Beantwoord

Verlengen zonder toestel - Toestelflexibiliteit

• 14 februari 2017
  • 7 reacties
  • 501 Bekeken

Gelet op de nieuwe Go abonnementen wilde ik kijken of ik mijn abonnement kan verlengen en tegelijk kan overstappen van mijn huidige abonnement naar een Go (5Gb, € 25.- pm). Wat ik ook probeer, ik kom telkens op een pagina uit waar ik een telefoon uit moet kiezen.

Ik wil helemaal geen telefoon, die heb ik al. Ik wil gewoon weten of ik kan overstappen omdat het nieuwe abonnement goedkoper is en meer biedt. En als ik kan overstappen onder welke voorwaarden. Is het iets op de website wat niet goed loopt waardoor ik telkens op de pagina om een telefoon te kiezen uitkom? Doe ik iets niet goed? Of kan verlengen alleen nog maar met een nieuw toestel?
icon

Beste antwoord door Amy 15 februari 2017, 10:59

Hey R.A,

Scherp! 😉 Maar dit is geen foutje. Je kunt op het moment inderdaad verlengen met een toestel. Je maakt namelijk gebruik van een Sim Only en je kunt dan gebruik maken van Toestelflexibiliteit. Vanaf 31 maart 2017 kun je verlengen op de reguliere wijze en uiteraard is het dan ook mogelijk om weer een Sim Only te kiezen.

Verder zie ik dat je wellicht over wilt stappen naar Go. Weet je al welk type van het Go abonnement? Via deze pagina kun je de voorwaarden lezen en ook zelf je migratie naar Go aanvragen.

Hopelijk heb ik al je vragen zo beantwoord. Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, let me know! ;)

@dRichardK

Voor jou geldt overigens hetzelfde met de toestelflexibiliteit! 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey R.A.,

Jouw aannames zijn helemaal correct! :)

Het overzetten op Go is echt bedoeld om iedereen de mogelijkheid te geven van de nieuwste voordelen gebruik te maken en Toestel Flexibiliteit richt zich meer op het verkrijgen van een nieuwe telefoon. Bij het overzetten behoud je dus inderdaad jouw huidige einddatum en bij Toestel Flexibliteit wordt het huidige contract als het ware vernietigd en ga je een nieuw contract aan. De einddatum wordt dan een nieuwe datum in de toekomst (1 of 2 jaar verder, afhankelijk van de looptijd) en je krijgt de kortingen die op het moment gelden.

Hopelijk is zo ook vraag 1 helemaal beantwoord en als er nog meer vraagtekens zijn, laat het dan gerust weten! :)

PS: Dit staat hier verder los van, maar ik zie dat je nog niet bent aangesloten bij een T-Mobile Samen groep. Dit is een handig en gratis extraatje voor al onze klanten!
Amy, Vraag 2 is helemaal duidelijk.

Wat vraag 1 betreft komt het wat vreemd over dat ik, om de korting te krijgen, een toestel er bij moet kopen. Maar komt dat wellicht omdat overstappen zonder toestel wel kan maar dat dat ook is zonder nieuwe contractperiode? En dus ook zonder korting/

Dus mijn jaar contract verloop in juni of juli 2017 en bij het overstappen naar Go Next (zonder toestel(flexibiliteit)) blijft het einde van het contract in juni of juli 2017?

Maak ik gebruik van de toestelflexibiliteit, dan vervalt mijn oude contract, en komt er een heel nieuw jaarcontract en zit ik dus aan T-mobile vast tot februari/maart 2018?

Kloppen deze twee aannames?
Reputatie 7
Badge +15
Hey R.A.

Toestelflexibiliteit is zeker niet iets waar je gebruik van móet maken. Het is een handige optie voor wanneer je een Sim Only hebt en je eigenlijk tóch een abonnement met toestel wilt. We geven je dan de mogelijkheid om tussentijds een contract met toestel aan te gaan en we laten je Sim Only dan vervallen. :)

Vraag 1: Overstappen naar Go is inderdaad mogelijk vanuit jouw huidige abonnement. Wel vervallen je huidige kortingen wanneer je overstapt. Vandaar dat je uitkomt op het volledige tarief van Go Next €30,-. Wanneer je kiest voor Toestelflexibiliteit ga je een volledig nieuwe contractverlenging aan en dan ontvang je uiteraard wel maandelijks een korting. Zoals je zelf al verwachtte is het inderdaad niet mogelijk om je nu over te laten stappen naar Go Next met de korting die je zou krijgen bij Toestelflexibiliteit.

Vraag 2: Met Unlmited krijg je inderdaad 60 dagen onbeperkt internet in Europa en vervolgens 10 GB per maand. Met Go Next krijg je inderdaad iedere maand 5 GB te besteden in NL en in de EU. Alle informatie hierover vind je op deze pagina.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?
Amy, leuk, dat toestelflexibiliteit. Hoeft wat mij betreft niet, ik zal naar alle waarschijnlijkheid een eventueel nieuw toestel toch zelf los ergens kopen. Maar wat ik er van begrijp is het niet iets waar je voor betaald of daadwerkelijk gebruik van moet maken. Dus als het er bij zit en niets kost, prima.

Wat ik zou willen, maar volgens mij niet kan (althans niet met de korting die er anders wel bij staat). Is overstappen van mijn huidige abonnement naar een Go Next abonnement (1 jaar, zonder toestel). Wat ik zo uit alles begrijp kan dat wel, maar komen de maandelijkse kosten dan uit op € 30,-. Als ik aangeef te willen overstappen met toestel (gekozen voor een Xperia X Compact), naar hetzelfde 1 jaars Go Next abonnement, dan komen de maandelijkse kosten uit op € 22.- (toestel ineens betalen a € 388,-),

Vraag 1: Zie je voor mij een mogelijkheid om naar het 1 jaars Go Next abonnement over te stappen, zonder toestel maar wel met de korting zodat de maandelijkse kosten op € 22,- komen?

Vraag 2: in de aanvullende voorwaarden redelijk gebruik lees ik dat het Go Unlimited EU en EU/USA in het buitenland voor 60 dagen "unlimited" is. Daarna krijg je 10Gb per maand. Hoe zit dat bij het Go Next abonnement? Heb je daar ook met 60 dagen te maken of heb je daarbij maximaal 5Gb per maand, ongeacht of je in Nederland zit of in ergens anders in de EU en ongeacht hoeveel dagen je in het jaar buiten Nederland in de EU zit?
Reputatie 1

@dRichardK

Voor jou geldt overigens hetzelfde met de toestelflexibiliteit! :)

Dat weet ik, ik kwam er achter omdat er in MIJN T-Mobile Nu verlengen stond. Hier over heb ik in een ander topic al de vraag gesteld of dit klopte.

T-Mobile heeft mijn Vodafone abonnement overgenomen en mijn Samsung S7 Edge afgekocht.
Daar had ik bij Vodafone pas 6 maanden voor betaald. Voorlopig heb ik nog het beste toestel wat er bestaat Dus hoef nog zo nodig geen andere. 😃
Reputatie 7
Badge +15
Hey R.A,

Scherp! 😉 Maar dit is geen foutje. Je kunt op het moment inderdaad verlengen met een toestel. Je maakt namelijk gebruik van een Sim Only en je kunt dan gebruik maken van Toestelflexibiliteit. Vanaf 31 maart 2017 kun je verlengen op de reguliere wijze en uiteraard is het dan ook mogelijk om weer een Sim Only te kiezen.

Verder zie ik dat je wellicht over wilt stappen naar Go. Weet je al welk type van het Go abonnement? Via deze pagina kun je de voorwaarden lezen en ook zelf je migratie naar Go aanvragen.

Hopelijk heb ik al je vragen zo beantwoord. Mochten we verder nog iets voor je kunnen doen, let me know! ;)

@dRichardK

Voor jou geldt overigens hetzelfde met de toestelflexibiliteit! 🙂
Reputatie 1
Klopt ik ook ,foutje op de website

Reageer