Beantwoord

Verlenging is afgewezen

Hallo T-mobile,

Ik probeer nu al 2 dagen mijn telefoon te verlenging. Helaas wijzen jullie dit elke keer af, van de klantenservice heb ik begrepen dat dit heeft te maken met de nieuwe wetgeving omtrent toestelkrediet. Ik heb uitgelegd wat mijn situatie is, salaris en verblijf. Ik kan dit makkelijk betalen en ik heb dit abonnement al meerdere jaren. Uw medewerker gaf aan dat zij nogmaals de bestelling ging plaatsen, als deze werd afgekeurd zou zij een case aanmaken om nogmaals naar mijn krediet te kijken en ik zou binnen 2 weken gebeld worden. Ik moest wel even de volgende dag terugbellen wat de status was als ik geen mail had ontvangen. Geen mail ontvangen en wederom contact gehad met jullie. Toen werd mij verteld dat de vorige collega helemaal geen case kon aanmaken hiervoor. Ik werd toen doorverwezen naar BKR omdat hun het afwijzen. Ik heb toen contact opgenomen met BKR. Hier vertelde zij mij dat zij dit niet afwijzen maar de provider zelf. Met dit verhaal terug gegaan naar jullie klantenservice, eindelijk een fatsoenlijk antwoord gekregen en toen werd mij verteld dat jullie incasso afdeling dit ook nog toetsen en dit heeft afgekeurd. Nu moet ik een formulier invullen, 2 weken wachten etc etc. Dit duurt te lang, mijn telefoon is inmiddels aan het einde van mijn latijn, ben ik een verfijnd apple gebruiker en gebruik ik deze veel voor werk. Ik ben echt toe aan een nieuw toestel. Ik ben absoluut niet in staat om nu het bijna volledige bedrag direct te voldoen van ongeveer 550 euro. De vakantieperiode komt eraan en ik lig liever met me kop in de zon na een jaar lang hard werken ipv dat ik me vakantiegeld moet besteden aan een bijbetaling. Echter heb ik ook meerder malen aangegeven dat ik €1925 netto in de maand verdien en nog thuis woon. Helaas blijven jullie dit afwijzen. Na contact te hebben gehad met jullie klantenservice werd mij aangegeven dat ik een formulier moet invullen en 2 weken moet wachten. Ik vindt dit zo ontzettend omslachtig en waardeloos. Ik verdien genoeg, kan het makkelijk betalen en ben al jaren klant en betaal altijd netjes mijn factuur. Ik heb geen achterstand. Ik was ontzettend kwaad vandaag en heb daarom contact opgenomen met KPN. Met hun de check gedaan en hun keuren het wel goed, exact het zelfde toestel en ongeveer een gelijk abbonement. Echter wil ik graag bij jullie blijven en was ik ook van plan om over te stappen met onze thuisproducten van KPN naar T-mobile. Dit kan vanaf Oktober. Mijn moeder is ook klant bij jullie met haar mobiel (tevens verlengbaar) maar vind het ook belachelijk dat ik word afgewezen.
Ik heb weinig trek in het invullen van formulieren en wachten op antwoord. Moet ik dan mijn contract laten overnemen door mijn moeder om daarna het contract alsnog via een omweg verlengen met een nieuw toestel? Het is zoveel werk en zo onnodig. Als ik deze week overstap bij KPN heb ik de volgende dag mijn nieuwe toestel in huis.
Graag zou ik geholpen worden en zien dat mijn krediet wordt goedgekeurd. Anders zijn jullie helaas 2 klanten kwijt.
icon

Beste antwoord door Hajar 1 juni 2017, 12:31

Hi Mitss,

Ik begrijp dat je hiervan baalt. Vooral nu je aangeeft dat het in orde is met jouw financiën. Je creditcheck is inderdaad afgewezen en dus ben je niet door het risico-onderzoek heen gekomen. Wij mogen zelf, in verband met jouw privacy, niet inzien wat de specifieke reden van deze afwijziging is en dus moet je deze zelf opvragen. Op deze pagina vind je hier alle informatie over de afwijziging van een abonnement en dit is het formulier om een verzoek in te dienen voor de reden van afwijzing. Er is jammer genoeg geen andere manier. Het lijkt nogal omslachtig maar wellicht lukt het wel als je ook weet wat de reden voor de afwijzing is. Ik had je graag van een andere oplossing voorzien, maar in dit geval kun je beter het formulier invullen.

Ik hoop dat dit geen reden is om ons te verlaten. Als ik iets kon betekenen had ik het namelijk graag gedaan.
Bekijk origineel

18 reacties

Hier ook het zelfde verhaal. Mijn telefoon is helemaal kapot en mag ook mijn abonnement verlengen. Mijn verzoek word ook afgewezen. Ik ben nu ondertussen 2 jaar klant bij jullie en super te breiden over, heb het zelfs anderen aangeraden. Maar nu dat ik hier zie hoeveel tijd hier in gaat zitten voor inpreciepe niks. Wil ik me de moeite er niet eens in gaan steken als ik weet dat ik bij tele2 het wel kan krijg zelfde toestel en ook weer goedkoper. Heel jammer.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jvormer,

Wat jammer om te horen. Heb je de reden van afwijzing al opgevraagd? Bovenin het topic zie je een formulier die je kan invullen en zo kun je die opvragen. Ik kan dat zelf niet inzien vanwege de privacy wet. Ik gun je graag een nieuw toestel dus hoop dat het alsnog lukt om te verlengen!
Helaas bij mij hetzelfde geval.
Sinds ik kan herinneren al klant bij T-mobile... En nu ik eindelijk kan verlengen, wordt dit afgewezen.
Alleen volledige toestelbetaling of SimOnly.
Zit ik hier dus met een bijna kapot toestel, zonder verlengingsmogelijkheden...
Reputatie 4
Badge +1
Tmobile is blijkbaar star en hardleers. Bij Simpel doen ze niet zo moeilijk en zijn nog een stuk goedkoper. Bovendien zitten ze op het tmobilenetwerk.
Ik heb een tweede abonnement bij simpel afgesloten en dat ging perfect. Vooraf had ik bedenkingen.
De laatste tijd gaat de klantvriendelijkheid van tmobile zienderogen achteruit en kiezen veel klanten voor een andere provider.
Erg zonde, want 1,5 jaar geleden was de sitatie totaal anders. Nu worden klanten met een kluitje in het riet gestuurd met allerlei slappe excusen. Oplossingen duren soms weken en wachttijden aan de telefoon zijn lang.
Bovendien is het beleid erg onduidelijk met het schrappen van kortingen en dan weer nieuwe soort kortingen.
Ze zouden eens op het forum moeten lezen hoe ze twee of 1,5 jaar reageerden en nu.
Hier ook hetzelfde verhaal. Geprobeerd mijn partner te contracteren bij T-Mobile met een sim-only abonnement van €20, na korting zelfs €17,50 pm. Dit gaat nergens meer over. Ik vraag mij af wat hier fout gaat, en of de fout wel bij ons (potentiële) klanten ligt. Helemaal als je verhalen hoort van mensen die het daarna bij KPN of Vodafone proberen en gewoon door de check komen.

Ik kan mij voorstellen dat jullie wat terughoudend zijn met dure abonnementen met toestel van €1000+, maar een simpel sim-only abonnement?
Usd verschuilen achter een wet. Vind het jammer dat je niemand kan spreken wie wel wat mag en kan. Brief is verstuurd maar ben bang dat ik niet verder ga komen
Hier hetzelfde verhaal 15 jaar klant, en ik kom niet door de check heen voor een verlenging, en als ik die nutteloze reacties lees van de medewerkers hier van '' vul een formulier in'' maar er veranderd niks als je dat doet..
Schandalige klantenservice van T-Mobile, erg vreemd dat ik bij KPN zonder problemen wel een abonnement kan afsluiten, dus verschuilen achter een ''wet'' is ook onzin dan.
Had liever bij T-mobile gebleven, want ik heb er nog een abonnement, maar dit is gewoon een belachelijke manier om met vaste klanten om te gaan, dus KPN is er goed mee, en nog goedkoper ook zag ik.
Reputatie 4
Badge +1
Bij Simpel vragen ze niks, zitten op het tmobilenetwerk en zijn een stuk goedkoper. Alleen geen unlimited, daarom zit ik nog bij tmobile.
Nou zit er nu ook middenin zie mijn post. Idd super omslachtig allemaal en onnodig. Je kan tenslotte ook een abonnement afsluiten via je telefoon met opname en allemaal bindend. Maar een antwoord op een simpele vraag moet via een brief. Zelfs bij de overheid kunnen dit soort vragen via het internet of telefonisch. Ben wel benieuwd hoeveel mensen die meemaken en besluiten T mobile te verlaten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rickm89,

Ik zie natuurlijk het liefst dat je klant bij ons blijft! De exacte reden van afwijzing kun je inderdaad bij ons opvragen via het formulier, daar mag ik niets over zeggen.

Hopelijk zien we je in de toekomst nog wel terug bij T-Mobile!
Ik mocht ook verlengen vanaf 28 februari en ben talloze keren afgewezen. Betaal net zoals bovenstaande netjes de facturen en heb geen registratie staan bij het BKR. nu moet ik ook per post een formuliertje invullen en versturen want aan de telefoon mogen ze dat niet vertellen, wat een onzin. Dat duurt zo lang dat ik de inruilactie van Samsung misloop. fijn! maar niet heus. zojuist mijn contract opgezegd bij T-Mobile, jarenlange klant kwijt. 😠
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Sol,

Welkom bij de community!

Ik begrijp goed dat je hier meer duidelijkheid over wil hebben. Heb je al een kijkje genomen op onze website? Hier vind je namelijk terug wat de mogelijke oorzaken van een afwijzing kunnen zijn en hoe je de reden kan achterhalen. Wellicht dat het op deze manier duidelijker wordt voor jou. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
hallo,

hier zelfde verhaal. ik overweeg ook andere provider stappen.
wat een gedoe allemaal, ik moest ook nog bellen maar omdat ik doof ben kan ik natuurlijk niet.
wordt hier echt moe van.
ik verdien nu nog meer dan vorige jaar en nieuwe abonnement is nog goedkoper dan nu is.
heel raar zelfs. ik heb zelfs bkr aangevraagd en gegevens ingekeken. ik sta netjes op dit moment.
ik begin bijna op te geven.
deze weekend ga ik naar ander provider kijken en informeren.
dus tmobiel laatste kans deze week!
anders is het voorgoed weg. ik ben tenslotte klant van 10 jaar.

groetjes
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Mitsss,

Erg vreemd. Had je in de tussentijd al het formulier ingevuld en opgestuurd? Zo krijg je meer informatie over de situatie en wellicht is er iets wat we kunnen rechtzetten. We zouden het natuurlijk erg jammer vinden als je overstap naar KPN echt doorgaat. 😞
Hallo David,

Bedankt voor je reactie.

Helaas en heel jammer dit. Ik ben al jaren klant en betaal altijd netjes en ik heb voldoende ruimte om dit abonnement te betalen, ik betaal tenslotte al 8 jaar hetzelfde bedrag elke maand. Geen idee wat de reden is geweest en ga ook echt geen stappen ondernemen om de reden te achterhalen als daar toch niks mee te doen is. Ik ben absoluut geen risico.
Ik ben ontzettend teleurgesteld in T-Mobile! Jarenlang een tevreden vaste klant.

Deze nieuwe wetgeving is naar mijn mening ook zeker noodzakelijk, helaas worden mensen die geen risico zijn ook de dupe. Echter alleen bij T-Mobile want bij KPN is er niks aan de hand.

Vandaag dus ook mijn bestelling geplaatst bij KPN en alles is goedgekeurd. Net de bevestiging gekregen en morgen wordt mijn nieuwe telefoon ook al geleverd. Tevens heb ik het abonnement van mijn moeder ook overgezet.

Annuleringstermijn van 14 dagen, dus T-Mobile jullie hebben 14 dagen de tijd om jullie klant(en) te behouden. Jullie hebben mijn nummer als het goed is.. Hoor ik niks dan open ik over 14 dagen de doos van mijn nieuwe telefoon en zal ik ook geen overweging meer maken om ooit nog terug te komen.

Bedankt voor niks
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mitsss,

Excuses als je verwacht had dat er dan een verandering zou optreden in het hele proces. Het resultaat is namelijk bindend en daar wordt niets aan veranderd. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er bijvoorbeeld iets onjuist was ingevuld waar je een verklaring voor hebt en dit zelf nog aan kon passen. Als echter alles klopt en je wordt alsnog afgewezen, dan kunnen wij daar geen wijziging in aanbrengen. Dit hele proces is wettelijk vastgelegd, dus wij kunnen en mogen daar niets in veranderen voor je. Door het formulier in te vullen en op te sturen, bieden wij de mogelijkheid om inzicht te krijgen in de reden van afwijzing. Dit heeft dus verder geen invloed op het wel of niet aan kunnen schaffen van een toestel op afbetaling.

Mocht je nog vragen voor ons hebben, dan horen we dat graag!
Hallo Hajar,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ok, ik neem de stappen, krijg uitleg waarom ik niet door de creditcheck ben gekomen en dan? Ik lees nergens iets over dat als je deze stappen onderneemt er de mogelijkheid is dat de afwijzing wordt teruggedraaid????
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mitss,

Ik begrijp dat je hiervan baalt. Vooral nu je aangeeft dat het in orde is met jouw financiën. Je creditcheck is inderdaad afgewezen en dus ben je niet door het risico-onderzoek heen gekomen. Wij mogen zelf, in verband met jouw privacy, niet inzien wat de specifieke reden van deze afwijziging is en dus moet je deze zelf opvragen. Op deze pagina vind je hier alle informatie over de afwijziging van een abonnement en dit is het formulier om een verzoek in te dienen voor de reden van afwijzing. Er is jammer genoeg geen andere manier. Het lijkt nogal omslachtig maar wellicht lukt het wel als je ook weet wat de reden voor de afwijzing is. Ik had je graag van een andere oplossing voorzien, maar in dit geval kun je beter het formulier invullen.

Ik hoop dat dit geen reden is om ons te verlaten. Als ik iets kon betekenen had ik het namelijk graag gedaan.

Reageer