Beantwoord

Verlengen eerder dan 4 maanden ogenschijnlijk mogelijk

• 4 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 871 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste forumleden,

Ik heb een 10GB Go-abonnement bij T-Mobile welke afloopt op 4 januari. Nu ben ik recentelijk per ongeluk over mijn eigen telefoon gereden met de auto waardoor deze een gebroken scherm heeft. Dom, kan gebeuren, maar nu zou ik wel graag een nieuw abbo combineren met een nieuwe telefoon.

Online zie ik dat ik vanaf 4 maanden van te voren kan verlengen (4 september dus), maar als ik in de tool van T-mobile mijn nummer zet, en de verificatiecode invul, kom ik gewoon bij de verlengshop terecht. Het toestel waar ik op aas (de S10) kan ik voor zover ik 'durf' te gaan in het bestelproces gewoon bestellen.

Hoe zit dit nu? Kan ik het toestel gewoon bestellen of toch niet? Of zijn er automatisch kosten verbonden als ik dit doe?

Hartelijk dank
icon

Beste antwoord door Folkert 4 augustus 2019, 20:19

Beste @Kuusj

Dat hangt er vanaf. Standaard verlengen langer dan 4 maanden voor de afloop van je huidige contract kan standaard niet. Maar er zijn een aantal speciale opties:

Als je nu een Sim Only hebt kom je waarschijnlijk in aanmerking voor zogenaamde Toestelflexibiliteit. Je gaat dan over naar een nieuwe telefoon gekoppeld aan een nieuw abonnement en je huidige sim only wordt gestopt.

Als je nu een abonnement met toestel hebt kom je mogelijk in aanmerking voor een zogenaamde Early Renewal. Je krijgt dan meteen een nieuw toestel maar het bijbehorende abonnement gaat pas in als het huidige afloopt. Daar zijn wel een aantal voorwaarden en ook kosten aan verbonden.

Op deze pagina vind je alle opties, lees het goed door.

Het beste bel je morgen even met de klantenservice wat jouw opties zijn. Zie https://www.t-mobile.nl/klantenservice voor alle contact mogelijkheden en telefoonnummers.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Kuusj

Dat hangt er vanaf. Standaard verlengen langer dan 4 maanden voor de afloop van je huidige contract kan standaard niet. Maar er zijn een aantal speciale opties:

Als je nu een Sim Only hebt kom je waarschijnlijk in aanmerking voor zogenaamde Toestelflexibiliteit. Je gaat dan over naar een nieuwe telefoon gekoppeld aan een nieuw abonnement en je huidige sim only wordt gestopt.

Als je nu een abonnement met toestel hebt kom je mogelijk in aanmerking voor een zogenaamde Early Renewal. Je krijgt dan meteen een nieuw toestel maar het bijbehorende abonnement gaat pas in als het huidige afloopt. Daar zijn wel een aantal voorwaarden en ook kosten aan verbonden.

Op deze pagina vind je alle opties, lees het goed door.

Het beste bel je morgen even met de klantenservice wat jouw opties zijn. Zie https://www.t-mobile.nl/klantenservice voor alle contact mogelijkheden en telefoonnummers.

Groet, Folkert
Beste @Kuusj

*knip*
Groet, Folkert

Beste @Folkert

Allereerst hartelijk dank.
Ik heb even verder gezocht en er lijkt een verschil te zitten in het vernieuwen van een contract en het verlengen van een contract. Ik heb een sim-only op dit moment, dus dan zou het inderdaad kunnen dat ik gebruik kan maken van die toestelflexibiliteit.

Ik ga morgen eens bellen, maar nogmaals hartelijk dank!

Edit: hier ook de voorwaarden gevonden: https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/shop/abonnementen/stel-samen-stel-bij/voorwaarden-toestel-flexibiliteit-2016.pdf

Voor mij persoonlijk zou het dus moeten kunnen. Ben eens benieuwd.

Reageer