Beantwoord

Verlengen met telefoon, maar duurder dan bij concurrenten of nieuw abonnement

• 28 november 2018
  • 6 reacties
  • 915 Bekeken

Ik wil graag mijn abonnement verlengen met een samsung note9 telefoon. Ik ben al jaren klant bij T-Mobile en wil daar graag blijven, maar voor het toestel met een unlimited abonnement betaal ik bijna 870 euro, terwijl ik bij een andere provider 615 euro betaal. Daar gaat nu een mooie cash back korting van 150 euro vanaf in beide gevallen, maar ik vind het verschil (beide op basis van unlimited abonnement) wel erg groot. Ik zie zelfs dat ik bij een nieuw abonnement bij jullie veel minder hoef te betalen voor een samsung note9 dan als bestaande klant. Kunnen jullie de telefoon ook voor een gunstigere prijs aanbieden, zodat ik bij T-mobile kan blijven? Anders graag contact opnemen. Hoor het graag.
icon

Beste antwoord door David 29 november 2018, 09:18

Hi @Peter-d,

Goed dat je even flink je research doet, voor je klakkeloos een verlenging afsluit!

Het kan goed zijn dat er verschillen zijn tussen providers onderling én bij de prijzen van derde partijen. Dit kan te maken hebben met de voorraden die er zijn, maar natuurlijk ook acties op bepaalde toestellen. Op het ene moment is het toestel bij de ene partij weer goedkoper en de maand erop is dat weer bij de ander. Zo werkt de telecommarkt uiteindelijk! Ik zie overigens nergens terug dat een toestel goedkoper zou zijn voor nieuwe klanten, want we trekken de prijzen altijd gelijk voor iedereen, zowel op telefoons als de abonnementen. Waar zag je dit naar voren komen?

In het prijsverschil kunnen we geen aanbieding verder doen. Had je wellicht ook al gekeken naar de optie om een Recycle Deal in te zetten? Dat kan namelijk ook nog goed schelen!

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons weten!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond @Peter-d ik ben erg benieuwd waar je dit toestel voor die prijs hebt gevonden.😊

Actie: Koop in de periode van 27-11 november t/m 2 december een Samsung Galaxy Note9 en krijg een cashback van €150.
Dat gaat dus ook nog van de prijs af.
Via mobiel.nl. Nieuw 2-jarig abonnement afluiten met Tele2 unlimited met een Note 9 128 Mb. Dan kost bijbetaling van de telefoon nog 621 euro. Als je een nieuw abonnement bij T-Mobile afsluit kost de telefoon zelfs maar 473 euro + 2,50 per maand. Echter nu ik goed naar de kleine letters kijk, staat daar nog bij dat het kredietbedrag bestaat uit € 60,– toestelbundel (2,50 per maand dus) en het € 168,– restbedrag. Er staat niet bij wanneer het restbedrag betaald moet worden. Toestelkosten in totaal dus 701 euro. Kan wel wat duidelijker worden vermeld, omdat overal met dikke letters staat dat het toestel 473 euro kost, afijn...met die 2,50 per maand erbij dus. Maar dan blijft het feit dat een Tele2 abonnement goedkoper is en de telefoon ook goedkoper is. Vroeg mij af in hoeverre T-mobile mij nog tegemoet kan komen in deze. Hoor het graag. En die cashback actie ken ik, vandaar dat het in totaal wel eens interessant kan worden.
Vergat ik overigens nog te zeggen, maar als ik mijn abonnement verleng op de T-mobile site, moet ik 864 euro betalen voor een Note 9. Dus T-mobile 864 euro, T-mobile via mobiel.nl 701 euro en Tele 2 533 euro. Dat zijn nogal prijsverschillen voor haast dezelfde abonnementen, namelijk een unlimited. Ik denk echter dat T-mobile een net iets beter netwerk heeft en ik ben er al heel lang klant, dus ik blijf liever bij T-mobile, maar ook niet tegen elke prijs. Vraag mij dus af wat T-mobile nog kan betekenen voor mij. Maar misschien moet ik daarvoor niet op dit forum zijn, alhoewel ik dit wel praktisch vind.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Peter-d,

Goed dat je even flink je research doet, voor je klakkeloos een verlenging afsluit!

Het kan goed zijn dat er verschillen zijn tussen providers onderling én bij de prijzen van derde partijen. Dit kan te maken hebben met de voorraden die er zijn, maar natuurlijk ook acties op bepaalde toestellen. Op het ene moment is het toestel bij de ene partij weer goedkoper en de maand erop is dat weer bij de ander. Zo werkt de telecommarkt uiteindelijk! Ik zie overigens nergens terug dat een toestel goedkoper zou zijn voor nieuwe klanten, want we trekken de prijzen altijd gelijk voor iedereen, zowel op telefoons als de abonnementen. Waar zag je dit naar voren komen?

In het prijsverschil kunnen we geen aanbieding verder doen. Had je wellicht ook al gekeken naar de optie om een Recycle Deal in te zetten? Dat kan namelijk ook nog goed schelen!

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons weten!
Aha, gevonden. Klopt inderdaad. Via de site van mobiel.nl wordt automatisch rekening gehouden met de recycle deal, tenminste bij een nieuw abonnement, niet bij het verlengen. Dat verklaart daarmee het prijsverschil. Beide komen nu uit op 706 euro.

Ik vind het nog wel vreemd dat T-mobile 864 euro rekent voor een Note 9, terwijl ik dat via mobiel.nl voor hetzelfde abonnement (ook contract met T-mobile) voor 706 euro kan krijgen. Dat is een verschil van 140 euro in het voordeel van mobiel.nl voor hetzelfde abonnement en dezelfde telefoon. Jammer dat T-mobile dat niet voor dezelfde prijs kan.

Maar nu ik toch bezig ben met vragen ik twijfel tussen een unlimited abonnement en een 10 Gb abonnement Ik gebruik nu nog geen 1 Gb per maand, maar met een nieuwe telefoon verwacht ik dat het verbruik wel gaat stijgen. Als ik een 10Gb abonnement afsluit, kan dat kosteloos worden gewijzgd in een unlimited abonnement. Ik zal dat overigens wel via mobiel.nl afsluiten. Scheelt toch een hoop geld. 😀
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Peter,

Wanneer jij een abonnement afsluit bij T-Mobile dan kun je eenmalig per factuurperiode de bundel aanpassen via je My T-Mobile omgeving. Dit kan je doen door in te loggen op My T-Mobile, dan door te klikken naar Bundel Aanpassen en daar eventuele aanpassingen handmatig toe te passen. Indien jij dit in deze factuurmaand al een keer hebt gedaan dan zal dit echter uitgeschakeld zijn.

Let hierbij wel dat jouw factuur eventueel hoger kan uitvallen in de maand na je verandering. Dit komt doordat je bij T-Mobile een maand vooruit betaald op je abonnement, en dat het verschil tussen de bundels dus ook de volgende maand wordt verrekend. Na deze verrekening zal jouw basis abonnement, mits jij dit niet nogmaals veranderd, de maand daarna weer op de kosten komen welke jij hebt geselecteerd.

Reageer