Vernieuwing/verlenging contract (deel 1)

Reputatie 2
Het is mij nog steeds onduidelijk wat er gebeurt met mijn opgebouwde flextegoed als ik verleng met een flexabonnement. Ik hoor hier en daar dat het behouden wordt als je verlengt met dezelfde bundel en dat als je een andere bundel neemt (wel binnen flex) je het als korting krijgt op de volgende facturen, maar ik vind hier nergens iets over terug.

Kan iemand mij dit dus even duidelijk uitleggen?

Groetjes,
Alex

This topic has been closed for comments

1020 reacties

Reputatie 3
Als je een Flex vernieuwt met een Flex, blijft het opgebouwde tegoed behouden als tegoed. Van dit tegoed maak je gebruik met je mobiele telefoon. Het tegoed wordt dus niet in mindering gebracht op je volgende facturen.
Reputatie 2
Sinds vandaag is mijn Flex verlenging ingegaan. Flex 25 naar-> Flex 20. Gisteren had ik nog 35 euro beltegoed, nu na de vernieuwing is dit nog maar 10 euro flex beltegoed?

Waar is mijn tegoed heengegaan?
Reputatie 3
Sinds vandaag is mijn Flex verlenging ingegaan. Flex 25 naar-> Flex 20. Gisteren had ik nog 35 euro beltegoed, nu na de vernieuwing is dit nog maar 10 euro flex beltegoed?

Waar is mijn tegoed heengegaan?

Zie: Mijn belstatus klopt niet. Hoe kan dat?
Reputatie 2
Als je je contract on-line vernieuwt (van Flex Sim Only naar Flex Sim Only), kom je op een pagina waar staat:

"Let op: zodra de contractvernieuwing ingaat, vervallen je eventuele gespaarde belminuten, sms'jes en mms'jes. Vergeet deze dus niet op te maken voordat je nieuwe contract ingaat."

Is dit niet in tegenspraak met bovenstaande opmerking van Geerteke dat je opgebouwde tegoed behouden blijft?
Reputatie 2
@z80

Deze regel is alleen van toepassing als het gaat om een Relax bundel.
van Flex naar Flex blijft behouden zolang je contract actief blijft.
Dus wat Geerteke aangeeft klopt echt!
Reputatie 2
@z80

Deze regel is alleen van toepassing als het gaat om een Relax bundel.
van Flex naar Flex blijft behouden zolang je contract actief blijft.
Dus wat Geerteke aangeeft klopt echt!

Conny, kan die tekst op die pagina dan niet aangepast worden om misverstanden te voorkomen? Je krijgt die pagina namelijk ook als je van Flex naar Flex verlengt, dus een situatie waarin Relax-bundels helemaal niet ter sprake komen.
Reputatie 2
@z80

Dank je wel voor deze Tip. Ik ga het in ieder geval doorgeven of het mogelijk is dit zo spoedig mogelijk aan te passen.
Reputatie 2
Ik sinds vorige maand het contract + toestel overgenomen van mijn vader.
Hij heeft sind 20 oktober 2007 een flex 20 abbo met web 'n walk (+).
Over 1 maand kan ik dus mijn contract vernieuwen.
Is het dan mogelijk om een google G1 te nemen zodra ik hem vernieuw of moet ik dan wat dingen veranderen?
Reputatie 2
@ LeonM91: je maakt eerst het oude contract van je vader af. Omdat je via T-Mobile vier maanden voor de einddatum van je huidige contract mag vernieuwen, kan dit inderdaad vanaf 21 juni 2009. Op voorwaarde dat het toestel dan nog verkocht wordt, kun je inderdaad kiezen voor de G1.

Je hoeft geen wijzigingen aan te brengen in je contract, maar mogelijk kan het toestel door een hoger tariefplan te kiezen, goedkoper aangeboden worden. Daar kunnen we momenteel helaas niet concreter in zijn, maar bel vanaf 21 juni gerust naar 0800 -8104 voor een vrijblijvend aanbod.
Reputatie 2
Ik heb nu een flex45 + web'n'walk abonnement dat binnenkort afloopt. Nu wil ik dit graag verlengen/laten omzetten naar een 1-jarig myfaves30 + web'n'walk plus en daarbij de G2 touch als toestel willen hebben.
Nu moet ik op 3 plaatsen de volgende bedragen bijbetalen voor dit toestel:
-In een fysieke T-mobile winkel betaal ik 59,95 bij.
-Als ik niet ingelogd ben op de T-mobile site en ik naar de shop ga moet ik voor dit toestel met dit abonnement het volgende bijbetalen: 49,95.
-Als ik inlog op de T-mobile site en vervolgens naar de shop ga moet ik maar liefst 139,96 bijbetalen.

Kan iemand me uitleggen waar dit verschil vandaan komt?
Reputatie 2
als je als nieuwe klant binnen treedt krijg je meer korting maar zijn beide toestellen gesimlocked...
ik denk dat die andere met dat hooge bedrag simlock vrije versie is dan?
Reputatie 2
probeer eens een (online) winkel van een telecomzaak, belcompany/t-for-telecom ofso.
misschien dat je daar wel een nog betere aanbieding kan vinden.
Reputatie 2
Verlenging loont niet altijd.

Wat wel succes schijnt te hebben: belletje plegen.
Reputatie 2
Ik heb vorige maand telefonisch mijn contract verlengd. Dit weekend is het nieuwe contract ingegaan, maar ik zie op MyT-Mobile dat de contractduur 2 jaar is, ipv 1 jaar dat ik heb aangegeven. De servicedesk heef het nagevraagd bij de afdeling commercieel, maar daar staat 2 jaar in de notities (niet echt verassend). Ik weet echter zeker dat ik het voor 1 jaar heb afgesloten, dat doe ik namelijk altijd bij t-mobile. Bovendien geeft ze aan dat dit ook op mijn contract heeft gestaan. Ik heb echter geen contract ontvangen en dus geen handtekening gezet en deze geretourneerd.

Krijg je bij contractverlenging nog een document toegestuurd dat je moet ondertekenen (volgens mij niet en dit keer ook niet gekregen)?
De klantenservice geeft aan dat ik een brief moet sturen. Waarom kunnen ze dit soort zaken niet telefonisch oplossen?
Reputatie 6
Een contractverlenging is altijd tegen de huidige voorwaarden. Anders kan je niet van verlengen spreken.

Gewoon inderdaad even een briefje sturen naar het antwoordnummer van T-Mobile (geen postzegel nodig). Afhankelijk van de abonnementsvorm zullen ze daar waarschijnlijk niet moeilijk over doen (verlengen met een nieuw toestel moet bij een 1-jarig contract vaak nog een bedrag contant betaalt worden). Bij sim-only lijkt het mij geen probleem.

Naar mijn weten hoeft T-M jou geen contract te sturen om te ondertekenen. Het is immers een verlenging van de vorige periode. Mocht een briefje naar T-M niet het resultaat halen die je wenst zou ik de tape-opname opvragen.

Succes!
Reputatie 2
Mijn huidige abonnement heb ik ook telefonisch laten verlengen. Ik kreeg dezelfde problemen als waar u tegen aan loopt. Ik heb heel vaak gebeld en ik kreeg steeds te horen dat ik toch echt een contract voor 2 jaar had afgesloten terwijl ik dat nooit heb aangevraagd. Een medewerker beweerde zelfs dat haar bij de afdeling commercieel was verteld dat mijn oude contract ook een tweejarige duur had, terwijl ik ook altijd maar een 1 jarig contract neem (waarom ze dat toch perse willen beweren?) Ik stond toen echt op het punt mijn abonnement op te zeggen. Mijn tip is om nooit telefonisch het contract te laten verlengen en een desktop foto te nemen van de contract vernieuwingsaanvraag. Ook kun je zelf eventueel het telefonisch contact opnemen (wav, mpeg) als je via internet belt, zoals ik heb. Succes ermee!
Reputatie 2
verlengen hoeft zeker niet tegen de huidige voorwaarden hoor. Je kan verlengen in combinatie met elke willekeurig tariefplan (flex, relax, myfaves, i-150,300,500)

En er is 100% een handtekening nodig. Mocht jij het contract niet hebben ondertekend is het contract niet ingegaan offici
Reputatie 2
ik heb helemaal geen contract of bevestiging thuis gekregen. Alleen maar mijn nieuwe telefoon met pakbon (waar geen abonnementsvorm op vermeld staat).
Reputatie 2
update: het kan omgezet worden met fikse bijbetaling, ik kan akkoord gaan met 2 jarig contract of er kan een retour aangemaakt worden en dan moet ik de telefoon terugsturen en doen ze net alsof ik nooit een verlenging heb gehad. Voor dat laatste gekozen, telefoon is inmiddels een week geleden teruggestuurd, maar nog niets te horen gekregen van T-mobile. Als alles weer terug is bij het oude, ga ik op zoek naar een andere provider.

Als ik op de forumberichten mag af gaan, dan zijn er meer mensen die hun contract uitzingen en dan over gaan stappen.
Reputatie 2
ey,
ik heb een sim only abbo zonder internet voor mijn nokia 6700.
nu krijg ik een black berry storm maar ik kan niet zomaar van mijn abbo af
is het mogelijk om bij mijn sim only abbo zomaar internet te regelen of alleen al email toepassing, en hoe veel gaat dit kosten?
thnx
Reputatie 2
Hallo beste forummers,
wat ik vreemd vind van T-mobile is dat ze geen kosten benoemen bij een nieuw contract. Ze sturen je het contract op en dan staat er wat het contract inhoudt, maar er worden geen bedragen genoemd. Ook is het op de website moeilijk terug te vinden wat je nu daadwerkelijk betaald als je b.v. een foto verstuurd een MMs verstuurd enz. Wat vinden jullie daarvan? Graag jullie reactie,s Alvast bedankt,
Spooky
Reputatie 2
Ik ben zojusit overgestapt naar een ander abonnements type en had alle voorwaarden en bedragen op mijn contract staan waarna ik het kon ondertekenen.
MIsschien had jij een contract verlenging met hetzelfde abonnement?
EN anders zou ik gewoon een hernieuwde versie vragen waar ja als consument gewoon recht op hebt.

Mvg

Jeroen
Je kunt een Sim Only-abonnement uitbreiden met een web'n'walk of Instant E-mail. Op www.t-mobile.nl/internet vind je meer informatie over de verschillende internetbundels die T-Mobile aanbiedt.
Reputatie 2
Op 10 augustus belde de Apple dealer dat mijn iPhone 3GS binnen was gekomen. Ik blij. In de winkel hebben ze toen een nieuw abonnement voor me afgesloten. Dat was niet helemaal de bedoeling, omdat ik al een Flex abonnement heb. Geen probleem, zei de helpdesk van T-Mobile, we moesten per fax een intern nummerbehoud formulier opsturen, wat we meteen gedaan hebben. Een paar dagen later kreeg ik een bevestiging van mijn nieuwe iPhone abonnement. Geen bericht over het nummerbehoud, dus op 17 augustus maar eens met T-Mobile gebeld. Die konden de fax niet vinden, dus ik moest maar een nieuw formulier opsturen per post. Dat heb ik dezelfde dag nog gedaan. In de tussentijd heb ik paar keer naar T-Mobile gebeld, maar de aanvraag was nog niet binnen, dus ik moest maar even wachten. Op 15 september besloot een vriendelijke T-Mobile medewerker een case voor me aan te maken, en ik zou teruggebeld worden. Op 25 september belde ik nog maar eens om te vragen of er al nieuws was. Er was nieuws: op mijn naam was geen iPhone abonnement te vinden, en het nieuwe nummer wat op mijn nieuwe sim-kaart staat, is nergens meer terug te vinden in de systemen van T-Mobile! En de nummerportering was niet uitgevoerd, want er stond alleen een Flex abonnement op mijn naam. Ondertussen zijn gisteren wel de aansluitkosten voor de iPhone afgeschreven. Reactie van de helpdeskmedewerker: ik moest maar eens contact opnemen met de Apple dealer. Dat heb ik op 17-8 al gedaan, en die hebben in hun systeem staan dat er een fax en een contractaanvraag verstuurd is. Hoe moet ik nu verder? Ik heb het idee dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
Reputatie 2
Bij mij gebeurt eigenlijk het omgekeerde, veel bellen naar service desk maar om de een of andere vage reden lukt het blijkbaar niet om mijn i300 te activeren, ik zit al weer 4 weken nog steeds op mijn oude flex te bellen, die officieel niet eens meer bestaat.....