Beantwoord

Verschil T-Mobile en Tele2?

Beste lezer,

Ik heb momenteel een abonnement bij T-Mobile. Nu ben ik aan het einde van mijn contract en ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuw abonnement. Ik wil waarschijnlijk de Galaxy S6 aanschaffen, maar ik heb gemerkt dat abonnementen voor deze telefoon duurder zijn dan bijvoorbeeld vergeleken met Tele2.

Als ik op internet kijk, komt het mij voor dat Tele2 een dochter is van T-Mobile en dat zij beiden gebruik maken van hetzelfde netwerk. Als dit het geval is, wat zijn dan de verschillen tussen beide providers? Waar komt het verschil in prijs vandaan? Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Hartelijke groet,
Patrick
icon

Beste antwoord door kme 15 februari 2016, 15:45

Patrick van Rutten schreef:

Beste lezer,

Ik heb momenteel een abonnement bij T-Mobile. Nu ben ik aan het einde van mijn contract en ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuw abonnement. Ik wil waarschijnlijk de Galaxy S6 aanschaffen, maar ik heb gemerkt dat abonnementen voor deze telefoon duurder zijn dan bijvoorbeeld vergeleken met Tele2.

Als ik op internet kijk, komt het mij voor dat Tele2 een dochter is van T-Mobile en dat zij beiden gebruik maken van hetzelfde netwerk. Als dit het geval is, wat zijn dan de verschillen tussen beide providers? Waar komt het verschil in prijs vandaan? Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, vandaar dat ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Hartelijke groet,
Patrick

Hoi Patrick,

Welkom op het forum!

T-Mobile en Tele2 zijn twee afzonderlijke providers die hun diensten aanbieden.

Tele2 heeft sinds kort een 'niet' landelijk dekkend netwerk op 4G (4G Only). Op plaatsen waar er geen 4G van Tele2 is, valt men terug op het netwerk van T-Mobile (3G). Dit is afgesproken een paar jaar geleden en zo zal het ook nog even blijven zolang Tele2 niet landelijk dekkend is.

Tele2 is dus géén dochter van T-Mobile.

Het prijsverschil is al vaker uitgelegd, dit heeft te maken met het aantal in te kopen toestellen. Tele2 zal er meer inkopen of meer op toeleggen, zodat ze een lagere prijs kunnen hanteren.

Wanneer je voor de S6 wilt gaamn icm T-Mobile, dan kun je ook op sites van externe resellers kijken, zoals gsmweb.nl of dergelijke. Daar zijn de toestellen vaker wat goedkoper.

Als je nog vragen hebt, let us know!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Patrick van Rutten schreef:

Beste lezer,

Hartelijke groet,
Patrick

Hoi Patrick,

Welkom op het forum!

T-Mobile en Tele2 zijn twee afzonderlijke providers die hun diensten aanbieden.

Tele2 heeft sinds kort een 'niet' landelijk dekkend netwerk op 4G (4G Only). Op plaatsen waar er geen 4G van Tele2 is, valt men terug op het netwerk van T-Mobile (3G). Dit is afgesproken een paar jaar geleden en zo zal het ook nog even blijven zolang Tele2 niet landelijk dekkend is.

Tele2 is dus géén dochter van T-Mobile.

Het prijsverschil is al vaker uitgelegd, dit heeft te maken met het aantal in te kopen toestellen. Tele2 zal er meer inkopen of meer op toeleggen, zodat ze een lagere prijs kunnen hanteren.

Wanneer je voor de S6 wilt gaamn icm T-Mobile, dan kun je ook op sites van externe resellers kijken, zoals gsmweb.nl of dergelijke. Daar zijn de toestellen vaker wat goedkoper.

Als je nog vragen hebt, let us know!
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Patrick, welkom op dit forum!

Eerst wat handige linkjes ;)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/T-Mobile

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tele2

Tele2 is een ander bedrijf, die het anders aanpakt.
Ze hebben nu 3 winkels in Nederland waar T-Mobile er 113 heeft.
Ze maken gebruik van het 2G en 3G netwerk van T-Mobile en hun eigen 4G netwerk.
T-Mobile heeft een eigen 2G/3G/4G netwerk.

Het 4G netwerk van Tele2 is nog niet op hetzelfde niveau als die van T-Mobile, ze zijn nog druk bezig met het uitbouwen van hun 4G netwerk.

Om de 4G dekking te vergelijken:

http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart

https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/

Voordelen Tele2:
Goedkoper,
Inmiddels redelijke 4G dekking.
Nadelen Tele2:
Slechtere reparatieservice en klantenservice (uit eigen ervaring),
Slechtere 4G dekking, ook als ze klaar zijn met de bouw.

Voordelen T-Mobile:
Redelijk gunstige prijzen,
T-Mobile Samen (extraatjes),
Snelste 4G netwerk, meeste masten, hoogste capaciteit,
Buitenlandminuten standaard in je bundel.
Nadelen T-Mobile:
Niet zo goedkoop als Tele2.

Vergelijk goed en maak je eigen keuze!

Misschien een idee om T-Mobile een bod te laten doen, soms kunnen ze je iets tegemoet komen in de prijzen!

Houd je ons op de hoogte? 😃
Hallo Kme, hallo Harry,

Wauw, ik had niet zulke uitgebreide antwoorden verwacht! Ik wil jullie beide heel hartelijk danken voor de tijd en moeite die jullie hebben gestoken in het beantwoorden van mijn vraag. Het is me allemaal een stuk duidelijker geworden! Ik heb T-Mobile ook al even aan de lijn gehad voor een aanbod, maar dit viel (helaas) alsnog wel flink hoger uit dan dat van Tele2. Omdat ik toen ik de vraag stelde het idee had dat Tele2 een dochter was van T-Mobile vond ik dat zo vreemd, maar met jullie informatie begrijp ik er een stuk meer van.

Nu nog overwegen, ik heb nog 4 dagen te gaan met mijn T-Mobile abonnement dus dat wordt een paar dagen hard nadenken en goed kijken wat de portemonnee ook toelaat. Ik zal jullie nog even een berichtje sturen wanneer ik de knoop heb doorgehakt! Nogmaals bedankt!

-Patrick:$
Reputatie 4
Badge +4
Graag gedaan Patrick, we zijn benieuwd!

Jammer dat het bod tegenviel, heb je wel een korting aangeboden gekregen? Vaak kan er iets af voor een bestaande klant.
(Als je een persoonlijke korting krijgt van €2 heb je een LG G4 met 3GB en 120 min. al voor € 33,50 p.m. 😉 "toevallig" mijn telefoon :P

Heb voor mezelf ook overwogen om naar Tele2 over te stappen...
Een klein prijsverschil (enkele € p.m. extra voor T.M.) vond ik gerechtvaardigd voor een betere dekking (die paar duizend extra masten kosten nu eenmaal meer) en de extraatjes (goedkoper uit in het buitenland + onderling gratis bellen + extra MB's of korting)!
Vaak stabieler/ sneller internet op plaatsen waar Tele2 soms nog moet beginnen.

Klik voor de dekking op beide linkjes in mijn vorige post, dan zie je wat je kunt verwachten in jou omgeving!

Voor nog sneller en stabieler internet kun je kiezen voor een 4G+ toestel van T-Mobile:
https://shop.t-mobile.nl/eca/RAPRL/4G_plus_toestellen/7.html

Gewoon even een nachtje over slapen en daarna de knoop doorhakken.

Welke telefoon(s) heb je in gedachten?
Hoi allen,

Na een tijdje overwogen te hebben heb ik toch besloten voor Tele2 te gaan. De 4g dekking is in mijn regio bijna net zo goed als die van T-Mobile en omdat ik naast mijn studie geen baan heb en daarnaast 90% van de tijd over wifi kan beschikken leek het mij toch verstandiger voor de goedkopere variant te gaan.

Ik heb de S6 uitgekozen, een telefoon waarvan ik hoop dat hij enkele jaren goed mee kan gaan met alle ontwikkelingen (net als mijn inmiddels drie jaar geleden aangeschafte S3). Tegen de tijd dat ik dan weer een nieuwe mobiel neem heb ik (hopelijk) een baan en kom ik wellicht weer terug bij T-Mobile. Nu nog hopen dat het nummerbehoud goed verloopt.. Ik had niet gedacht aan de opzegtermijn die ook bij een contract voor bepaalde tijd geldt waardoor ik het zeker een maand met met een ander nummer zal moeten doen (en een maand voor een ongebruikt abonnement zal moeten betalen). Helaas, maar is niet anders.

In ieder geval wil ik jullie nogmaals hartelijk bedanken voor alles!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Patrick,

Het is natuurlijk erg jammer om je te zien vertrekken, maar ik vind het wel heel gaaf hoe je hier te woord bent gestaan door andere klanten! Met deze hulp heb jij een weloverwogen keuze kunnen maken voor Tele2. :)

Ik ben blij om te lezen dat je in ieder geval alweer aan de toekomst denkt en ons wel in dat toekomstplaatje ziet! 😉 Als je nog vragen hebt voor ons, dan horen we dat graag van je, ook als we je ergens bij kunnen helpen!
Reputatie 4
Badge +4
Veel plezier met je nieuwe telefoon straks Patrick!
De beste keuze is de keuze die je weloverwogen maakt en wat binnen je budget past!

T-Mobile bouwt door, maar ook Tele2 bouwt de komende maanden op volle snelheid verder, de dekking voor 4G gaat nog verder verbeteren!

Je abonnementen kun je straks 1 maand naast elkaar gebruiken met een tijdelijk nummer (informeer daarnaar bij Tele2).

Wie weet tot ooit!
Ik ben benieuwd naar Patrick's ervaringen na een jaar omdat ik momenteel overweeg om over te stappen naar ofwel Tmobile danwel Tele2 en ik twijfel aan Tele2 policy (oa vanwege naar vernoemd/recensies: blokkeren van bepaalde telefoons die volgens hen niet aan de 4G specs voldoen en een belabberde klantenservice)
Reputatie 4
Badge +4
Goedenavond Gman4MF, welkom op het forum!

Je vraag, dat is een goeie...

Over Tele2 hoor ik nog steeds wisselende verhalen.
De een is positief, een ander negatief.
(De Tele2 policy klopt, nieuwe abonnees alleen i.c.m. een 4G geschikt toestel, dit i.v.m. hun 4G-only netwerk.)

Zelf heb ik er geen spijt van gekregen om bij T-Mobile te blijven.
I.m.o. een goed team die echt naar de klant luisteren.

De dekking van T-Mobile is erg goed, Tele2 heeft veel bijgeplaatst maar is nog steeds niet op hetzelfde niveau.
(Check vooraf de dekking via
http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart
en
https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/ )

Maar om een lang verhaal kort te maken:

Qua prijs ontlopen T-Mobile en Tele2 elkaar soms niet:

*Tele2 met S.G.S8
10 GB + Onb.Bel+SMS €16 p.m.
Telefoon €10 p.m.
=Totaal €30 p.m. + eenmalig €408 + €30 + €4,25

*T-Mobile met S.G.S8
10 GB + Onb.Bel+SMS+ Telefoon €30 p.m.+ T-Mobile Samen korting €30 p.m.
=Totaal €30 p.m. + eenmalig €456 + €25 + €4,24

(Aangeboden via Tele2.nl en T-Mobile.nl)

Dit was maar een voorbeeld... waar ben je naar op zoek?

Reageer