Beantwoord

Unlimited bellen NL & EU?

• 14 juni 2017
  • 7 reacties
  • 764 Bekeken

Beste T Mobile medewerker,

Ik wil mijn contract gaan verlengen en tijdens mijn eerdere vraag op het forum werd me verzekerd dat het unlimited bellen NL en EU betreft. Echter, als ik mijn bestelling doorloop, krijg ik het volgende te zien

Hier staat dus nadrukkelijk 120 min in de EU. Ik wil er natuurlijk zeker van zijn dat het daadwerkelijk unlimited bellen is in NL en EU, want dat staat dus hier niet in het contract vermeld.

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Maciej
icon

Beste antwoord door Muberra 14 juni 2017, 16:14

Hoi MaciejKorbanek,

Ik kom je meteen helpen en je laatste stukje twijfel wegnemen! :D

De informatie die ik eerder heb gegeven en ook die van mijn collega David, is 100% correct. Als je kiest voor het GO Up abonnement met 10 GB + Onbeperkt bellen in Nederland dan krijg je het volgende:

1) Onbeperkt bellen binnen Nederland
2) Onbeperkt bellen binnen de EU (dus tussen de EU landen en naar Nederland)
3) 10 GB data om te besteden in Nederland
4) 10 GB data om te gebruiken in de EU
5) 120 belminuten voor bellen vanuit Nederland naar de EU
6) In Zone EU valt ook Polen onder, dus dat betekent dat je voor bellen naar Polen vanuit Nederland 120 belminuten krijgt. En in Polen kan je onbeperkt bellen. Kijk hier voor alle informatie over jouw abonnement en bellen/internetten in de EU.

Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is en dat ik je heb kunnen geruststellen. Unlimited is ook echt Unlimited! We staan als T-Mobile achter onze fantastische producten en alle voorwaarden die wij beloven aan onze lieve klanten. So GO for it! 🆒

Als je nog vragen hebt, sta ik altijd voor je klaar!
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Maciej.

Het staat er inderdaad niet heel duidelijk nu, ik heb het doorgegeven, dan kan men naar de tekst gaan kijken.

De 120 minuten zijn bedoeld om vanuit Nederland naar bijvoorbeeld een Duits nummer (of ander EU-nummer) te bellen. Bellen van Nederland naar de EU is geen onderdeel van de roaming regulering. Voor bellen naar EU-landen vanuit Nederland veranderen de tarieven niet. Je kunt wel onbeperkt bellen naar 06-nummers, vanuit Nederland of elders in de EU.
Dit staat dus lijnrecht tegenover eerdere berichten dat ik van jullie heb gekregen en het is gewoon een vorm van misleiding.

Hier geven 2 T Mobile medewerkers duidelijk aan het dat om bellen in zowel NL als de EU gaat en onder deze voorwaarden was ik bereid te verlengen. Nu wordt het een stuk makkelijker voor mij om voor 25 euro per maand naar Tele2 over te stappen waar alles wel Unlimited is en waar Unlimited dus daadwerkelijk Unlimited is.
Medewerker Muberra stelt tevens mij dat ik 10 GB premium internet op het best geteste netwerk en Unlimited bellen in de Eu aangeboden krijg. Onder deze toegezegde voorwaarden ben ik bereid te verlengen, dat de tekst "niet geheel duidelijk" is en nog aangepast moet worden is niet mijn verantwoording. Ik heb van 2 medewerkers deze uitleg gekregen en neem geen genoegen meer met 120 minuten in de EU.
Reputatie 4
Hoi MaciejKorbanek,

Ik kom je meteen helpen en je laatste stukje twijfel wegnemen! :D

De informatie die ik eerder heb gegeven en ook die van mijn collega David, is 100% correct. Als je kiest voor het GO Up abonnement met 10 GB + Onbeperkt bellen in Nederland dan krijg je het volgende:

1) Onbeperkt bellen binnen Nederland
2) Onbeperkt bellen binnen de EU (dus tussen de EU landen en naar Nederland)
6) In Zone EU valt ook Polen onder, dus dat betekent dat je voor bellen naar Polen vanuit Nederland 120 belminuten krijgt. En in Polen kan je onbeperkt bellen. Kijk hier voor alle informatie over jouw abonnement en bellen/internetten in de EU.

Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is en dat ik je heb kunnen geruststellen. Unlimited is ook echt Unlimited! We staan als T-Mobile achter onze fantastische producten en alle voorwaarden die wij beloven aan onze lieve klanten. So GO for it! 🆒

Als je nog vragen hebt, sta ik altijd voor je klaar!
Reputatie 2

[...]

Zoals het hierboven staat: 3+4=20 ...klopt dat wel? Volgens mij is het 10GB te gebruiken binnen de EU (incl. NL). Of ik heb het verkeerd begrepen. Ik heb gisterenavond ook gekozen voor verlenging naar Go Up, dus wel interessant om even zeker te weten. Mij was het overigens wel direct duidelijk dat de max. 120 minuten van toepassing is op het bellen vanuit NL naar een ander land binnen de EU. Verder is het gewoon 'unlimited' binnen NL/EU.
Het lijkt wel of mobile voorwaarden van toekomstige klanten steeds verder gaat verslechteren en dat staat mij in de toekomst ook te wachten als ik eventueel ga verlengen.
Bij unlimited EU
En wat als je 10Gb data bundel in de EU op is, tot hoeveel wordt de snelheid verlaagd? Ik heb ergens gelezen tot 64kb. Als dat zo is, is dat ook een verslechtering.
Komt er nog meer?

Ik moet eerlijk zeggen dat er bij tele2 ook flink wat addertjes onder het gras zitten.
-alleen betaald bellen vanuit Nederland naar EU landen
-Als je databundel in de EU op is, kan je flink dokken.
-In de meeste landen in de EU krijgen je geen 4g, behalve zweden, Kroatië en nog een paar vage landen.
-maken gebruik van 800 frequentie.
- Geen echte eigen keuze van telefoon. Hebben een lijst.
-Voordeel van tele2 is dat je abonnement per maand kan opzeggen en dat het goedkoper is.

Door te gaan goochelen met het veranderen van voorwaarden, breng je klanten en ook medewerkers van tmobile in verwarring. Daarom kan je beter eerlijk aangeven dat dingen zijn veranderd (in het nadeel van nieuwe klanten). Dat is beter dan een mooi verhaal te proberen te verkopen..
Reputatie 7
Badge +20
@Remcomobile;

Leuk je dat je hebt verlengd! Met een Go Up abonnement kun je 10GB verbruiken in NL + EU. Je krijgt dus niet 10GB in NL en extra 10GB in de EU. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

@Hakuin;

Als je 10GB op is in het buitenland dan kun je een MB-aanvuller kopen. Je maakt dus geen gebruik van internet tegen een basissnelheid.

Reageer