Beantwoord

Verlenging onder bewind

• 15 maart 2021
  • 7 reacties
  • 65 Bekeken

Beste T-Mobile,

Mijn bewind geeft aan zich er niet van bewust te zijn de code erop gezet te hebben.

Ook word deze er per direct af gehaald.

Jammer dat hier niet eerlijk over gedaan word vanuit jullie. 

Voor nu hoop ik dat jullie de mail hierover in goede orde ontvangen word en ik tijdig hierover geïnformeerd word aangaande verlenging.

icon

Beste antwoord door eric 15 maart 2021, 10:43

Omdat je onder bewind staat mag klantenservice alleen informatie delen met de bewindvoerder. Heeft je bewindvoerder een e-mail gestuurd naar incasso.schuldhulpinfo@t-mobile.nl met het bericht dat jij je contract wilt verlengen?

Op het moment dat iemand onder bewind staat, staat er een code op het abonnement. Die code houd het verlengen tegen. Zodra je bewindvoerder expliciet toestemming geeft voor de verlenging zal de code verwijderd worden en heb je 7 dagen de tijd om te verlengen. Ik raad je dan ook aan je bewindvoerder te vragen om contact op te nemen via het e-mail adres en bovenstaande informatie op te vragen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Omdat je onder bewind staat mag klantenservice alleen informatie delen met de bewindvoerder. Heeft je bewindvoerder een e-mail gestuurd naar incasso.schuldhulpinfo@t-mobile.nl met het bericht dat jij je contract wilt verlengen?

Op het moment dat iemand onder bewind staat, staat er een code op het abonnement. Die code houd het verlengen tegen. Zodra je bewindvoerder expliciet toestemming geeft voor de verlenging zal de code verwijderd worden en heb je 7 dagen de tijd om te verlengen. Ik raad je dan ook aan je bewindvoerder te vragen om contact op te nemen via het e-mail adres en bovenstaande informatie op te vragen.

Mijn bewind heeft nooit geeist van jullie hier een blokkade op te zetten!

Dit heeft T-Mobile zelf bepaald.

Hij gaat nu bij jullie deze blokkade eraf halen en zorgt er voor dat dit niet weer gebeurd.

Hij is geen curator en is hier gerechtelijk niet voor bevoegd. 

Nu hopen dat er tijdig gereageerd gaat worden aangezien het gebruikelijk is hier ruim 14 dagen de tijd voor genomen word. Ook is er een grote kans dat er zelfs na 14 dagen nog geen berichtgeving is geweest en de klant er weer achteraan kan. 

Deze service is van  belachelijk slechte niveau en dat is al jaren.

Doe er wat aan want mij ben je na bewind kwijt vanwege deze toestanden.

Lid sinds 2006 

Reputatie 6
Badge +12

Als je in het bewindregister staat dan ben je niet bevoegd zelf over het abonnement te beslissen. Daar zitten namelijk financiele consequenties aan. T-Mobile moet zich daar wettelijk aan houden en bewindvoerders kunnen in samenspraak met T-Mobile een tijdswindow creeren waarin de client onder zijn verantwoording een transactie kan doen.

Niet als hij de code helemaal opheft. Wettelijk gezien zijn dit geen bevoegdheden van bewind.

Daar loopt nog een proces over bij de rechtbank voor zover ik weet.

Dit zijn bijzonder vage maatregelen die T-Mobile zelf verzonnen heeft.

Een klant die al sinds 2006 trouw zijn rekening betaald en nu toevallig tijdelijk even onder bewind staat.

Ik hoop dat het recht in deze gaat zege vieren want dit hokjes gedrag is natuurlijk onacceptabel.

Reputatie 6
Badge +12

Ik hoop dat het recht in deze gaat zege vieren want dit hokjes gedrag is natuurlijk onacceptabel.

Het zal het beste zijn voor jou, en dit wens je natuurlijk niemand toe. Maar “onder bewind geplaatst” lijkt me een duidelijk hokje waar zelfs een landelijk register voor aangemaakt is.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Matthias34 

Je bent momenteel niet ingelogd met je My T-Mobile account en dus heb ik geen toegang tot je gegevens. Als je wilt dat ik met je mee kijk dan kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Ik kijk dan graag mee!

Het zal het beste zijn voor jou, en dit wens je natuurlijk niemand toe. Maar “onder bewind geplaatst” lijkt me een duidelijk hokje waar zelfs een landelijk register voor aangemaakt is.

Bewind en curator is nogal een verschil. Ik kan je ook de linkjes sturen naar de berichten hierover aangaande dat deze beleidsvoering niet rechtmatig is. Dit ligt nu onder de loep:

Reageer