Beantwoord

Versblijfvergunning type V nog steeds niet geaccepteerd.

Reputatie 3
Badge
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 107 reacties
Hoi,

Bij afsluiten van mijn abonnement ben ik tegen een probleem gelopen, dat was dat T-Mobile erkent niet de verblijfsvergunning type 5.

Toen omdat het een simonly was, kon ik het met mijn reisdocument afsluiten.

Nu wil ik mijn abonnement verlengen, Go Unlimited weer voor een jaar, maar dat wil ik doen via mobiel.nl omdat ik een LG G7 voor maar 460€ kan kopen, toestel wordt direct betaalt, dus geen krediet.

Dan loop ik weer tegen het probleem dat verblijfsvergunning type 5 niet geaccepteerd wordt.

Versblijfvergunning type 5 komt in vervanging van type 2 (die wel geaccepteerd wordt). Of dat zegt de IND tenminste.

De houder van een 'EU-verblijfsvergunning voor langdurig ingezetene' (type V)mag voor onbepaalde tijd in Nederland wonen (verblijven).
Met deze verblijfsvergunning kan de houder daarnaast makkelijker gaan wonen (verblijven) in een ander EU land. Bijvoorbeeld bij een verhuizing naar een ander EU land om daar te werken of te studeren. De houder moet wel een nieuwe verblijfsvergunning aanvragen in dat EU land en voldoen aan de voorwaarden die gelden in dat land.
De verblijfsvergunning 'EU-verblijfsvergunning voor langdurig ingezetene' (type V) is komt in de plaats gekomen van de verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd met de aantekening "EG-langdurig ingezetene" (type II).

Waarschijnlijk zal dat niet tijdig geholpen kunnen worden zodat ik de G7 voor een mooie prijsje kan kopen, maar hopelijk lopen andere in het toekomst niet meer tegen dit. Jammer dat bij de buren ze geen LGs verkopen.
icon

Beste antwoord door Hajar 11 juli 2018, 10:04

Hi Rena_Chan,

Wat vreemd dat je die melding hebt gekregen. Ik zie in ons systeem wel een adreswijziging maar daar is hetzelfde adres ingevoerd en geen ander adres. Zou jij je opnieuw kunnen aanmelden voor Klantvoordeel via My T-Mobile? Ben benieuwd of het dan goed gaat.

Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rena_Chan,

Ik ben hier meteen voor jou ingedoken!

Ik zie op deze pagina sowieso dat wij dit type verblijsvergunning wel accepteren en ik heb dat ook nog eens bevestigd gekregen na wat meer navraag bij een collega. Dit geldt ook voor het aanbod via mobiel.nl. Je zou dus wel degelijk een verlenging met toestel moeten kunnen afsluiten.

Welke melding krijg je als je het abonnement probeert af te sluiten? Staat daar de reden van afwijzing in? Het kan namelijk zijn dat de oorzaak ergens anders inligt.

Hopelijk kun je dan alsnog die mooie LG te pakken krijgen!
Reputatie 3
Badge
Hoi Jaimy dit is wat ik krijg en de documenten lijst van mobiel.nl :)

Reputatie 4
Badge +13
Hey Rena_Chan,

Wat gek zeg! Je zou gewoon een abonnement met toestel moeten kunnen afsluiten.. Omdat Jaimy het heeft nagevraagd en een bevestiging heeft gekregen dat wij dit type verblijsvergunning wel accepteren, denk ik dat het aan (de site van) mobiel.nl ligt. Ik zou je dan ook willen aanraden hierover contact op te nemen met mobiel.nl. Ik heb meteen de contact gegevens er voor je bij gepakt. Telefonisch zijn ze te bereiken via 070 - 301 03 01, of via de mail op info@mobiel.nl.

Hou je ons op de hoogte? Alvast een heel fijn weekend toegewenst! 😃
Reputatie 3
Badge
Hoi Bas, ik heb Mobiel.nl via Twitter geïnformeerd ze kijken nu naar wat mis gaat.

Omdat toen ik mijn simonly afgesloten heb via jullie website kon ik geen type 5 verblijfsvergunning kiezen ( had ik destijds met mijn paspoort moeten doen) heb ik gedacht dat de fout in jullie systeem zat. Blijkbaar is de systeem van mobiel.nl niet up to date.

Ik laat het weten wat de uitkomst is, jij ook fijne weekend :-)

Edit en nu ben blijkbaar een Kingposter lol 😂
Reputatie 3
Badge
Hoi @Bas ik heb contact met Belsimpel gehad, en ze zeggen dat dit probleem treedt zich op bij de resellers portaal van T-Mobile. Zij sturen de informatie door en krijgen een foutmelding terug.

Probleem lijkt toch in jullie systeem te zitten 😕
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rena_chan,

Dankjewel voor het doorgeven. Ik heb het nagevraagd en verblijfsvergunning type 5 is de nieuwe benaming van verblijfsvergunning EU/EER. Als je bij het verlengen via mobiel.nl verblijfsvergunning EU/EER invoert dan zou het wel moeten lukken om te verlengen.

Laat je even weten of het zo lukt?
Reputatie 3
Badge
Hoi Hajar,

Vandaag bestelling gedaan en type 2 ingevuld en het heeft gewerkt (type 5 is de nieuwe type 2 volgens de IND).

Mag dus de G7 morgen ophalen.

Maar toen kreeg ik die sms :(
Ik had mijn abonnement upgraded om gebruik te kunnen maken van de voordeel omdat ik 100mbps DSL thuis heb.

Heb gecheckt in mijn nieuwe contract als mijn adres goed staat, just in case en er is niks veranderd.

Reputatie 7
Badge +20
Hi Rena_Chan,

Wat vreemd dat je die melding hebt gekregen. Ik zie in ons systeem wel een adreswijziging maar daar is hetzelfde adres ingevoerd en geen ander adres. Zou jij je opnieuw kunnen aanmelden voor Klantvoordeel via My T-Mobile? Ben benieuwd of het dan goed gaat.

Ik hoor graag van je!
Reputatie 3
Badge
Hoi Hajar,

Het is gelukt, aanvraag is verwerkt. Bedankt.

Topic kan op slot, heb mijn G7 en ik behou mijn korting 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Super goed om te horen! Geniet lekker van je toestel! 🙂

Reageer