Beantwoord

Verlengen met europeese ID

• 24 april 2018
  • 5 reacties
  • 241 Bekeken

Hoi !

Ik ben al zeker meer dan 10 jaar klant bij T-Mobile en heb tot nu toe weinig problemen gehad.
Alleen toen mijn vriendin en ik voor haar en nieuw abbonement wouden afsluiten liepen wij tegen de WFT aan. Wij hebben allebei werk en verdienen meer dan voldoende om door de BKR toets heen te komen. Het enigste probleem lijkt en europese ID te zijn ....

Zij is geen T-Mobile klant dus hebben wij de telefoon maar gekocht en houdt zij nu het oude abbonement bij en andere provider.

In September ben ik aan de buurt om mijn contract te verlengen - loop ik dan tegen hetzelfde probleem aan?

Groet,

D
icon

Beste antwoord door Jaimy 26 april 2018, 11:21

Hoi Dave,

Dat klinkt inderdaad niet erg logisch en daarom heb ik dit allemaal nog eens nagevraagd bij een collega die hier nog meer verstand van heeft dan ik! Ik wil bij deze even wat dingen rechtzetten en toelichten. :)

Allereerst een kleine toelichting wat betreft de afwijzing van jouw vriendin: het acceptatiebeleid rondom legitimatie heeft niets te maken met WFT. Je vriendin loopt dus niet tegen WFT aan, maar tegen het acceptatiebeleid. Zoals je zelf ook al aanvoelde, is de afwijzing dus niet te wijten aan een inkomenstoetsing, maar inderdaad aan de Europese ID-kaart.

Verder wil ik mijn antwoord corrigeren met betrekking tot het Sim Only verhaal. Het acceptatiebeleid is namelijk gericht op nieuwe klanten, wat de afwijzing van jouw vriendin verklaart. Als iemand echter zonder problemen (minimaal) een jaar een Sim Only heeft gehad, dan kan diegene verlengen met toestel. Jij zou dus gewoon een abonnement met toestel kunnen nemen!

Excuses voor mijn niet helemaal kloppende antwoord! Hopelijk is alles zo een stuk duidelijker. 😃 Laat het me weten als er nog meer vragen zijn!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Dave,

Wow, 10 jaar! Leuk om te lezen. Dat moet natuurlijk nog veel langer worden!

Wat betreft de BKR-controle: ik kan niet voor jou inzien om welke reden een aanvraag precies wordt afgekeurd. De exacte reden van afwijzing kun je wel altijd opvragen via dit formulier. De Europese ID-kaart kan inderdaad de oorzaak zijn, je kunt daarmee namelijk alleen een Sim Only abonnement nemen, geen abonnement met toestel.

Uit je verhaal begrijp ik dat ook jij een Europese ID-kaart hebt? In dat geval kun je dus voor Sim Only kiezen. Uiteraard kun je een toestel wel gewoon los aanschaffen - je betaalt het bedrag in dat geval in één keer in plaats van maandelijks.

Hopelijk kun je via die weg toch gewoon een passend abonnement (en eventueel toestel) voor jezelf uitkiezen! Mocht je er meer advies over willen hebben, laat het me weten!
Hoi Jaimy,

Dat betekent dus dat ik in nederland wel voor en huis of auto kan lenen - maar en toestel bij T-Mobile is niet mogelijk ? En dat naar dat ik zolang al klant ben - geen toestel kan krijgen (via maandelijkse afbetaling)? En europese ID lijkt bij andere dingen zoals en TV of auto die toch en stuk duurder zijn bij de BKR geen probleem te zijn - dus waarom bij T-Mobile?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Dave,

Dat klinkt inderdaad niet erg logisch en daarom heb ik dit allemaal nog eens nagevraagd bij een collega die hier nog meer verstand van heeft dan ik! Ik wil bij deze even wat dingen rechtzetten en toelichten. :)

Allereerst een kleine toelichting wat betreft de afwijzing van jouw vriendin: het acceptatiebeleid rondom legitimatie heeft niets te maken met WFT. Je vriendin loopt dus niet tegen WFT aan, maar tegen het acceptatiebeleid. Zoals je zelf ook al aanvoelde, is de afwijzing dus niet te wijten aan een inkomenstoetsing, maar inderdaad aan de Europese ID-kaart.

Verder wil ik mijn antwoord corrigeren met betrekking tot het Sim Only verhaal. Het acceptatiebeleid is namelijk gericht op nieuwe klanten, wat de afwijzing van jouw vriendin verklaart. Als iemand echter zonder problemen (minimaal) een jaar een Sim Only heeft gehad, dan kan diegene verlengen met toestel. Jij zou dus gewoon een abonnement met toestel kunnen nemen!

Excuses voor mijn niet helemaal kloppende antwoord! Hopelijk is alles zo een stuk duidelijker. 😃 Laat het me weten als er nog meer vragen zijn!
Hoi Jaimy !

bedankt voor de heldere antwoord ! Ik zal het dan denk ik wel online moeten doen - in Zaandam lukte het niet op mijn naam en nieuwe (ik denk daarom) contract te krijgen.

Nogmaals bedankt!!

D
Reputatie 7
Badge +19
Hi Dave,

Heel graag gedaan!

Een nieuw contract afsluiten zal inderdaad niet lukken, maar een verlenging dus wel! Veel succes ermee en je weet me te vinden als je nog ergens tegenaan loopt! 🙂

Reageer