Beantwoord

Verlengen in T-mobile shop voordeliger?

  • 3 juni 2015
  • 8 reacties
  • 324 Bekeken

Hallo Allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik iets vraag op dit forum,
helaas heeft mijn vraag een negatief tintje.

Ik ben al 7 jaar trouw klant bij T-Mobile en ben over het algemeen
zeer tevreden.

Maar nu mocht ik onlangs mijn abonnement verlengen.
Mijn oog was gevallen op de Samsung Galaxy S6,
een super goed en mooi toestel.
Na mijn eerdere ervaring met een samsung toestel had ik hier dan
ook zeer zeker geen twijfels bij.
Mijn vriendin was overigens ook toe aan een nieuw toestel en dus heb
ik direct ook voor haar een abonnement afgesloten.

Nu heb ik in de T-Mobile shop te Leidschendam, volgende abonnement in tweevoud afgesloten;


Samsung Galaxy S6 32GB
zwart
Adviesprijs € 739,95
Direct voldoen€ 199,95
Thuiskopieheffing
€ 4,24
Toestel /mnd€ 19,00
Abonnement 24 mnd€ 20,00
24 mnd € 20,00 korting
6 GB
Onbeperkt NL & 120 EU
Per maand€ 39,00
Eenmalig€ 204,19
Aansluitkosten€ 0,00

Ik was zeer tevreden met de prijs van het abonnement maar,
wou echter toch mijn maandlasten verlagen.

Dit kon ik helaas niet doen omdat ik €599,90 toch teveel vond om
in een keer af te rekenen (2 abonnementen).

Nu sprak ik vandaag een collega die hetzelfde abonnement heeft afgesloten,
maar die dit via studentmobiel.nl gedaan heeft.
Tot mijn verbazing heeft hij abonnement veel voordeliger kunnen afsluiten namelijk:

€ 229 Bijbetalen en maandelijkse kosten van € 34

Ik ben toen toch even op de site gaan kijken en het klopte,
Als bestaande klant krijg je zelfs extra korting en kan hetzelfde abonnement
nog voordeliger afgesloten worden namelijk voor:

€ 208 Bijbetalen en maandelijkse kosten van € 34

Als ik hetzelfde abonnement afsluit als dat ik nu heb dan betaal ik het volgende als bestaande klant:

€ 83 Bijbetalen en maandelijkse kosten van € 40

Als ik naar deze aanbieding kijk heb ik voor hetzelfde abonnement dus omgerekend € 194.38
meer bijbetaald nota bene bij T-Mobile zelf!

Ik was hierover uiteraard niet te spreken en nam contact op met de klantenservice.
Hier werd mij verteld dat er niks meer aan veranderd kon worden,
de reden hiervan is namelijk dat de colportagewet niet van toepassing is en het contract
niet meer aangepast kan worden.

Ik had echter toch wel wat coulance verwacht van T-Mobile
tegenover haar klanten.
Vooral omdat de abonnementen officieel pas ingaan op 17-06-15.

Tot grote teleurstelling is dit echter niet zo en vraag ik me dus af,
of in de toekomst (als ik überhaupt nog voor T-Mobile kies) mijn abonnement
beter kan afsluiten bij een derde partij?

Met vriendelijke groet,

Een helaas ontevreden klant.
icon

Beste antwoord door Razza 6 juni 2015, 11:55

@Jnm

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je hier je vraag stelt. Ik kan me goed voorstellen dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben.

Het aanbod dat onze collega's kunnen doen in de T-Mobile Shop verschilt met wat wij online en telefonisch aanbieden. Daarnaast kunnen de prijzen bij derde partijen ook verschillen met onze prijzen. In sommige situaties zijn wij voordeliger en soms, zoals in deze situatie, ben je voordeliger uit bij een derde partij. Deze aanbieders kopen hun toestellen zelf in en kunnen hierdoor zelf de prijzen bepalen.

Ik stuur je een privébericht met meer informatie hierover.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@Jnm

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je hier je vraag stelt. Ik kan me goed voorstellen dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben.

Het aanbod dat onze collega's kunnen doen in de T-Mobile Shop verschilt met wat wij online en telefonisch aanbieden. Daarnaast kunnen de prijzen bij derde partijen ook verschillen met onze prijzen. In sommige situaties zijn wij voordeliger en soms, zoals in deze situatie, ben je voordeliger uit bij een derde partij. Deze aanbieders kopen hun toestellen zelf in en kunnen hierdoor zelf de prijzen bepalen.

Ik stuur je een privébericht met meer informatie hierover.
Hoi debutant,

Ik had hetzelfde bedrag €39,00 p/m afgesloten voor het zelfde wat jij beschrijft.
Nu keek ik vandaag toevallig vandaag op mijn Tmobile....Daar staat maand bedrag €48,97 !!!

Is dat bij jou ook zo ?.

Wacht met spanning af op jouw reactie !
Je hebt recht op 14 dagen bedenkt tijd......Kijk eens na, misschien de boel terug sturen een optie ?
Hoi Wijkkie,

Ik heb heb op my-Tmobile nog mijn oude abonnement staan dit omdat het nieuwe abonnement nog moet ingaan,
Hier kan ik dus nog niks over inzien.
Mischien dat jou betaling van €200 nog niet verwerkt is?

Dit is een probleem waar je idd het beste contact over kan opnemen met T-mobile,
Wellicht dat een moderator je hier online verder mee kan helpen.

En helaas is terugsturen geen optie omdat ik mijn abonnementen in de winkel heb afgesloten, maar bedankt voor het meedenken!

Veel succes.

Groet.
Ik wacht het gesprek morgen wel af.

Maar even terug naar jouw aankoop via de winkel, volgens mij kun je altijd je spullen terug brengen en alles opzeggen binnen een aantal dagen. Ik heb bij mij gekeken op de pdf van tmobile iz overeenkomst, daar staat in dat binnen 14 dagen alles retour kan zonder opgaaf van redenen.
@Wijkkie

Welkom op het Forum!

Goed om te zien dat je zo meedenkt met Jnm.
Ik zie dat je inmiddels met een collega hebt gesproken over jouw situatie. Heeft het gesprek voor verduidelijking gezorgd?

Wanneer je nog vragen hebt, stel ze gerust hoor! 🙂
Hoi wijkkie,

Zoals ik eerder zei is de bedenktermijn
Van 14 dagen n.v.t.
De omdat de bedenktermijn (colportagewet) alleen van geldt bij het afsluiten van een contract op afstand.

Ik ben heb gelukkig een passende tegemoetkoming voor mijn probleem gekregen met de hulp van moderator Razza.

Nogmaals bedankt voor het meedenken,
Ik hoop dat jou probleem ook verholpen is

Met vriendelijke groet,

Jnm.
Reputatie 5
Toppertje is het ook die moderator Razza 🆒

Reageer