Beantwoord

Verlengen even duur als nieuwe klantcontracten

Waarom betalen vaste klanten die verlengen hetzelfde als nieuwe klanten? Hechten jullie geen waarde aan trouwe klanten? Voor het eerst in meer dan tien jaar denk ik erover om over te stappen naar de concurrent.
icon

Beste antwoord door Amy 7 maart 2016, 10:23

Goedemorgen Dennis,

Jammer om te horen dat je over wilt stappen naar een van onze conculega's! Ik hoop dat we je nog zo ver krijgen om toch lekker bij ons te blijven. 🙂

Als bestaande klant betaal je in ieder geval niet meer dat nieuwe klanten, wel kan het zo zijn dat acties of aanbiedingen zo scherp zijn dat het verschil tussen bestaande en nieuwe klanten minimaal is. Wel betaal je natuurlijk geen aansluitkosten en kun je gewoon doorsparen met je T-Mobile Extra punten. Omdat we hier vaker vragen over krijgen heeft mijn collega David hier een topic over gemaakt met meer informatie.

Vind je het een goed idee als ik je laat bellen door een van mijn collega's van de Sales-afdeling. Zij bespreken graag de mogelijkheden met je en kunnen je helpen om een goed passend abonnement uit te kiezen. Je zit natuurlijk tijdens het gesprek nog nergens aan vast! Als je dit wilt laat je het dan aan ons weten? Dan plannen wij een afspraak voor je in!

Als je nog andere vragen hebt, let me know!
Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Dennis,

Jammer om te horen dat je over wilt stappen naar een van onze conculega's! Ik hoop dat we je nog zo ver krijgen om toch lekker bij ons te blijven. 🙂

Als bestaande klant betaal je in ieder geval niet meer dat nieuwe klanten, wel kan het zo zijn dat acties of aanbiedingen zo scherp zijn dat het verschil tussen bestaande en nieuwe klanten minimaal is. Wel betaal je natuurlijk geen aansluitkosten en kun je gewoon doorsparen met je T-Mobile Extra punten. Omdat we hier vaker vragen over krijgen heeft mijn collega David hier een topic over gemaakt met meer informatie.

Vind je het een goed idee als ik je laat bellen door een van mijn collega's van de Sales-afdeling. Zij bespreken graag de mogelijkheden met je en kunnen je helpen om een goed passend abonnement uit te kiezen. Je zit natuurlijk tijdens het gesprek nog nergens aan vast! Als je dit wilt laat je het dan aan ons weten? Dan plannen wij een afspraak voor je in!

Als je nog andere vragen hebt, let me know!
Denk dat het weinig zin heeft als de sales afdeling belt......ze belden mij vorige week en zeiden mij dat er geen verschil in prijzen zit en zijn er dus ook niet uitgekomen
Iets wat trouwens niet overheen komt met jullie verhaal
Reputatie 6
Badge +17
Hi Dennisswiers,

Ah, onze vriendelijke collega Amy had nog niet gezien dat jij al contact had opgenomen met de afdeling vernieuwingen. Erg jammer dat jullie er niet samen uit zijn gekomen.

Mocht je nog andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebben dan weet je ons te vinden. We staan je graag te woord.
Toch heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord waarom bij jullie een vernieuwing en nieuw contract qua kosten hetzelfde zijn....
Reputatie 7
Badge +20
Hey Dennis,

Het antwoord zat al in Amy haar reactie: "Als bestaande klant betaal je in ieder geval niet meer dat nieuwe klanten, wel kan het zo zijn dat acties of aanbiedingen zo scherp zijn dat het verschil tussen bestaande en nieuwe klanten minimaal is. Wel betaal je natuurlijk geen aansluitkosten en kun je gewoon doorsparen met je T-Mobile Extra punten.".

De kortingen zijn soms dusdanig hoog dat we geen verschil kunnen maken tussen nieuwe en bestaande klanten. We zouden dit natuurlijk graag willen doen, maar er zijn periodes dat het niet mogelijk is om qua prijs het verschil te maken.

Als je nog vragen hebt, horen we het graag van je!
Gelukkig kan het bij Vodafone wel goedkoper... Gratis telefoon en vijf euro minder per maand
Reputatie 7
Badge +20
Hey Dennis,

Ondanks dat ik het jammer vind je te zien vertrekken, ben ik blij dat je tevreden bent met de deal die je hebt kunnen maken.

Als wij nog iets voor je kunnen betekenen bij het overzetten of als je nog vragen hebt, laat het dan even weten! Denk trouwens ook nog even aan je resterende T-Mobile Extra punten... 😉
Ik heb nergens neergezet dat ik een deal gemaakt heb! Heb alleen al dingen uitgezocht....
Reputatie 2
Als bestaande klant betaal je in ieder geval niet meer dat nieuwe klanten,...
Dat is niet waar natuurlijk. Zo gauw je contract afloopt ga je meer betalen en aangezien jullie alle oude contracten waarvoor dat niet het geval was eenzijdig aan het ruimen zijn geldt dat nu voor alle klanten. Zelfs als een klant tevreden is dwingen jullie hem (m/v) daarmee om eens in de zoveel tijd zijn contract te herzien. Waarbij hij dus ook naar een andere provider kan overstappen, die net als jullie kennelijk aanbiedingen doet die onvoldoende omzet genereren. Dus in principe gaan jullie allemaal failliet op deze manier, tenzij de aanbiedingen in werkelijkheid helemaal geen aanbiedingen zijn natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +20
@Dennis;

Mocht je toch nog een deal tegenkomen die jou wel bevalt, laat het ons dan weten! We willen je graag als klant behouden.

@gbos;

Wanneer je een contract afsluit dan is dat voor 12 of 24 maanden. Je gaat dan akkoord met de aangeboden kortingen die dan 12 of 24 maanden geldig zijn. Wanneer je contract afloopt dan komt de korting natuurlijk te vervallen. Dat staat ook vermeld in het contract. Wij bieden je dan de mogelijkheid om opnieuw te profiteren van nieuwe kortingen door je abonnement te verlengen.
Reputatie 2

Wanneer je een contract afsluit dan is dat voor 12 of 24 maanden. Je gaat dan akkoord met de aangeboden kortingen die dan 12 of 24 maanden geldig zijn. Wanneer je contract afloopt dan komt de korting natuurlijk te vervallen.

Dat zei ik dus. Door na 12 of 24 maanden bestaande abonnees meer te laten betalen voor hetzelfde product dwing je ze een nieuw contract af te sluiten. Daarbij maken jullie het alleen niet extra interessant om te verlengen, waardoor klanten ook voor concurrenten met betere aanbiedingen kunnen kiezen. En dat is best dom, want gezien jullie ijver om contracten te verkopen (aan bestaande klanten) hebben jullie de extra inkomsten van die verhoogde abonnementsgelden helemaal niet nodig.
vraag. Ik mag verlengen nu maar vind de samsung abbo wel erg prijzig bij jullie mag ik nu in de verlenging ook over stappen naar een andere aanbieder . Met behoud natuurlijk tot 4 juli want dan is mijn abbo afgelopen. En kan ik dan ook mijn nummer behouden:8
Reputatie 7
Badge +20
Hi Anneliese,

Welkom terug op ons Forum!

Wat jammer dat je ons wilt verlaten! Hoe zou je het vinden als ik een belafspraak maak met onze verkoopafdeling? Misschien komen jullie samen wel een leuk aanbod tegen? Laat mij weten welk tijdstip en dag jou het beste schikt! Geef ons nog een kans voordat je overweegt om over te stappen.

Mocht je toch willen overstappen dan is dat ook mogelijk houdt dan wel rekening met één maand opzegtermijn en je kan dan nummerbehoud aanvragen bij de ander provider.

Ik hoor graag van je of door ons gebeld wilt worden! 😉
Ik heb vorige week zaterdag gewacht op een telefoontje van jullie helemaal niets.
Dat vond ik erg vervelend was blijven mijn vrije middag .
U mag mij maandag bellen tussen 13.00 -14.00 uur
Reputatie 7
Badge +20
Hi Anneliese,

Excuses als je vorige week niet bent gebeld. Ik heb het nu in ieder geval doorgegeven aan onze verkoopafdeling. Ik verwacht dat je morgen tussen 13:00-14:00 zullen bellen.

Houd je ons op de hoogte?
Dit heeft mij ook altijd verbaasd. Elke 1 of 2 jaar heb je dat moment dat je bij de concurrent gaat kijken omdat de kortingen vervallen waardoor je ineens enorm duur abonnement krijgt ten opzichte van de concurrent.

verlengen is eigenlijk geen verlengen maar je word gedwongen nieuwe abonnement af te sluiten (min of meer)..best raar
Reputatie 7
Badge +20
Hey Kortak,

Jammer dat je dit als dwingen ziet, want wat als de kortingen die je bij een verlenging afsluit beter zijn dan je huidige? Is het dan nog dwingen? 😉

Zoals gezegd kunnen we niet zeggen welke kortingen er bij een verlenging worden gehanteerd en wat het meest voordelige is. We denken in ieder geval altijd graag met een verlengingsaanbod en als hier vragen over zijn, horen we dat graag!
Alleen zijn de verlening aanbiedingen niet echt speciaal 😛
Reputatie 3
Vooral dat laatste wringt bij mij ook wel. Het wordt gebracht alsof je een persoonlijk aanbod krijgt via my T-mobile maar er is niets persoonlijks aan het aanbod. Afgezien van aansluitkosten is het exact hetzelfde als voor nieuwe klanten. Hetzelfde geldt voor het verzorgen van gebeld worden, dezelfde informatie als op de site staat voor nieuwe klanten.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dennis en Cinner;

Jammer dat jullie dat zo vinden. Je betaalt als huidige klant nooit meer dan een nieuwe klant. Wij proberen al onze klanten altijd van een goed aanbod te voorzien. Mochten jullie niet willen verlengen via My T-Mobile dan kunnen we natuurlijk ook een belafspraak maken met onze verkoopafdeling. Hebben jullie toevallig een toestel op het oog?

Ik hoor graag of jullie hier interesse in hebben. 🙂
Reputatie 3
Dankjewel Hajar maar dat is niet nodig. Ik verleng waarschijnlijk weer en dat doe ik altijd in de winkel zodat ik meteen het toestel heb. Twijfel erg over de s7 omdat die gewoon nieuw dus (nog) duur is.

Wilde het gewoon naar voren brengen. T-mobile geeft de schijn dat vaste klanten een iets betere aanbieding zullen krijgen via de site of de telefoon dan vaste klanten en dat is niet zo. Dat hoeft niet erg te zijn maar waarom die schijn wekken, duidelijkheid zou teleurstelling voorkomen denk ik.

Wel vreemd dat soms abonnementen met toestel die via een ander medium worden afgesloten bij t-mobile, ietsje goedkoper zijn dan t-mobile zelf. Begrijp niet waarom T-mobile daar niet een lijn in trekt zodat de aanbiedingen voor t-mobile overal hetzelfde zijn.
Hoi Cinner.

Om je laatste alinea te beantwoorden: doel je hiermee op partijen als studentmobiel, belsimpel, gsmweb en zo? Dat zijn namelijk resellers die veelal voor meerdere providers aanbiedingen hebben. Zij zijn een onafhankelijke partij en kopen zelf hun toestellen in, vaak in grotere aantallen waardoor ze een scherpere aanbieding kunnen bieden. Voor sommige winkels geldt hetzelfde.
Ik heb de s7 edge op het oog.....alleen wil ik er niet voor bijbetalen.... Helaas moet er bij jullie wel bijbetaald worden
Reputatie 7
Badge +20
@Cinner: Als je liever in de winkel wilt verlengen dan is natuurlijk ook mogelijk. Ik begrijp dat je liever het toestel direct mee wilt nemen. Ik zie ook dat Kaassausje jou meer informatie heeft gegeven over het verschil tussen een abonnement met toestel nemen bij T-Mobile zelf of bij een reseller. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! De Samsung s7 schijnt heel gaaf te zijn dus snap wel waarom je die zou hebben. Het is inderdaad een toestel van een hogere prijsklasse dus kijk maar wat jij het liefst hebt. Had je naast de Samsung s7 nog een ander toestel op het oog?

@Dennis:
Leuk dat je interesse hebt in de Samsung s7! Zoals ik hierboven ook al heb aangegeven is de Samsung S7 een toestel van hogere prijsklasse en dus vindt er ook een bijbetaling plaats. Je kan zelf kiezen hoeveel je bijbetaalt. Als je nu een groter bedrag aflost dan liggen je maandkosten voor toestelbetaling natuurlijk lager dus de keus is aan jou. Als je interesse hebt dan kan ik een belafspraak maken met onze verkoopafdeling en dan kunnen jullie samen naar een leuk aanbod kijken.

Laat maar weten of je hier interesse in hebt. 🙂

Reageer