Ik heb momenteel een abonnement bij T-Mobile. Nu ben ik aan het einde van mijn contract en ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuw abonnement. Ik wil waarschijnlijk de Galaxy S6 aanschaffen, maar ik heb gemerkt dat abonnementen voor deze telefoon duurder zijn dan bijvoorbeeld vergeleken met Tele2.
Als ik op internet kijk, komt het mij voor dat Tele2 een dochter is van T-Mobile en dat zij beiden gebruik maken van hetzelfde netwerk. Als dit het geval is, wat zijn dan de verschillen tussen beide providers? Waar komt het verschil in prijs vandaan? Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hartelijke groet,
Patrick
Beste antwoord door kme
Ik heb momenteel een abonnement bij T-Mobile. Nu ben ik aan het einde van mijn contract en ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuw abonnement. Ik wil waarschijnlijk de Galaxy S6 aanschaffen, maar ik heb gemerkt dat abonnementen voor deze telefoon duurder zijn dan bijvoorbeeld vergeleken met Tele2.
Als ik op internet kijk, komt het mij voor dat Tele2 een dochter is van T-Mobile en dat zij beiden gebruik maken van hetzelfde netwerk. Als dit het geval is, wat zijn dan de verschillen tussen beide providers? Waar komt het verschil in prijs vandaan? Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hartelijke groet,
Patrick
Hoi Patrick,
Welkom op het forum!
T-Mobile en Tele2 zijn twee afzonderlijke providers die hun diensten aanbieden.
Tele2 heeft sinds kort een 'niet' landelijk dekkend netwerk op 4G (4G Only). Op plaatsen waar er geen 4G van Tele2 is, valt men terug op het netwerk van T-Mobile (3G). Dit is afgesproken een paar jaar geleden en zo zal het ook nog even blijven zolang Tele2 niet landelijk dekkend is.
Tele2 is dus géén dochter van T-Mobile.
Het prijsverschil is al vaker uitgelegd, dit heeft te maken met het aantal in te kopen toestellen. Tele2 zal er meer inkopen of meer op toeleggen, zodat ze een lagere prijs kunnen hanteren.
Wanneer je voor de S6 wilt gaamn icm T-Mobile, dan kun je ook op sites van externe resellers kijken, zoals gsmweb.nl of dergelijke. Daar zijn de toestellen vaker wat goedkoper.
Als je nog vragen hebt, let us know!