Beantwoord

Van i150 naar unlimited


Ik kreeg zojuist een mail van T-mobile dat ze mij als klant waarderen voor mijn jaren lange trouw aan het netwerk. Maar dat mijn i150 abbo helaas komt te vervallen en wordt omgezet naar unlimited. Maar ik krijg als ik zelf voor 30 april mijn abbo verleng, wel 2,50 korting per maand. Als mijn t-mobile ook zo sportief zou willen zijn om mijn punten (die ik blijkbaar al die jaren niet heb gespaard, na het doorschuiven van Orange) zou willen aanvullen. Dan verleng ik met liefde mijn abbo. Is er iemand die mij kan vertellen of dit nog te realiseren is?
icon

Beste antwoord door David 5 april 2017, 09:32

Hey Kipgerrie,

Het klopt inderdaad dat er een aantal oude prijsplannen om worden gezet in de komende tijd. Vandaar ook het aanbod! 🙂

De €2,50 korting is overigens niet van toepassing wanneer je zelf verlengt. Onderaan de mail stonden de 3 opties en je krijgt de extra korting als je voor 30 april jouw abonnement over laat zetten. Als je besluit zelf te verlengen, dan ontvang je deze korting niet en de korting geldt ook niet wanneer je het contract door laat lopen tot het eerste kwartaal van 2018. Houd er dus rekening mee dat de extra korting alleen voor optie 1 geldt.

Wij kunnen de punten niet meer met terugwerkende kracht toekennen voor je. De punten worden echt pas daadwerkelijk toegekend wanneer je jezelf hebt aangemeld. Wanneer je aangemeld bent, kun je ook nog een T-Mobile Samen groep aanmaken, waarmee je kunt sparen voor dubbele punten (of een ander cadeautje, zoals extra korting of MB's). Op die manier kun je in ieder geval direct goed aan het sparen slaan!

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen verder, laat het dan gerust weten! 🙂
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

56 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Kipgerrie,

Het klopt inderdaad dat er een aantal oude prijsplannen om worden gezet in de komende tijd. Vandaar ook het aanbod! 🙂

De €2,50 korting is overigens niet van toepassing wanneer je zelf verlengt. Onderaan de mail stonden de 3 opties en je krijgt de extra korting als je voor 30 april jouw abonnement over laat zetten. Als je besluit zelf te verlengen, dan ontvang je deze korting niet en de korting geldt ook niet wanneer je het contract door laat lopen tot het eerste kwartaal van 2018. Houd er dus rekening mee dat de extra korting alleen voor optie 1 geldt.

Wij kunnen de punten niet meer met terugwerkende kracht toekennen voor je. De punten worden echt pas daadwerkelijk toegekend wanneer je jezelf hebt aangemeld. Wanneer je aangemeld bent, kun je ook nog een T-Mobile Samen groep aanmaken, waarmee je kunt sparen voor dubbele punten (of een ander cadeautje, zoals extra korting of MB's). Op die manier kun je in ieder geval direct goed aan het sparen slaan!

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen verder, laat het dan gerust weten! 🙂
Oké duidelijk
Reputatie 1
Ik heb zojuist deze mail ook gekregen van T-Mobile om mijn oude i150 ,08 abbo om te zetten naar go unlimited.
Er komen wel een aantal vragen bij mij op voordat ik een besluit hierover kan nemen;
1: Op basis van welke algemene voorwaarden worden wij omgezet, want ik kan deze mogelijkheid voor T-Mobile niet vinden in de algemene voorwaarden waar ik destijds voor getekend heb.

2: Waarom moeten we bijbetalen t.o.v. Ons oude abbo want het is niet ons probleem dat T-Mobile zoveel verschillende abbo,s heeft bedacht waarmee er dus veel administratie kosten gemoeid zijn. Van ons had T-Mobile alleen de i150 abbo's hoeven te houden.

3: Er wordt in de mail gesproken over een abbo van €35- p/maand met €2,50 snelkeuze korting, ik mis echter de mededeling dat na 24 maanden dit nieuwe abbo €50- gaat kosten per maand of is dit weer net een ander abbo die dit niet heeft.

4: Ik ben best bereid om over te switchen, alleen waarom moet mij dit geld gaan kosten

5: Hoezo moeten we voor 30April onze keuze maken, dit lijkt meer op dwingen en dan geldt weer de regel op basis van welke algemene voorwaarde mag T-Mobile ons dwingen dan?

Vriendelijke groet,
Ronald
Ik ben ook zeer benieuwd naar bovenstaande vragen, waarom wordt ik verplicht om meer te betalen voor hetzelfde?

Daarnaast mis ik ook de visual voicemail optie, het lijkt erop dat dit nog eens 1,99 per maand gaat kosten, klopt dit?

Gilbert
Vergeet de wifi hotspots niet die ook in het huidige abbo zitten (bijv bij i-150).

Overstappen zou ik nog niet zo erg vinden maar zonder ook maar 1 euro verhoging van het tarief.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ronald, Gilbert & TMobber,

Vragen staat natuurlijk altijd vrij en ik snap dat jullie zoveel mogelijk info willen voor je een keuze maakt! :)

Ik pak de vragen even puntsgewijs op, zodat ik geen vragen over het hoofd zie en zo blijft het ook mooi overzichtelijk!

1: Deze wijziging wordt bepaald op grond van de algemene, aanvullende voorwaarden. Deze zijn in dit document te lezen.

2: Dit lijkt mij de meest voorname vraag, omdat dit ook punt 4 is en de vraag die Gilbert ook stelt en wat EenTMobber zich ook afvraagt. Jullie hebben allemaal het aanbod ontvangen voor T-Mobile Go Unlimited NL+EU. Hierbij krijg je dus alles onbeperkt, zowel SMS, als belminuten en GB's. Met dit abonnement ben je helemaal up-to-date en maak je ook direct gebruik van alle nieuwste voordelen. Als je voor 30 april overstapt krijg je al €2,50 extra korting en als je in een groep van T-Mobile Samen zit krijg je met een abonnement van Go €5,- korting in plaats van €2,50. Met deze kortingen betaal je wellicht iets meer, maar je krijgt dan wel het nieuwste abonnement. Bij T-Mobile Go krijg je ook zeer snel internet, met een max van 120 Mbps downloadsnelheid. Bij de oudere prijsplannen ligt dit aanzienlijk lager. Het loont dus zeker om over te stappen op het nieuwste prijsplan! :)

3: Het klopt inderdaad dat de korting na 24 maanden vervalt, maar op dat moment kun je natuurlijk weer kiezen voor een verlenging en aanspraak maken op de kortingen die op dat moment gelden. Op die manier kun je voorkomen dat je na 24 maanden het volle pond betaalt. Het is dan natuurlijk afwachten wat er in die 24 maanden qua ontwikkelingen plaats hebben gevonden, maar je ziet dat de prijzen juist dalen, ten opzichte van het verleden, dus het lijkt mij stug dat je dan meer gaat betalen.

5: Dit is geen dwingen, maar een actieperiode voor de extra korting. De keuze is uiteindelijk volledig aan jezelf en wij bieden dan ook de ruimte om later of niet over te stappen. Je kunt na 30 april sowieso nog verlengen/overstappen of je laat het huidige abonnement nog tot begin 2018 doorlopen. Daarna zijn we wel genoodzaakt de oudere abonnementen over te gaan zetten naar het nieuwste prijsplan. Ook dit is opgenomen in de algemene voorwaarden (zie hierboven).

6: Het klopt inderdaad dat extra bundels, zoals Deezer, Visual Voicemail of Extra Veilig Online niet inbegrepen zitten bij deze actieprijs. Als je deze er dus nog bij zou willen, dan moet je de kosten hiervan nog optellen bij het totaal. Op onze tarievenlijst vind je de kosten van deze bundels.

7: Met T-Mobile Go kun je ook een hotspot aanmaken, dus daar zit in principe geen verschil in met de oudere prijsplannen. :)

Hopelijk heb ik jullie zo meer duidelijkheid gegeven en kunnen jullie een goede keus maken! Als er echter nog vragen zijn, dan horen we dat natuurlijk graag van jullie!
Ik bedoel de t-mobile hotspots!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi EenTMobber,

Goed dat je het nog even navraagt! Bij oudere abonnementen hadden klanten de mogelijkheid om binnen Nederland gratis gebruik te maken van HotSpot. Maar tegenwoordig bieden we landelijk 4G en gebruiken nog maar weinig mensen HotSpot, daarom hebben we deze dienst per 1 december 2015 uitgezet. De kleine groep klanten die nog wel gebruik maakten van HotSpot hebben we destijds een sms gestuurd om ze op de hoogte te brengen. Zoals David al uitlegde kun je met T-Mobile GO gewoon een hotspot aanmaken 🙂

Weet je zo voldoende? Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!
Reputatie 1
Dag David.
Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen.

Punt 1;
Of er nu wel of geen mogelijkheden bestaan t.o.v. de algmene voorwaarden zoals deze aan mij zijn verstrekt in 2009 die dus alleen gelden, laat ik even in het midden gezien dit een juridische vraag is voor later wellicht.

Punt 2;
Even over het antwoord van vraag 2;
Hierin geeft u aan dat ik de mogelijkheid heb om te stapelen, dus de snelkeuze korting plus de samen korting levert dan naar mijn idee een totaal korting van €7,50 op, klopt dit?
Als de 24 maanden om zijn dan valt er dus €5- korting weg en blijft de €2,50 korting van samen van kracht als ik het goed begrijp.

Punt 3;
Het antwoord op vraag 3 wordt enigszins beantwoord, helaas niet helder genoeg naar mijn mening.
Kunnen jullie gewoon aangeven of het aangeboden abbo na 24 maanden nog steeds €35- kost of dat deze inderdaad naar €50- p/maand gaat, als dit zo is dan lijkt mij de geboden overstap niet fair te zijn, het betreft dan een verhoging van ruim €20- p/maand t.o.v. Het huidige i150 abbo.
Graag een glashelder antwoord op deze vraag zodat iedereen weet waar hij aan toe is want uit de mail lijkt het alsof het nieuwe abbo €35- p/maand kost en ook blijft kosten, nergens wordt verteld over de verhoging naar €50- p/maand, zelfs niet als nadeel?

Punt 4;
Helaas ervaar ik het toch als dwang, zeker als ik de laatste alinea van uw antwoord lees, ook hier geldt dat er eerst gekeken moet worden welke versie van de algemen voorwaarden prevaleren lijkt mij, tenslotte is het erg onredelijk om uw (hele trouwe) klanten een aanbieding te doen die op termijn (na 24 maanden) bijna 2x duurder uitpakt dan het abbo zoals in 2009 samen met u is overeengekomen in de getekende overeenkomst.

Jammer dat er niet helderder gecommuniceerd wordt over met name de hoge kosten na 24 maanden.

Vriendelijke Groet, Ronald,
Ronald
Ik heb het i-150 nu 6,5 jaar (vanaf aug-2010). Hiervoor heb ik inmiddels € 2.375 betaald.
Als we overstappen zijn de kosten voor UNL-GO, voor de duur van 6,5 jaar, een bedrag van € 3.636 euro.

In totaal ben je dus voor de volgende 6,5 jaar € 1.260 euro duurder aan het nieuwe abbo (zie onderstaande berekening).

Dit is niet billijk noch redelijk.

Verder zijn de voorwaarden die hierboven genoemd na de ingang van het contract ingegaan. Hier staat überhaupt geen grond voor eenzijdig door T-Mobile ontbinden van de overeenkomst.

In denk dat T-mobile voor de groep ouwe-trouwe klanten wel een beter voorstel moet doen om dat het anders wel eens kwestie @Youp / @Radar o.i.d. zal worden.

Toelichting berekening.

2 jaar = € 780 euro (tarief met voorgestelde korting)
4,5 jaar = € 2.700 euro (tarief met 50 euro)
6,5 jaar visualvoicemail = € 156 (dit moet je apart afsluiten)
Reputatie 1
U heeft gelijk m.b.t. onredelijkheid en billijkheid.
We wachten af wat T-Mobile nu echt voor de trouwe klanten kan doen.

Even over uw berekening, in uw toelichting mis ik de zogenaamde inflatie correctie die gemiddeld 1,5% per jaar is.
Deze correctie moet over dit nieuwe abbo wel betaald gaan worden, terwijl dit niet het geval is bij de oude overeenkomsten, daar staat deze regel niet in.
De kosten zullen daardoor nog hoger uitvallen in de toekomst.

Kortom zonder een solide aanbieding lijkt het mij verstandiger om helemaal niet in te gaan op deze (gedwongen) overstap actie.

We wachten af op een degelijke reactie van T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Wij willen natuurlijk dat iedereen kan profiteren van dit unlimited abonnement, maar de keus blijft aan jullie of je nu al wel of niet overstapt. Als je ervoor kiest om voor 30 april over te stappen dan krijg je €2,50 snelkeuzekorting. Daarnaast kun je natuurlijk ook een T-Mobile Samen groep aanmaken en nog eens extra €5 korting ontvangen. Je hebt dan een abonnement met meer mogelijkheden waar je een mooie prijs voor betaalt. De eerste 24 maanden ontvang je wel snelkeuzekorting en als je 24 maanden contract alweer bijna afloopt, kun je ervoor kiezen om je abonnement te verlengen zodat je weer kan profiteren van nieuwe kortingen. Zo voorkom je dat je de volle pond betaalt voor het abonnement.

Je kan er ook voor kiezen om nu niets te doen. Je behoudt dan voorlopig je huidige abonnement en in de eerste kwartaal van 2018 wordt het abonnement omgezet naar Go. Je zit dan niet vast aan een contract en je kan dus maandelijks opzeggen mocht het niet bevallen. Je kan dan nog steeds gebruik maken van de €5 T-Mobile Samen korting als je een groep aanmaakt.

De keuzemogelijkheden die in de e-mail staan zijn de enige mogelijkheden. Wij zullen niet iets anders gaan aanbieden. Ik hoop dat jullie nu meer duidelijkheid hebben en dat jullie een keuze kunnen maken.
Reputatie 1
Hajar.
Bedankt voor je antwoord, wat ik niet begrijp is waarom jullie iedere keer het bedrag van €50- p/maand niet vermelden en vakkundig proberen te vermijden.

Zorgelijker is dat er in de mail helemaal niet op gewezen wordt en dat de mail een verkeerd beeld geeft van de werkelijkheid.

Nu ik alles op een rijtje heb gezet kan ik niemand deze onvoordelige overstap aanraden.

Jammer dat trouwe klanten zo aan de kant worden gezet.

Ik, en ik denk velen met mij zullen naar aanleiding van deze discussie niet overstappen.
Wellicht zal een juridische kijk op de zaak meer beweging teweeg brengen teneinde voor alle i150 bezitters een faire deal te krijgen.

Vriendelijke groet,
Ronald
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ronald,

In mijn eerste bericht gaf ik al aan dat de kortingen vervallen. Zonder T-Mobile Samen en andere kortingen die er mogelijk zijn op dat moment, is het inderdaad €50,- zonder nieuwe kortingen. Daar hoeven we niet omheen te draaien hoor, we dachten eigenlijk dat dit ook duidelijk was vanuit eerdere reacties.

Jammer om te lezen dat je dit een onvoordelige overstap vindt, aangezien dit een heel scherpe deal is waar je heel veel voordelen uit kunt halen. Uiteindelijk is het natuurlijk aan jezelf om dit alles in overweging te nemen en een keuze te maken. Als wij nog kunnen helpen met info en antwoorden, dan horen we dat graag van jullie!

Als er dus vragen zijn, stel ze gerust!
Reputatie 1
Dag David.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt zoals te lezen is in deze discussie, ik zal niet overstappen op deze slechte deal.

Ik ben tevreden dat er eindelijk door jullie gereageerd is met het werkelijke bedrag van het geboden abbo.

Ik wil T-Mobile (Jullie dus) uitdagen om de verzonden mail aan de i150 klanten er eens bij te pakken en te vertellen waar in deze mail iemand eruit kan halen dat het nieuwe abbo eigenlijk €50- kost i.p.v. de in de mail genoemde €35- maar er dus een tijdelijke korting van €15- geldt voor 24 maanden.

Naar mijn mening is deze mail niet helder over de werkelijkheid over het bedrag na 24maanden terwijl dit volgens mij conform de reclame wet wel vermeld moet worden.

Afijn gezien ik er als trouwe i150 klant niet uitkom met jullie op dit moment, wacht ik rustig af totdat er een echte deal komt.
Mocht dit niet gebeuren, dan zie ik met vertrouwen een juridische discussie tegemoet over het eenzijdig wijzigen van de overeenkomst in het nieuwe jaar.

Een andere provider kiezen kan altijd nog, maar naar mijn mening dient T-mobile zich volledig te houden aan de overeenkomst zoals ik deze met jullie ben aangegaan in 2009 met een verlenging in 2011.

Vriendelijke groet,
Ronald.
Ik volg deze discussie aandachtig, ook ik ben niet gecharmeerd van het aanbod en de wijze waarop t-mobile haar trouwe klanten een lokt akkoord te gaan met ogenschijnlijk vergelijkbaar. Een redelijk aanbod zou minimaal alle eerder geleverde diensten moeten dekken voor een vergelijkbaar bedrag.

Daarnaast vraag ik het me ook ten zeerste af of de manier van handelen van t-mobile in deze in lijn is met de wet. Ik roep dan ook gelijkgestemden op om samen een stem te vormen richting t-mobile met het verzoek een redelijke aanbieding te doen die niet verlengt dient te worden na 1 of 2 jaar en alle eerder geleverde diensten (zoals visual voicemail) omvat.

Gilbert
In de e-mail staat inderdaad niet dat de kortingen na 24 maanden komen te vervallen. Gelet op de e-mail is het bedrag maximaal €35,- (+inflatie) ook na die 24 maanden. Aangezien dit niet duidelijk vermeld staat, kan de klant geen veroverwogen keus maken. Indien een keuze wordt gemaakt, kan T-Mobile de prijs niet na 24 maanden met (minimaal) €15,- omhoog gooien.

Stellen dat het wel niet zo op zou lopen en dat klanten andere kortingen kunnen afsluiten is te kort door de bocht en niet transparant naar de klant toe.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ronald, Gilbert & Srk001,

Het klopt inderdaad dat deze voorwaarde niet concreet in de e-mail is vernoemd, maar er staat ook een verwijzing naar de promotiesite en daar wordt ook verwezen, voor meer info, naar het prijsplan. De kortingen vervallen bij alle prijsplannen na de looptijd van het contract, dat is niet alleen bij deze overstap het geval. Zoals eerder al aangegeven kun je ter zijner tijd altijd weer een verlenging aangaan en daar zijn altijd weer nieuwe kortingen bij, je kunt er dus op rekenen dat je niet het volle pond zal betalen. De enige vraag is natuurlijk hoe de abonnementen er in 2019/2020 uit zullen zien!

Het afwachten en bekijken wat er gaat gebeuren, is natuurlijk helemaal prima, maar houd er rekening dat er geen nieuwe deal komt. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en kun je overdenken wat de keuze wordt.

Mochten jullie nog verdere vragen hebben, let us know!
is het inderdaad €50,-
Waarom staat dit niet in de brief onder het kopje nadelen? De brief die ik vandaag van jullie kreeg rept met geen woord over 50 euro, wat een onsmakelijke manier van aansmeren, ik ga eens kijken naar het voordeel bij Vodafone in combinatie met mijn Ziggo abonnement...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jeroen,

Jammer dat je er zo over denkt. Ik heb je in dit topic ook van een reactie voorzien. We hopen dat dit geen reden is om ons te verlaten, maar de keus is natuurlijk aan jou..
Uit de email heb ik begrepen dat T-Mobile voornemens is het contract eenzijdig vanuit T-Mobile te ontbinden per 1-1-2018.

@T-mobile, graag aangeven
a) welke voorwaarden van toepassing zijn (het eerder genoemde is van latere datum dan mijn contract is afgesloten).
b) aangeven en op basis van welk artikel daarin (incluis het lidnummer) dat jullie een beroep doen.
c) graag het tarief voor het abbonement aangeven zonder dat hier enige korting is verwerkt (niet verwijzen naar een link of naar een ander tariefplan).

Die 2,50 euro korting is een lokkertje naar mijn mening zodat het is dat de "klant" nu vrijwillig de keuze maakt en daarna nooit meer een beroep kan doen op het lopende contract.
is het inderdaad €50,-
Waarom staat dit niet in de brief onder het kopje nadelen? De brief die ik vandaag van jullie kreeg rept met geen woord over 50 euro, wat een onsmakelijke manier van aansmeren, ik ga eens kijken naar het voordeel bij Vodafone in combinatie met mijn Ziggo abonnement...


Die 2,50 euro korting is een lokkertje naar mijn mening zodat het is dat de "klant" nu vrijwillig de keuze maakt en daarna nooit meer een beroep kan doen op het lopende contract.
Dag David.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt zoals te lezen is in deze discussie, ik zal niet overstappen op deze slechte deal.

Ik ben tevreden dat er eindelijk door jullie gereageerd is met het werkelijke bedrag van het geboden abbo.

Ik wil T-Mobile (Jullie dus) uitdagen om de verzonden mail aan de i150 klanten er eens bij te pakken en te vertellen waar in deze mail iemand eruit kan halen dat het nieuwe abbo eigenlijk €50- kost i.p.v. de in de mail genoemde €35- maar er dus een tijdelijke korting van €15- geldt voor 24 maanden.

Naar mijn mening is deze mail niet helder over de werkelijkheid over het bedrag na 24maanden terwijl dit volgens mij conform de reclame wet wel vermeld moet worden.

Afijn gezien ik er als trouwe i150 klant niet uitkom met jullie op dit moment, wacht ik rustig af totdat er een echte deal komt.
Mocht dit niet gebeuren, dan zie ik met vertrouwen een juridische discussie tegemoet over het eenzijdig wijzigen van de overeenkomst in het nieuwe jaar.

Een andere provider kiezen kan altijd nog, maar naar mijn mening dient T-mobile zich volledig te houden aan de overeenkomst zoals ik deze met jullie ben aangegaan in 2009 met een verlenging in 2011.

Vriendelijke groet,
Ronald.


Zeker wel nu al een aangetekende brief sturen dat je hier bezwaar maakt tegen!
Hey Ronald, Gilbert & TMobber,

Vragen staat natuurlijk altijd vrij en ik snap dat jullie zoveel mogelijk info willen voor je een keuze maakt! :)

Ik pak de vragen even puntsgewijs op, zodat ik geen vragen over het hoofd zie en zo blijft het ook mooi overzichtelijk!

1: Deze wijziging wordt bepaald op grond van de algemene, aanvullende voorwaarden. Deze zijn in dit document te lezen.

2: Dit lijkt mij de meest voorname vraag, omdat dit ook punt 4 is en de vraag die Gilbert ook stelt en wat EenTMobber zich ook afvraagt. Jullie hebben allemaal het aanbod ontvangen voor T-Mobile Go Unlimited NL+EU. Hierbij krijg je dus alles onbeperkt, zowel SMS, als belminuten en GB's. Met dit abonnement ben je helemaal up-to-date en maak je ook direct gebruik van alle nieuwste voordelen. Als je voor 30 april overstapt krijg je al €2,50 extra korting en als je in een groep van T-Mobile Samen zit krijg je met een abonnement van Go €5,- korting in plaats van €2,50. Met deze kortingen betaal je wellicht iets meer, maar je krijgt dan wel het nieuwste abonnement. Bij T-Mobile Go krijg je ook zeer snel internet, met een max van 120 Mbps downloadsnelheid. Bij de oudere prijsplannen ligt dit aanzienlijk lager. Het loont dus zeker om over te stappen op het nieuwste prijsplan! :)

3: Het klopt inderdaad dat de korting na 24 maanden vervalt, maar op dat moment kun je natuurlijk weer kiezen voor een verlenging en aanspraak maken op de kortingen die op dat moment gelden. Op die manier kun je voorkomen dat je na 24 maanden het volle pond betaalt. Het is dan natuurlijk afwachten wat er in die 24 maanden qua ontwikkelingen plaats hebben gevonden, maar je ziet dat de prijzen juist dalen, ten opzichte van het verleden, dus het lijkt mij stug dat je dan meer gaat betalen.

5: Dit is geen dwingen, maar een actieperiode voor de extra korting. De keuze is uiteindelijk volledig aan jezelf en wij bieden dan ook de ruimte om later of niet over te stappen. Je kunt na 30 april sowieso nog verlengen/overstappen of je laat het huidige abonnement nog tot begin 2018 doorlopen. Daarna zijn we wel genoodzaakt de oudere abonnementen over te gaan zetten naar het nieuwste prijsplan. Ook dit is opgenomen in de algemene voorwaarden (zie hierboven).

6: Het klopt inderdaad dat extra bundels, zoals Deezer, Visual Voicemail of Extra Veilig Online niet inbegrepen zitten bij deze actieprijs. Als je deze er dus nog bij zou willen, dan moet je de kosten hiervan nog optellen bij het totaal. Op onze tarievenlijst vind je de kosten van deze bundels.

7: Met T-Mobile Go kun je ook een hotspot aanmaken, dus daar zit in principe geen verschil in met de oudere prijsplannen. :)

Hopelijk heb ik jullie zo meer duidelijkheid gegeven en kunnen jullie een goede keus maken! Als er echter nog vragen zijn, dan horen we dat natuurlijk graag van jullie!


@ad 3)
Het is dan natuurlijk afwachten wat er in die 24 maanden qua ontwikkelingen plaats hebben gevonden, maar je ziet dat de prijzen juist dalen, ten opzichte van het verleden, dus het lijkt mij stug dat je dan meer gaat betalen.

--> Best David, het bedrag wordt verhoogd. Zie ook berekening van 11-4 .
Hoi Ronald, Gilbert & Srk001,

Het klopt inderdaad dat deze voorwaarde niet concreet in de e-mail is vernoemd, maar er staat ook een verwijzing naar de promotiesite en daar wordt ook verwezen, voor meer info, naar het prijsplan.


Allereerst bedankt voor je reactie. Zoals ik al aangaf is de mail niet transparant; de klant wordt 3 keuzes gegeven, bij deze keuzes staat niet vermeld dat de korting van €15 na 24 maanden komt te vervallen. In de mail wordt m.i. een ander aanbod gedaan, dan je hier voorstelt.

De kortingen vervallen bij alle prijsplannen na de looptijd van het contract, dat is niet alleen bij deze overstap het geval. Zoals eerder al aangegeven kun je ter zijner tijd altijd weer een verlenging aangaan en daar zijn altijd weer nieuwe kortingen bij, je kunt er dus op rekenen dat je niet het volle pond zal betalen.

In de mail wordt ook niet gesproken over een looptijd, integendeel, het is direct maandelijks opzegbaar. Er is dus ook geen einddatum, dus ook geen mogelijkheid de €15 korting te laten vallen.