Beantwoord

Vervroegd aflossen toestelkrediet

• 23 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 965 Bekeken

Ik lees tegenstrijdige berichten over het vervroegd aflossen van een toestelkrediet. Is dit nu wel of niet mogelijk? En zo ja, hoe moet ik dat aanpakken? Via My T-Mobile kan ik geen optie vinden die dat mogelijk maakt.
icon

Beste antwoord door TAVL 23 augustus 2019, 12:32

Goedemiddag @yvonneverheijen72,

Dat is zeker mogelijk. Dit kun je regelen via jouw T-Mobile omgeving. Dit doe je als volgt:

• Log in op je My T-Mobile account en ga naar "Mijn abonnement"
  • Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'
  • Daar kun je direct via iDeal je betaling doen
  • Na de betaling krijg je een bevestiging per e-mail dat we BKR hebben gevraagd je registratie aan te passen
Let wel: je kunt enkel alles in 1 keer aflossen. Een deelbetaling is niet mogelijk.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Goedemiddag @yvonneverheijen72,

Dat is zeker mogelijk. Dit kun je regelen via jouw T-Mobile omgeving. Dit doe je als volgt:

• Log in op je My T-Mobile account en ga naar "Mijn abonnement"
  • Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'
  • Daar kun je direct via iDeal je betaling doen
  • Na de betaling krijg je een bevestiging per e-mail dat we BKR hebben gevraagd je registratie aan te passen
Let wel: je kunt enkel alles in 1 keer aflossen. Een deelbetaling is niet mogelijk.
Okay, duidelijk. Krijg ik dan een BTW-factuur? Ook een vraag die regelmatig wordt gesteld, maar niet echt een duidelijk antwoord oplevert. Bij wie moet ik daarvoor zijn?
Overigens is het abonnement afgesloten bij GSMWeb.
Reputatie 7
Badge +5
Goedemorgen @yvonneverheijen72,

Als het goed is, dan heb je een factuur gehad bij aanschaf van het toestel. Het maakt niet uit via welke partij je dat doet. In dit geval zou GSMweb deze moeten verzorgen.
Nou, contact gehad met GSMWeb. Die verwijst mij uiteraard door naar T-Mobile. Het spel is weer begonnen. Bij wie moet ik nu zijn voor een BTW-factuur van die telefoon? Krijg ik die na aflossen nu van GSMWeb of van T-Mobile?
Reputatie 7
Badge +5
Hmmm.... Dat is vreemd. Je koopt de telefoon via GSMweb, dus volgens mij dragen zij dan de BTW af en niet T-Mobile. Ik ga het voor je uitzoeken en kom er op terug.
Reputatie 7
Badge +5
Heb navraag gedaan en wat ik zeg klopt. Ik zal het proberen duidelijker uit te leggen.

Op het moment dat je een toestel en abonnement afsluit dan heb je in feite 3 overeenkomsten:
- 1 voor je abonnement
- 1 voor je toestel
- 1 voor je krediet

Dit hangt natuurlijk samen. De eerste sluit je via een tussenpersoon, GSMweb, af bij T-Mobile, die jou de dienst zal leveren. GSMweb doet hier verder niets mee. Je betaalt dan BTW over jouw abonnement via T-Mobile.

Het toestel koop je wel via GSMweb. Zij verkopen jou de telefoon en moeten hierover BTW afdragen. Bij aanschaf zullen ze jou dus een factuur sturen met daarop vermelding van de BTW. Dit staat overigens ook inhun algemene voorwaarden: alle prijzen zijn inclusief heffingen en BTW. Je moet deze factuur dus al bij aanschaf gehad hebben. In veel gevallen kun je zelf een kopie downloaden via een persoonlijke pagina, de eerder verzonden e-mails van de aanschaf of op aanvraag.

Ze bieden echter een dienst aan. Dit is het krediet. Dit wordt gefaciliteerd door T-Mobile finance. In feite heb je het toestel via dit krediet aan GSMweb betaald. Je lost dit krediet echter af aan T-Mobile finance. Over het krediet zelf of de aflossingen betaal je echter geen BTW en daar kan dus geen factuur voor opgemaakt worden.

Ik hoop je hiermee een beter antwoord gegeven te hebben. Helpt je dit beter? 🙂
Duidelijk verhaal. Nu maar hopen dat GSMWeb dit ook snapt. Zitten niet de meest snuggere mensen.

Reageer