Vraag

verlenging mogelijk vanaf 3 of 4 maanden voor einde contractsperiode??

Beste mensen van T-Mobile

Al enkele maanden werkt mjn Samsung Galaxy S (gekregen bij m'n abo najaar 2010) niet lekker meer; hij blijft hangen en de enige manier op hem dan weer op te starten is door de batterij te verwijderen en weer terug te stoppen, gaat spontaan aan en uit, gooit de microSD er spontaan uit, en meer van zulks. Al met al is het geen betrouwbare telefoon meer, aangezien het zomaar kan voorkomen ik 5 minuten of langer aanhet prutsen ben om hem tot leven te wekken alvorens ik een telefoontje kan plegen. Geen ideale situatie voor een hartpatient die graag ten alle tijden (medische) hulp wil kunnen inroepen.

Op het moment dat mijn contract verlengt moest worden vorig jaar, werkte hij nog prima, en heb ik dus niet voor een nieuwe telefoon gekozen. Mijn huidige contract loopt echter nog tot eind november, dus het duurt nog even voor ik nu kan overstappen op een nieuwe model, dacht ik.

Tot mijn blije verbazing (en opluchting) zag ik ergens in april of mei bij My T-Mobile onder het kopje Mijn Abonnement bij het blauwe ? icoontje bij Einddatum contract het volgende staan: " je kunt je abonnement direct online, via een T-Mobile Shop of via de T-Mobile klantenservice vanaf 4 maanden voor of na het einde van je contractsperiode verlengen". Ik dacht dat dat 2 maanden tevoren was, dus ik was blij verrast te lezen dat het nu al vanaf 4 maanden tevoren kon. Snel rekenen kwam dat voor mij op verlenging eind juli. Ik helemaal blij, dat was nog een te overbruggen tijdsbestek!

Echter, zojuist opnieuw ingelogd bij My T-Mobile om iets te checken en nu staat er ineens toch weer '3 maanden' tevoren... Heb vorige week toevallig nog gekeken bij het abonnement van mijn man ook, aangezien die eerder verloopt maar ik niet meer precies wist wanneer, en ja ook daar stond 4 maanden.. dus ik heb het echt goed gelezen. Had er eigenlijk een screenshotje van moeten maken...

Mijn vraag is eigenlijk: Waarom is deze termijn nu plots weer aangepast??

Met vriendelijke groet,

37 reacties

Reputatie 4
Hey untitled,

Welkom op het forum!
Het klopt dat je 4 maanden voor het eind van je contract een verlenging kan doen.
Als je nog ergens tegenkomt dat het 3 maanden is, kan dat natuurlijk een foutje zijn op de webpagina. Het is inderdaad 4 maanden. 🙂
Hallo Nimorea,

Bedankt voor de vlotter reactie. Ik ben niet echt nieuw op het forum, ben al jaaarenlang klant bij T-Mobile, maar heb tussendoor een keer een andere login gekregen bij een tweede abonnement en daarbij ook mijn forumlogin kwijtgeraakt hehe :)

Op mijn pagina's van My T-Mobile en ook op die van het abo van mijn man staat op dit moment 3 maanden vermeld.. maar als ik het goed begrijp is het dus inderdaad gewoon 4 maanden? Dat is fijn om te horen.

Ik heb de afgelopen weken ook email/sms ontvangen over verlenging en dat ik op de website kon kijken voor het aanbod, echter ik kan alleen de aanbiedingen voor nieuwe klanten zien - verlengings aanbiedingen zijn nergens te vinden? Ik ben erg benieuwd naar het aanbod dat T-Mobile mij kan doen als bestaande klanten/bij verlenging voor een abonnement met 150minuten en 1000MB internet, met als toestel de Samsung Galaxy S4....

Bedankt nogmaals voor de info.
Reputatie 5
Nimerea: een foutje op de website? dan is dat iets wat sinds vandaag ineens weer fout op de site staat dan?
Want bij mij stond er gisteren nog 4 maanden (in my tmobile, en dan bij het ? bij "einde contract datum") alwaar voorheen (gisteren) 4 maanden stond.

kan iemand van tmobile hier uitspraak over doen?
Reputatie 4
@ untitled

Goed dat je even contact opneemt! 🙂 Het verlengen van een T-Mobile contract is mogelijk vanaf 4 maanden voor het einde van je contractsperiode. In jouw geval komt dat dus neer dat het verlengen mogelijk is vanaf 23 juli, wanneer je vraag betrekking heeft op het telefoonnummer dat aan jouw forumprofiel is gekoppeld. Ik heb even op je My T-Mobile ingelogd en ik zie dat er bij jou inderdaad 3 maanden wordt aangegeven, dat is vreemd. Op het moment dat je kan verlengen raad ik je daarom aan om even telefonisch contact met ons op te nemen. Excuses voor de verwarring!
Reputatie 5
@WillemE: via PM van je hetzelfde vernomen (4 maanden dus). Bij mijn My-Tmobile staat er ook 3 maanden, misschien is het iets in het systeem wat even niet goed loopt / staat?

Uiteraard fijn om te weten dat er niets veranderd is, en het gewoon 4 maanden is ;) 
Beste WillemE,

Bedankt voor de bevestiging van de verlengmogelijkheid vanaf 4 maanden. Ik hoop eigenlijk erop dat op moment van verlenging My T-Mobile gewoon werkt.. Wat is tenslotte het nut van online kunnen verlengen als je evengoed alsnog de klantenservice moet gaan bellen. Zeker aangezien ik niet de meeste positieve ervaringen hiermee heb, voornamelijk wat betreft wachttijden (en dus ook de bijbehorende kosten). Ik vind het erg vervelend én raar dat je als bestaande klant een betaald nummer moet bellen terwijl het voor nieuwe klanten een gratis telefoonnummer betreft..

Ik heb de afgelopen weken ook email/sms ontvangen over verlenging en dat ik op de website kon kijken voor het aanbod, echter ik kan alleen de aanbiedingen voor nieuwe klanten zien - verlengings aanbiedingen zijn nergens te vinden? Ik ben erg benieuwd naar het aanbod dat T-Mobile mij kan doen als bestaande klanten/bij verlenging voor een abonnement met 150minuten en 1000MB internet, met als toestel de Samsung Galaxy S4....

Groet,
Reputatie 5
dat laatste wil ik ook nog wel even over reageren.

ook ik heb een mail ontvangen dat ik binnenkort mag verlengen, met hierin de tekst "bekijk de verlengingen hier" , maar dan moet je inloggen op my tmobile, en krijg je de melding dat je nog niet in aanmerking komt voor verlenging. NIet heel handig dus :) 

Op zich maakt het voor mij niet uit, ik wordt toch al gebeld 😉 maar was even ter info!
Yup, my point exactly:)
Reputatie 5
even het mailtje erbij gepakt, en er staat wel degelijk in de zin (en daar heb IK dus overheen gelezen): 

kijk zodra je kunt verlengen...... 

dus dan is het logisch, en zie je die aanbiedingen pas vanaf de dag dat je kunt verlengen 😉

even het mailtje erbij gepakt, en er staat wel degelijk in de zin (en daar heb IK dus overheen gelezen): 

kijk zodra je kunt verlengen...... 

dus dan is het logisch, en zie je die aanbiedingen pas vanaf de dag dat je kunt verlengen ;)

Kennelijk staat het er niet écht heel duidelijk in dan, want ook IK (en mijn man ook, zijn abo verloopt een halve maand voor die van mij) heb er over heen gelezen? 😉 Maar dan is het wel logisch dat we de aanbiedingen niet kunnen vinden 😛
Reputatie 2
Ik zie nu net dat de verlengperiode opeens is veranderd van 4 maanden na 3 maanden?
Zonder aankondiging?
Reputatie 3
@Chris10a

Welkom op het forum! :)

De verlengperiode is nog altijd 4 maanden. Kijk je wel op de T-Mobile site? Of probeer je te verlengen via een externe site? Deze willen nog wel eens een andere termijn aangeven.

"Als bestaande klant ontvang je 25% extra korting op je data- en belbundel. Loopt je contract binnen 4 maanden af?
Verleng dan je abonnement en kies voor een nieuwe telefoon of een van de voordelige Sim Only abonnementen."
Reputatie 2
ik kijk op mijn persoonlijke site van T mobile en dan bij mijn abonnement gegevens bij het informatie pop upje. Daar staat nu echt opeens 3 maanden ipv 4 maanden.

@Chris10a

Welkom op het forum! :)

De verlengperiode is nog altijd 4 maanden. Kijk je wel op de T-Mobile site? Of probeer je te verlengen via een externe site? Deze willen nog wel eens een andere termijn aangeven.

"Als bestaande klant ontvang je 25% extra korting op je data- en belbundel. Loopt je contract binnen 4 maanden af?
Verleng dan je abonnement en kies voor een nieuwe telefoon of een van de voordelige Sim Only abonnementen."

Reputatie 4
@ untitled

Ik zie dat het systeem dat door de afdeling vernieuwingen wordt gebruikt wel de juiste datum weergeeft, het verlengen is vanaf 4 maanden voor de einddatum van het contract mogelijk.

Ik zie dat dit bij Pieter_v_G inmiddels is veranderd van 4 naar 3 maanden in My T-Mobile. Dat is dus vreemd en ik ga dit voor jullie uitzoeken. Wanneer ik hier meer over weet horen jullie dit natuurlijk van mij! Je kan overigens ook gewoon het 0800-8104 nummer gebruiken om het abonnement te vernieuwen! 🙂
Reputatie 4
@ Chris10a

Ik stuur ook jouw voorbeeld door. Wij gaan dit uitzoeken en ik zal je in dit topic voorzien van een terugkoppeling. Bedankt voor je feedback! 🙂
Beste,

Ook bij mij staat er 3 maanden. 

[img]http://s16.postimg.org/csa3xfsid/Screenshot_1.png[/img]
Reputatie 4
@ derkje

Bedankt voor je reactie!

@ allen

T-Mobile is de weergave in My T-Mobile momenteel aan het onderzoeken. Wanneer wij meer weten zal ik jullie informeren in dit topic. Het lijkt er gewoon op dat het verlengen vanaf 4 maanden voor de einddatum mogelijk is, maar My T-Mobile zorgt zo voor veel verwarring. Bedankt voor alle input tot zover! 🙂
Reputatie 5
Die willem heeft het er maar druk mee 😉 hahahah

ben benieuwd wat de reden is van de "fout" op de site, is inderdaad verwarrend.
Hallo,

Ik ben ook inmiddels aardig in verwarring. Bij mij staat ook ineens 3 maanden.
Einde contractsduur: 31 oktober..
Er staat echter wel onder dat ik in aanmerking kom voor contractverlenging.

Kan ik dan nu al verlengen of moet ik wachten tot 31 juli (= 3 maanden)?
Reputatie 4
@ Daggie

Welkom bij de T-Mobile Community! :)

Het is mogelijk om vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract te verlengen. Er zijn nu wat problemen met de weergave op My T-Mobile. Ik ben nu ingelogd op jouw account en ik zie dat het verlengen nu niet mogelijk is. Ik heb het voorbeeld meteen doorgestuurd. Mocht je nu willen verlengen, dan kan je telefonisch contact met ons opnemen of een van onze T-Shop's bezoeken! Mijn excuses voor het ongemak!

Hoe zit dat dan eigenlijk precies wanneer je via een externe site wilt verlengen en die geven een andere termijn aan? Geldt dan ook de 4 maanden regel en kun je evengoed via zo'n externe site verlengen of werkt dat dan niet?
Overigens staat er bij mij nu weer gewoon 4 maanden ipv 3 🙂
Reputatie 4
@ allen

Dankzij jullie alertheid hebben wij de fout op de website kunnen aanpassen, momenteel wordt inderdaad weer de juiste informatie weergegeven op de website. Onze/mijn dank is groot! ;)

@ untitled

T-Mobile contracten zijn 4 maanden voor de einddatum van het contract te verlengen. Via andere kanalen wordt dezelfde termijn gehanteerd! Mocht er iets anders staan aangegeven op een website van een externe dealer, stuur mij dan even een privébericht. Dan ga ik dit voor je uitzoeken! 🙂
Ja het is inderdaad weer aangepast!
Yes, mijn nieuwe telefoon+abbonement is besteld 🙂
Reputatie 5
Ik kan idd bevestigen dat het weer in orde is nu :D

zaterdag hopelijk verlenging + nieuwe telefoon regelen 😉

Reageer