Vraag

Verlengen, schandalig te woord gestaan door de chat.

Geachte,

Ik wil graag mijn abonnement verlengen, ik heb al meerdere malen voorbij zien komen dat klanten via het forum gebeld worden voor een mooi aanbod.
Om het forum bericht te besparen ben ik even op de chat gegaan. Het leek wel alsof mijn berichten totaal niet gelezen werden, de standaard copy paste reacties vlogen me om de oren

Het zou volgens de adviseur niet mogelijk zijn om als vaste klant een leuk aanbod te krijgen. Omdat jullie een gulden middenweg hebben gezocht namelijk het punten sparen. Nou die heb ik in die paar jaar dat ik klant bij jullie ben nog nooit gezien. Ik ben er dan ook niet op gewezen. Zo vaak zit ik niet op mijn persoonlijke pagina.

Belachelijk, de enige manier van korting krijgen dmv de punten?! Waarvan ik er al duizenden ben misgelopen omdat ik het niet wist.

Komt het er dan op neer dat er niks mogelijk is? Ik ben een tevreden klant bij jullie maar dit valt mij echt heel erg tegen!
Ik denk er serieus over om over te stappen na deze chatsessie.

Misschien dat het hier wat beter gaat.

Mvg.

11 reacties

Reputatie 6
Hoi beving01,
wat vervelend dat dit is gebeurd! Mijn excuses hiervoor. Zal ik telefonisch contact met je laten opnemen voor een vrijblijvend aanbod voor een contractvernieuwing?
Hoi Raymond,

Dat zou erg prettig zijn bedankt!
Dag Beving01,

Ik zou er niet al te blij van worden:

Ik heb net contact opgenomen met T-Mobile i.v.m. verlengen van mijn abonnement. Tegen mij is 2 weken geleden zelfs gezegd dat ik mijn verlengdatum maar moest afwachten, en dat er dan een mooi aanbod gedaan kon worden voor bestaande klanten (aanbieding voor Galaxy S4 van toen, is hetzelfde als vandaag) . Vanochtend T-Mobile aan de telefoon gehad, en die zegt dat het niet anders is. Er staat een supergrote banner op de voorpagina: "Bestaande klanten ontvangen extra voordeel". Mijn verhaal via chat opnieuw gedaan en dit persoon gaf mij groot gelijk. Toen kreeg ik een aardige vrouw aan de telefoon, die mij zou doorverbinden met afdeling 'Opzeggingen' omdat die mij andere aanbiedingen kon doen om daarna weer tegen een grote muur aan te lopen omdat ik hetzelfde persoon aan de telefoon kreeg en die er niks van kon maken.

De aanbieding die mij gedaan wordt zijn hetzelfde als degene voor nieuwe klanten,  iSmart 500. Is voor nieuwe klanten 54 euro, hetzelfde geldt voor bestaande klanten. 

Ik vind het ronduit schandalig hoe ik aan het lijntje wordt gehouden. Ik sta ook op het punt om op te stappen, zeker na deze behandeling!

Gr,
Rick
Reputatie 6
@Rick de Vries

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om de banner te lezen en vervolgens toch achter te komen dat je niet in aanmerking komt voor meer korting dan nieuwe klanten. Dit staat duidelijk beschreven in de actie voor bestaande klanten. Dit heeft te maken met het feit dat je voor de de iSmart 500 hebt gekozen. Wil je een prijsplan lagen dan krijg je een korting van € 2,50 euro als bestaande klant. Laat gerust een bericht achter mocht je nog vragen hebben. 🙂

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/rick-de-vries-285597/"

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om de banner te lezen en vervolgens toch achter te komen dat je niet in aanmerking komt voor meer korting dan nieuwe klanten. Dit staat duidelijk beschreven in de actie voor bestaande klanten. Dit heeft te maken met het feit dat je voor de de https://"http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/nieuwe-prijslijsten/ismart.pdf" hebt gekozen. Wil je een prijsplan lagen dan krijg je een korting van € 2,50 euro als bestaande klant. Laat gerust een bericht achter mocht je nog vragen hebben. :)

Dag W.T.,

Allereerst bedankt voor je reactie. Je pakt echter maar een klein deel van mijn opmerkingen op.

Zeg dan niet :

1. Dat er over twee weken een mooi aanbod zal worden gedaan (en dat niet zo is),
2. Bij bellen dat afdeling opzeggingen wel iets leuks kan regelen (en dat dan niet zo is),
3. Dat de banner een verkeerd beeld geeft,
4. In het gesprek met persoon X van klantenservice niet "het gevoel krijgen dat ik serieus genomen wordt. Bijvoorbeeld: "Dat het misschien wel mogelijk is een bosje bloemen(!!) te regelen. Daarna worden teruggebeld dat manager heeft gezegd dat als persoon X dat heeft 'toegezegd' die zelf maar een bosje bloemen mocht halen en geven.

Hoe ga je met klanten om? Ik bel twee weken geleden met een serieuze vraag en krijg uiteindelijk dit allemaal over mij heen. Is dit dan normale omgang met klanten ofzo? Daarnaast: Ik heb dit aantal belminuten gewoon nodig. Er worden dus wel kortingen aangeboden ten op zichte van  gebruikers met lager verbruik, maar niet met een hoger gebruik?
Reputatie 6
@Rick de Vries

Ik begrijp de verwarring en ik ben het ook met je eens dat verstrekte informatie voor veel ergernis kan zorgen. Echter, de collega's die je informeren dat er een mooie actie aankomt weten niet wat de content van de actie is. In feite bent je daarover niet verkeer geïnformeerd. De banner staat op de website met een actie voor bestaande klanten. De afdeling opzeggingen zorg er natuurlijk voor, in hoever mogelijk, dat klanten van een mooi contract worden voorzien. Als wij op dat moment niet aan je wensen voldoen dan heb je de mogelijkheid je contract op te zeggen. De banner geeft een transparant beeld weer over de lopende actie voor bestaande klanten. Begrijp ik dat de banner niet aan je wensen voldoet? Of staat er foutieve informatie in de banner? En het is natuurlijk heel vervelend om een toezegging te krijgen die niet wordt nageleefd. Helaas heb ik in de systemen niets kunnen vinden betreffende een bosje bloemen.

Voor alle duidelijkheid, wij nemen je als klant uiteraard serieus en proberen je naar alle tevredenheid te helpen. Helaas gaat het hier om een situatie waar ik geen invloed op heb. Ik zie dat ik niet voor wijzigingen kan zorgen in je contract, maar vind je het goed als ik je 10% korting geeft op je prijsplan in plaats van een bosje bloemen? Wil je je antwoord in een privébericht sturen dan kan ik het sneller oppakken. 🙂
Uiteindelijk zelf maar gebeld vandaag.

En helaas, er kon niks geregeld worden. Ja ik kon 12 euro extra per maand betalen voor mijn abonnement waardoor ik de telefoon 'gratis' kreeg. Maar 12 euro per maand extra 2 jaar lang.. Dan betaal ik het bedrag voor de telefoon alsnog!!! Maar dan betaal ik het gespreid over 2 jaar ivp in 1x. Toen ik dit zei beaamde de mevrouw van T-Mobile dit ook.

Belachelijk dit, dan maar even verder kijken. Helaas was altijd zo tevreden met t-mobile..
Gewoon overstappen naar andere provider, heb ik ook gedaan.
Vanaf 22 april ben ik bij tele2, daar kan je wel met de mensen praten en die doen wel een mooi voorstel.
Dat tmobile gaat een beetje naast de schoenen lopen, en zijn niet geinteresseerd in gewone mensen.
t-mobile wakker worden nu, ga je klanten eens een fatsoenlijke aanbiedingen doen b,v een telefoon naar keuze gratis, en met een sim only abbo
Reputatie 2
beste W.T.

Ehmm Als ik het zo goed begrijp dan is het dus wel degelijk mogelijk om een korting van 10% op te ontvangen als bestaande klant op de iSmart 500 prijsplan?!

Ik heb namelijk mijn abonnement laten verlengen (die gaat eind juni in) en heb hier ook mensen in de T-shop gesproken en van de klantenservice. Eigenlijk om dezelfde reden, voor de lagere abonnementen iSmart 300 etc, ontvangen mensen wel een korting, nu ik de hoofdprijs wil betalen vanwege onbeperkt bellen en SMS ontvang ik in principe geen extra korting als bestaande en TROUWE klant?!

Het enige wat voor mij geregeld kon worden was T-mobile Family een half jaar lang gratis. Nou was mijn reactie daar al gelijk op 'wat heb ik nog aan een t-mobile family als ik toch al onbeperkt bel'?
En daarnaast kon er deezer worden aangeboden voor een lager prijsje. Ik betaal nu dus MEER en heb dus geen korting op mijn prijsplan maar wel op een extra service 'DEEZER' die ik nooit gebruikt heb.

Mijn vraag hierbij dus, moet iedereen echt eerst via de forum klagen bij een van jullie (t-mobile moderators) tot er echt wat gedaan word? ERG jammer.
Maar hierbij dan ook een aanvraag van mij! Kom ik ook in aanmerking voor een 10% korting als de beste heer de Vries? Ik hoor het graag..:)

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/rick-de-vries-285597/"

Ik begrijp de verwarring en ik ben het ook met je eens dat verstrekte informatie voor veel ergernis kan zorgen. Echter, de collega's die je informeren dat er een mooie actie aankomt weten niet wat de content van de actie is. In feite bent je daarover niet verkeer geïnformeerd. De banner staat op de website met een actie voor bestaande klanten. De afdeling opzeggingen zorg er natuurlijk voor, in hoever mogelijk, dat klanten van een mooi contract worden voorzien. Als wij op dat moment niet aan je wensen voldoen dan heb je de mogelijkheid je contract op te zeggen. De banner geeft een transparant beeld weer over de lopende actie voor bestaande klanten. Begrijp ik dat de banner niet aan je wensen voldoet? Of staat er foutieve informatie in de banner? En het is natuurlijk heel vervelend om een toezegging te krijgen die niet wordt nageleefd. Helaas heb ik in de systemen niets kunnen vinden betreffende een bosje bloemen.

Voor alle duidelijkheid, wij nemen je als klant uiteraard serieus en proberen je naar alle tevredenheid te helpen. Helaas gaat het hier om een situatie waar ik geen invloed op heb. Ik zie dat ik niet voor wijzigingen kan zorgen in je contract, maar vind je het goed als ik je 10% korting geeft op je prijsplan in plaats van een bosje bloemen? Wil je je antwoord in een privébericht sturen dan kan ik het sneller oppakken. :)

Reputatie 4
@ Rakeshws

Mijn collega heeft dit wat ongelukkig verwoord, hij doelt namelijk op korting van 1 maand op het huidige prijsplan ter compensatie van het bosje bloemen. Het gaat niet om extra korting die wij kunnen aanbieden op een contractverlenging. Excuses voor de verwarring 🙂

Reageer