Beantwoord

Verlenging, maar welke?

30 Maart verloopt mijn stel samen & stel bij abonnement bij T-mobile. Ik ben nu dus aan het kijken wat ik ga doen. Mijn toestel is nog prima eigenlijk dus ben ook de optie aan het bekijken voor een Go sim only abbo. Maar het is me niet geheel duidelijk hoe dat nou werkt in het geval mijn toestel tijdens dit Go sim only contract kapot mocht gaan..
Ik lees namelijk meerdere dingen. De een zegt dat je toestelflexibiliteit hebt en dat je een nieuw contract kan aangaan die pas ingaat als je oude contract afloopt.. maar dat je dan wel alvast een nieuwe telefoon krijgt. En ergens anders lees ik weer dat dat niet het geval is, maar dat als je telefoon kapot is, je meteen een nieuw abonnement kunt afsluiten met telefoon en het abonnement dat je dan al hebt afgesloten wordt. (heeft dat te maken met die maandelijkse opzegtermijn?)

En als ik dan in de community naar antwoorden zoek, dan wordt je altijd doorverwezen naar de voorwaarden voor de flexibiliteit omtrent de telefoons.. en daar staat:

1. Je komt alleen in aanmerking voor Toestel flexibiliteit als je (laatste optie die in dit geval van toepassing zou zijn) tussen 16 januari 2017 en 15 januari 2019 een nieuw Go (Sim Only) abonnement hebt afgesloten. (allen hierna te noemen: Sim Only abonnement).
Maar ja.. het is nu 17 Januari 2019... en nu?

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door David 17 januari 2019, 16:35

Hoi Guinnvere,

Goed dat je even meer duidelijkheid vraagt, ik geef hier graag helder uitleg over!

Met jouw abonnement heb je in ieder geval geen aanspraak op Toestel flexibiliteit, omdat dit een ouder abonnement is. Echter, je geeft ook aan dat je geen telefoon nodig hebt op dit moment, dus je hoeft daar ook geen gebruik van te maken. Als je wel een telefoon zou willen, dan had je nu ook al direct kunnen verlengen met toestel, aangezien je vier maanden van tevoren mag verlengen. In jouw geval was dit dus al in november en dan zou je jouw telefoon gelijk krijgen (als deze op voorraad is).

Aangezien je geen telefoon nodig hebt, kun je op dit moment met een Go Sim Only-abonnement verlengen via My T-Mobile. Jouw huidige abonnement loopt dan nog tot de einddatum en de verlenging gaat op 31 maart 2019 dan van start.

De datum van de voorwaarden klopt op dit moment inderdaad niet. Dit is aangepast, maar het kan soms even duren voor dit ook daadwerkelijk op Google te zien is!

Als we je nog ergens bij kunnen helpen, stuur gerust nog een berichtje!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Guinnvere,

Goed dat je even meer duidelijkheid vraagt, ik geef hier graag helder uitleg over!

Met jouw abonnement heb je in ieder geval geen aanspraak op Toestel flexibiliteit, omdat dit een ouder abonnement is. Echter, je geeft ook aan dat je geen telefoon nodig hebt op dit moment, dus je hoeft daar ook geen gebruik van te maken. Als je wel een telefoon zou willen, dan had je nu ook al direct kunnen verlengen met toestel, aangezien je vier maanden van tevoren mag verlengen. In jouw geval was dit dus al in november en dan zou je jouw telefoon gelijk krijgen (als deze op voorraad is).

Aangezien je geen telefoon nodig hebt, kun je op dit moment met een Go Sim Only-abonnement verlengen via My T-Mobile. Jouw huidige abonnement loopt dan nog tot de einddatum en de verlenging gaat op 31 maart 2019 dan van start.

De datum van de voorwaarden klopt op dit moment inderdaad niet. Dit is aangepast, maar het kan soms even duren voor dit ook daadwerkelijk op Google te zien is!

Als we je nog ergens bij kunnen helpen, stuur gerust nog een berichtje!
Haha thnx voor het antwoord! maar nu heb ik eigenlijk nog dteeds geen antwoord op mn vraag... 😬het gaat er om dat ik wil weten hoe het zit met een telefoon als ik nu mijn contract (vanaf maart 2019) zou verlengen met een Go sim only... als ik dat heb met mijn eigen telefoon dus.. en die gaat kapot.. wat dan? Heb ik dan wel recht op toestelflexibiliteit? En gaat er dan meteen een nieuw contract in? Of moet het oude contract dan eerst aflopen maar ‘krijg’ je wel alvast je telefoon.. hoop dat de vraag duidelijk is!
Reputatie 7
Badge +20
Haha, dacht ik het helemaal opgelost te hebben... 😥

Wanneer je nu kiest voor een Go Sim Only dan gaat deze dus na het huidige contract in. Daar zit ook Toestel Flexibiliteit bij, dus wanneer jouw toestel kapot gaat dan kun je daar inderdaad voor een nieuwe telefoon gaan.

Het lopende contract wordt dan als het ware vernietigd en je begint direct een nieuw contract voor 12 of 24 maanden. Het toestel krijg je dan ook direct (mits op voorraad).

Voor de volledigheid nog een voorbeeld: Je verlengt vandaag met Go Sim Only en dat contract gaat op 31 maart van start. In de zomer vertoont jouw telefoon kuren en je besluit om in juli een nieuwe telefoon nodig te hebben. Je gaat voor Toestel Flexibiliteit en daarmee vervalt het contract van 31 maart en ga je een contract aan van (bijvoorbeeld) 8 juli 2019 tot en met 8 juli 2021. Het toestel komt direct jouw kant op en je kunt daar dan gelijk gebruik van maken!

Hopelijk heb ik het nu wel helemaal helder uitgelegd? 😁 Anders hoor ik het natuurlijk graag!
Helemaal top! Precies wat ik bedoelde haha. Thnx!! 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Haha, uiteindelijk komen we er altijd wel uit! Graag gedaan en alvast een fijn weekend!

Reageer