Vraag

Vernieuwen van de telefoon

Ik heb zojuist met T-mobile gebeld over het probleem met mijn huidige telefoon. Ik sta op het punt om mijn abonnement te verlengen voor 2 jaar alleen dit kan pas over 1,5 maand. Aangezien mijn telefoon op sterven staat zou ik hem nu alvast vernieuwen. Nu wordt mij verteld dat ik of 1,5 maand moet wachten (en dus bijna niet kan bellen) of 70 euro moet betalen om vroegtijdig te vernieuwen. De 70 euro wil ik niet betalen omdat ik daar ook een telefoon voor kan kopen. Ik sta op het punt om mijn contract op te zeggen per het einde van mijn contract en per direct een abonnement te nemen bij vodafone of een andere provider. Is er geen mogelijkheid buiten de 70 euro om dit anders te regelen omdat ik altijd tevreden ben geweest over t-mobile (buiten dit om)?

2 reacties

Reputatie 6
70 euro = early renewal. Je zult moeten wachten tot het einde, je kunt wel alvast een vernieuwing regelen die ingaat over 1,5 maand.
Je kunt een abonnement ernaast nemen, maar dan wordt het niet als vernieuwing gezien. Verder is dit echter hetzelfde als wanneer je overstapt naar een andere providers, behalve dat je je T-Mobile Extra punten behoudt.
Reputatie 6
Tip: reken éérst even uit wat een los toestel en een los sim only abonnement je kost en vergelijk dit met een telefoon+abonnement combi. Vaak is een los toestel en een los abonnement goedkoper dan een telefoon met abo bij elkaar (klinkt gek, maar is vaak zo, zeker bij 2 jarige abonnementen). Heb 't in het verleden ook vaker doorgerekend en 't scheelt al snel een euro of 150.

Zo is 't vaak interessanter een simlock vrije iPhone te kopen (om maar iets te noemen) bij media markt en er een los sim only abo bij te pakken. Heb je èn 2 jaar garantie op een toestel èn je betaald minder aan abonnementskosten. 🙂 Nadeel is dat de toestelprijs in het begin in één keer voldaan moet worden en niet min of meer uitgesmeerd is over je abonnementsperiode.

Reageer