Beantwoord

Verlenging "Unlimited 4G voor Thuis" vanaf 13 oktober 2018 ...

• 3 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 752 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 236 reacties
Mijn huidige contract bij T-Mobile "Unlimited 4G voor Thuis" heeft als einddatum 12 februari 2019 en kan ik dus binnenkort verlengen -als ik dit wil- vanaf 13 oktober 2018. Ik krijg nu 26% korting en betaal 37,50 euro i.p.v. 50,00 euro per maand.

Wat ga ik na 12 februari 2019 betalen als ik vanaf 13 oktober 2018 verleng? Tegen welke voorwaarden?
Half december 2019 wil ik het liefst stoppen met T-Mobile (i.v.m. glasvezel realisatie dan).

Alvast bedankt voor de info ter oriëntatie.
icon

Beste antwoord door Hajar 4 oktober 2018, 15:15

Hi siert,

Als je je Unlimited 4G voor Thuis abonnement verlengt via My T-Mobile dan krijg je vanzelf te zien wat je gaat betalen en hoeveel korting je ontvangt. Dus op 13 oktober kun je dat zelf checken via My T-Mobile! Houd dan ook rekening met inflatiecorrectie. Mocht je half december 2019 je abonnement willen stoppen dan kun je tegen die tijd ervoor kiezen om je abonnement af te kopen. Je kan dan contact met ons opnemen, dan helpen we je graag verder.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 🙂
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi siert,

Als je je Unlimited 4G voor Thuis abonnement verlengt via My T-Mobile dan krijg je vanzelf te zien wat je gaat betalen en hoeveel korting je ontvangt. Dus op 13 oktober kun je dat zelf checken via My T-Mobile! Houd dan ook rekening met inflatiecorrectie. Mocht je half december 2019 je abonnement willen stoppen dan kun je tegen die tijd ervoor kiezen om je abonnement af te kopen. Je kan dan contact met ons opnemen, dan helpen we je graag verder.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 🙂
Reputatie 3
@Hajar bedankt voor de informatie! Ik ga 13 oktober kijken bij My T-Mobile.
Kan je wel al vertellen wat anderen uit die periode sinds eind januari 2018 bij verlenging na 1 jaar hebben gekregen? Die 12,50 euro per maand nog steeds? Of niet?

Dat zal ik overwegen als de voorwaarden (per maand? per jaar? per 2 jaar?) opwegen tegen de afkoopkosten.

Nogmaals dank voor de info tot nu toe!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Siert,

Graag gedaan! Ik kan dat nu niet zien, maar bij het verlengen zie je via My T-Mobile wat je gaat betalen. Dus je kan dan zelf kijken of je akkoord gaat met de kosten. Ik weet zeker dat het gaat lukken. Mocht je na de 13e vragen hebben, stel ze gerust!
Reputatie 3
Uhh ... ik las elders https://community.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/te-vroeg-verlengd-304601 dat de korting van 12,50 euro per maand vervalt als je te vroeg verlengt ... Daar heb ik dus niet zo´n zin in!

Jammer dat ik blijkbaar niet van tevoren op 13 oktober 2018 al kan zien wat verlenging per 13 februari 2019 gaat betekenen (voor mijzelf of klanten met soortgelijk abo). Raar ... Ik zou liever niet op het laatste moment in februari pas een afweging voor verlenging willen maken. En ik ben de enige niet, denk ik zo ...
Reputatie 3
Nou ... maar eens gekeken of er voor mij vandaag al een aanbieding van T-Mobile is bij verlenging: inderdaad!
Er is ligt een geautomatiseerd? aanbod: bij verlenging van nogmaals 1 jaar na 12 februari 2019 kan ik mijn huidige korting van 50,00 euro => 37,50 euro per maand voortzetten.
Met een addertje onder het gras: eenmalig 216 euro betalen voor een router (de Huawei 618s). Uhh? Ik heb er al eentje, wat moet ik met nu met een tweede? Rare jongens en meisjes die T-Mobilers ...

Maar even T-Moblie nog niet verlengen dus, ik ben niet gek!
De komende 4 maanden eerst maar kijken welke provider voor mij een beter aanbod heeft (ik ga natuurlijk geen nutteloze tweede router aanschaffen voor eenmalig 216 euro).
Reputatie 7
Badge +20
Hi Siert,

Het "addertje" waar je naar refereert doet mij denken dat je niet kiest voor de Sim Only-variant, maar de variant mét router. Je kunt, aangezien je al een router hebt, dus beter kiezen voor de Sim Only-variant. Dan heb je ook de eenmalige kosten van €216,- niet.

Je hebt nog even de tijd om te besluiten, dus neem rustig de tijd!
Reputatie 3
Aha, dat scheelt weer (ik zal voortaan beter opletten). Heb ik nog wel twee vragen over:
  1. als er de komende 4 maanden tot 13 februari nog een beter aanbod van T-Mobile bij verlenging komt, kan ik daar dan alsnog gebruik van maken?
  2. als mijn glasvezelverbinding bijvoorbeeld 13 december 2019 wordt opgeleverd, wat moet ik dan als afkoop betalen voor die twee resterende maanden?
Alvast bedankt voor de antwoorden. Hiermee kan ik uitrekenen of verlenging nu al voor mij zinvol is of dat ik mijn abo gewoon laat door lopen met maandelijkse opzegmogelijkheid.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Siert,

Vragen staat vrij!

1. Wanneer je online of telefonisch verlengt, dan geldt er 14 dagen bedenktijd, dus in principe is het niet zo dat je nog 4 maanden kan kiezen voor een ander aanbod. De afgelopen tijd zijn er echter geen drastische wijzigingen geweest in prijzen, dus persoonlijk verwacht ik dat ook niet voor de komende tijd.

2. Bij het afkopen van een contract betaal je een schadevergoeding (afkoopsom) die bestaat uit 50 procent van de vaste maandelijkse kosten (voor het servicecontract) tot einde contract.

Hopelijk kun je hiermee bepalen wat voor jou het fijnst is om te doen! Laat het maar weten als je nog meer vragen hebt. 🙂
Reputatie 3
  1. Oké, dan kies ik nu nog niet voor verlenging, ervan uitgaande dat de komende vier maanden mijn korting van 12,50 per maand bij verlenging in stand blijft. Kies ik pas half januari 2019 voor een eventuele verlenging per 13 februari en wacht ik de komende drie maanden af of er nog een betere aanbieding voor mij voorbij komt ...
  2. Oké, de afkoopsom is voor mij dus 50% x 37,50 = 18,75 euro per te vroeg opgezegde maand voor einde contract. Mijn korting bij verlenging is 12,50 euro per maand. Dat is dan een makkelijk rekensommetje: na 8 maanden verlenging heb ik dus 100,00 euro korting genoten en dien ik 75.00 euro afkoopsom te betalen voor de resterende vier maanden. Dus eerder opzeggen dan vóór 13 oktober 2019 kost mij geld en dan kan ik beter niet verlengen per 13 februari 2019.
Ik denk niet dat T-Mobile nog met een echt mooi aanbod gaat komen in de komende vier maanden (en al zeker niet met een echt persoonlijk aanbod). En ik denk dat mijn glasvezelaansluiting via Glasvezel buitenaf https://www.glasvezelbuitenaf.nl/ -waar T-Mobile geen provider op wil zijn- op z´n vroegst pas volgens planning in het 4e kwartaal van 2019 zal worden gerealiseerd.

Ik weet genoeg, jullie bedankt voor de info!
Reputatie 3
N.B.: Toch merkwaardig dat ik als AUTEUR van dit topic niet bepaal wat het BESTE ANTWOORD op mijn vraag is! Er staat zelfs niet bij wie heeft gevonden dat dit HET antwoord op mijn vraag is! Graag stoppen met dit soort van patriarchaal & bevoogdend gedrag: "dat bepaal ikzelf wel" s.v.p. Ergerlijk!
Reputatie 3
Hmmm ... Ergerlijk! Vanavond vertelde iemand mij dat de afkoopsom niet 50% x 37,50 = 18,75 euro per te vroeg opgezegde maand voor einde contract is, maar 50% x 50,00 = 25,00 euro per te vroeg opgezegde maand voor einde contract. De prijs per maand wordt gerekend over de oorspronkelijke prijs -die nooit doorberekend is- zonder de korting: m.a.w. T-Mobile rekent zichzelf rijk en berekent in mijn geval 67% boete i.p.v. de meer redelijke 50% straf.
Eerlijk zullen we alles delen? NOT dus ...

Kan iemand van T-Mobile dit bevestigen? Dus een boete in mijn geval van 25,00 euro (=67%) en niet van 18,75 euro (=50%) per te vroeg opgezegde maand ...

N.B.: @Hajar kan je nu eindelijk die onterechte aanduiding van "Beste antwoord" verwijderen? Had ik je al eerder gevraagd ... Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Siert,

Het gaat hier inderdaad om een afkoop soms over het het maandelijkse bedrag, zonder de kortingen, dus de maandelijkse kosten. Dat is dus bij deze bevestigd. Een afkoopsom is niet de standaard procedure, aangezien er gewoon een contract voor een bepaalde termijn is getekend. Het opzeggen hiervan betekent daarom ook een schadevergoeding voor het afbreken van de afgesproken contractperiode.

We markeren overigens zelf het antwoord als we zeker weten dat dit het antwoord is, omdat vragen anders open en onbeantwoord blijven staan. Houd er rekening mee dat we altijd de gemarkeerde antwoorden van de topicstarter ook even checken, zodat de correcte informatie bovenaan wordt getoond. Op deze manier wordt verwarring bij toekomstige lezers voorkomen.
Reputatie 3
Beste Siert,

Met jouw keuze voor 1 jaar vast en sim-only is de prijs per maand 37,50 euro i.p.v. 50,00 euro per maand.
Zeg je binnen dat ene jaar eerder op, betaal je 25,00 euro per eerder opgezegde maand (=67% van je huidige maandelijkse afschrijving).

Dus kan je uitrekenen wat voordeliger voor je is:
  1. Denk je dat de kans groot is dat je binnen 8 maanden na je verlengdatum toch moet opzeggen, kan je beter NIET verlengen.
  2. Denk je dat de kans groot is dat je pas na 8 maanden na je verlengdatum eventueel toch moet opzeggen kan je beter WEL verlengen.
"Aanbod" van T-Mobile voor verlenging: geen enkele garantie dat dit aanbod over 5 minuten nog bestaat (alles is vluchtig) en veranderingen kunnen elke minuut ingaan. Als je echter even kijkt naar het afgelopen jaar en de concurrenten van T-Mobile zie je dat de korting "voorlopig nog zeker" zal blijven bestaan.
Verleng dus niet te vroeg,
Reputatie 3
Geen idee waarom het blijkbaar zo moeilijk is om (als T-Mobile) het "Beste antwoord" te geven op een gewone vraag ...
Reputatie 3
Merkwaardig: nieuwe aanbieding Go Sim Only Unlimited bellen en data voor 1 jaar is 36,00 euro per maand https://www.t-mobile.nl/shop/product/go-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&dr=12&pr=GOP11,GAP14#
Terwijl Unlimited 4G voor Thuis Sim Only voor 1 jaar momenteel 37,50 euro per maand is.

Zoek het T-Mobile idee om dit prijsverschil te verklaren!
Kan ik beter even wachten met verlengen totdat Unlimited 4G voor Thuis met korting ook 36,00 euro (of minder) per maand is geworden?

Reageer