffing = 640 euro totaal koos ik zodoende Go Up - 10GB internet en onbeperkt bellen/smsen voor 17,50 euro maandelijks uit. Nu blijkt na levering mijn verzoek voor toestelflexibiliteit niet te worden geaccepteerd. Niet bij mobiel.nl, noch gsmweb (daar sloot ik eerder het als verlengingsverzoek af) noch bij T-Mobile eigen webshop. Navraag via de chat leverde op: je moet overal toestelflexibiliteit kunnen benutten, ook bij derden. Gesprek 2: toestelflexibiliteit is nooit aangezet voor jouw Go Next 5GB sim only die ik in juli dit jaar heb afgesloten? :?

Sinds wanneer moet toestelflexibiliteit geactiveerd worden wanneer dit als een service geldt vanuit T-Mobile richting de Go en SSB sim only klanten? Als ik had geweten dat toestelflexibiliteit nooit geactiveerd was bij de start van mijn Go Next sim only in juli (kennelijk gebeurt het niet automatisch) dan had ik binnen de bedenktermijn wel van mijn SO afgezien en elders gekeken. Nu resteert volgens de chatmedewerkster enkel nog de optie tot early renewal met een boete van 70 euro of het uitzitten van mijn contract tot juli 2019. Waarom licht T-Mobile klanten onjuist in en is er geen sprake van misleiding als het buiten medeweten om van de klant kennelijk niet voor iedereen van toepassing is?
icon

Beste antwoord door Jaimy 13 december 2017, 08:45

Hoi Joosie200,

Ik wil dit graag voor je uitzoeken, zodat precies duidelijk is of dit wel klopt en zo ja, waarom!

Ik zie dat mijn collega dit al voor je aan het uitzoeken is naar aanleiding van jouw gesprek met haar op Twitter. Helaas blijft het antwoord wat langer uit dan gewenst, daarom heb ik er nogmaals een update over gevraagd, maar weet dat we er achter de schermen dus wel voor je mee bezig zijn.

Ik of mijn collega zal het direct aan je terugkoppelen zodra we meer informatie voor jou hebben!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Joosie200,

Ik wil dit graag voor je uitzoeken, zodat precies duidelijk is of dit wel klopt en zo ja, waarom!

Ik zie dat mijn collega dit al voor je aan het uitzoeken is naar aanleiding van jouw gesprek met haar op Twitter. Helaas blijft het antwoord wat langer uit dan gewenst, daarom heb ik er nogmaals een update over gevraagd, maar weet dat we er achter de schermen dus wel voor je mee bezig zijn.

Ik of mijn collega zal het direct aan je terugkoppelen zodra we meer informatie voor jou hebben!
Reputatie 3
Is hier ooit nog antwoord op gekomen? Want ik weet liever van te voren of zo'm sim only abonnement werkelijk de mogelijkheid geeft in de loop van het contract over te kunnen naar een abonnement met toestel of dat er haken en ogen aan zitten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Cinner,

Hier hoef je je echt geen zorgen over te maken! Het bovenstaande voorbeeld is een uitzondering, iets wat spijtig genoeg verkeerd is gegaan. Wij horen hier verder eigenlijk nooit klachten over en ook jij krijgt gewoon de mogelijkheid gebruik te maken van toestelflexibiliteit! Ik kan je verzekeren dat daar geen haken en ogen aanzitten. :)

Heb je er meer vragen over, stel ze dan gerust. Ik beantwoord ze graag zodat alles helemaal duidelijk is!

Reageer