Beantwoord

Verlenging/vernieuwing annuleren

• 16 juli 2019
  • 4 reacties
  • 917 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,

Vandaag ben ik bij een winkel van Tmobile geweest om tips te vragen over opslagruimte op mijn toestel. Uiteindelijk ging ik weg met een nieuw contract voor twee jaar en een nieuw toestel. Nu heb ik me bedacht en wilde ik dit eigenlijk graag annuleren, echter wordt mij in diezelfde winkel verteld dat ik de verlenging niet kan annuleren en dat ze het nieuwe toestel niet terugnemen... In ieder geval niet in de winkel...

Het nieuwe contract stond nog niet op mijn-Tmobile, maar ik zou het dus wel graag annuleren en het nieuwe toestel teruggeven. Hoe doe ik dit? De verkopers in de winkel konden mij niet helpen, echter kunnen ze wel binnen tien minuten mij met een nieuw contract en toestel opschepen wat goed is voor zo'n 670,- binnen 24 maanden...

Graag hoor ik of iemand mij hierbij kan helpen of advies heeft voor hoe ik alsnog kan annuleren. Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Folkert 17 juli 2019, 08:45

Beste Madlyn,

Het zit zo: je hebt bedenktijd op het toestelkrediet en alleen in dat geval kun je het toestel terug brengen naar de winkel. Als je het toestel in 1 keer betaald hebt in de winkel in combinatie met een sim only heb je geen bedenktijd.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond,

Bij aankoop in een winkel heb je geen wettelijke bedenktijd dus formeel kan het niet geannuleerd worden.
Zie https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/koop-ongedaan-maken/

Groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +18
Wellicht is er toch een mogelijkheid, kijk in elk geval even hier https://www.t-mobile.nl/retourformulier

Wacht voor de zekerheid ook nog even op een reactie van een Community moderator.
Hoi Folkert,

Dankjewel voor die link naar het retourformulier. Tmobile biedt een bedenktijd van 15 dagen voor aankopen (of abonnementen) gedaan in een Tmobile winkel. Ik heb het formulier ingevuld en zal nu wachten op bevestiging van Tmobile.

Het is fijn dat ze dit aan consumenten bieden, maar jammer dat de medewerker in de winkel mij zo jammerlijk te woord heeft gestaan toen ik terugkwam (bij nader inzien). Nogmaals dank!

Groet,
Madlyn
Reputatie 7
Badge +18
Beste Madlyn,

Het zit zo: je hebt bedenktijd op het toestelkrediet en alleen in dat geval kun je het toestel terug brengen naar de winkel. Als je het toestel in 1 keer betaald hebt in de winkel in combinatie met een sim only heb je geen bedenktijd.

Groet, Folkert

Reageer