Beantwoord

Verlengen sim-only 4 maanden voor eind contractsperiode

• 16 november 2016
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Hallo,

Ik vraag me af waarom de mogelijkheid er is om al 4(!) maanden voor het einde van je contractsperiode je sim-only abonnement te kunnen verlengen. Wat is het nut hiervan?

Het ruim voor het einde van je contractsperiode je abonnement verlengen doe je toch zodat je van je nieuwe abonnement gebruik kan maken. Weliswaar zit je dan wel maximaal 16 maanden (bij een een-jarig contract) aan dat verlengde abonnement vast, maar dat kan je toch weer over 12 maanden verlengen.

Hopelijk kunnen jullie duidelijkheid voor mij scheppen.

Gr, Remco
icon

Beste antwoord door Sam- 17 november 2016, 14:49

Hey Remco,

Een terechte vraag. Ik zie dat jsheikens je inmiddels ook van een reactie heeft voorzien.

We hebben er bewust voor gekozen om ook Sim-Only klanten de mogelijkheid te geven om 4 maanden voor het eind van de contractperiode te laten verlengen. Dit geeft jou en de rest van de klanten de mogelijkheid om rustig de tijd te nemen voor het kiezen van een nieuw prijsplan en bundels. Ook kan je zo in sommige gevallen profiteren van bepaalde acties die in die periode lopen, waar je geen gebruik van zou kunnen maken als je maar 1 maand van tevoren kon vernieuwen. Denk bijvoorbeeld aan de Mobile Madness maand die we deze zomer hadden. Hier hebben veel klanten in de laatste 4 maanden van hun contract gekozen voor een vernieuwing.

Zoals jsheikens aangaf ligt de keuze volledig bij jou. Je bent natuurlijk niet verplicht om 4 maanden voor het eind van je contract te vernieuwen, maar als jij dat wel wilt dan heb je de vrijheid in ieder geval. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is geworden.

Heb je verder vragen of onduidelijkheden dan horen we het graag van je!
Bekijk origineel

4 reacties

4 maanden is de maximale tijd voor het aflopen van je contract dat je kunt verlengen, of je nu sim-only hebt of een contract met een toestel; de melding zelf is puur informatief.
Aan jou de keus of je er gebruik van wil maken met een nieuw sim-only contract, een contract met toestel of niks doen.
Reputatie 5
Badge +17
Hey Remco,

Een terechte vraag. Ik zie dat jsheikens je inmiddels ook van een reactie heeft voorzien.

We hebben er bewust voor gekozen om ook Sim-Only klanten de mogelijkheid te geven om 4 maanden voor het eind van de contractperiode te laten verlengen. Dit geeft jou en de rest van de klanten de mogelijkheid om rustig de tijd te nemen voor het kiezen van een nieuw prijsplan en bundels. Ook kan je zo in sommige gevallen profiteren van bepaalde acties die in die periode lopen, waar je geen gebruik van zou kunnen maken als je maar 1 maand van tevoren kon vernieuwen. Denk bijvoorbeeld aan de Mobile Madness maand die we deze zomer hadden. Hier hebben veel klanten in de laatste 4 maanden van hun contract gekozen voor een vernieuwing.

Zoals jsheikens aangaf ligt de keuze volledig bij jou. Je bent natuurlijk niet verplicht om 4 maanden voor het eind van je contract te vernieuwen, maar als jij dat wel wilt dan heb je de vrijheid in ieder geval. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is geworden.

Heb je verder vragen of onduidelijkheden dan horen we het graag van je!
Hoi Issam,

Ik vraag me alleen nog af waarom T-Mobile het nieuwe abonnement niet direct laat in gaan.

Gr, Remco
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Remco,

Jouw aanvullende vraag pak ik graag nog even voor je op!

Issam heeft verder alles al uitgelegd over de argumenten om klanten 4 maanden de tijd te geven voor hun verlenging. Het nieuwe abonnement gaat niet direct in, omdat je een contract voor een bepaald aantal maanden hebt getekend. Deze contractsperiode moet eerst afgerond worden voordat het nieuwe abonnement van start gaat.

Het is een vrij bondig antwoord, maar uiteindelijk is dit simpelweg de reden waarom het nieuwe abonnement niet direct van start gaat. Mocht je hier nog verdere over vragen hebben, dan zitten we voor je klaar. 🙂

Reageer