Beantwoord

Voordelen contractvernieuwing

• 14 oktober 2017
  • 12 reacties
  • 244 Bekeken

Ik ben al 15+ jaar trouwe klant van T-Mobile.
Ik zie echter geen verschil tussen verlengen en een nieuwe klant. Dat was vroeger wel anders.
Op jullie site staat oa:
Als je je T-Mobile contract vernieuwt, zijn er verschillende voordelen:
Je kunt een nieuwe mobiele telefoon uitzoeken, tegen een gereduceerde prijs.

Daar zie ik dus helemaal niets van terug.
Als ik naar de KPN ga, krijg ik zowiezo al €5,- korting omdat alles hier in huis van KPN is.
Als ik bij jullie €5,- korting wil krijgen, moet ik een paar vrienden zien te rondselen. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil die korting als trouwe klant van jullie, echter krijgen die helemaal geen korting meer: dezelfde prijzen als nieuwe klanten.
Was net in de T-Mobile winkel im Amersfoort, dacht er met een nieuwe telefoon naar buiten te lopen met verlenging. Niet dus. Wat een slechte service zeg. Ben een beetje klaar met jullie sorry.
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 16 oktober 2017, 17:16

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +13
Beste Henkie nieuwe en oude klanten zijn hetzelfde beide krijgen dezelfde aanbiedingen enkel heb je geen aansluitkosten dat is het verschil.
En idd voor Samen korting moet je een groep maken dat klopt en je kan ook aanmelden voor punten en zo sparen voor artikelen als je dat niet al deed.
Hou er rekening mee dat KPN ook niet aan vaste klanten kortingen doet eenmaal binnen is binnen en dan ben je net als ieder ander.
Dus T-mobile liegt als ze zeggen dat je met verlengen een gereduceerde prijs voor een toestel krijgt. Dan moeten ze dat niet op hun site zetten.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Henkie,

Uiteraard zien we je veel liever positiever gestemd wat betreft een verlenging. Kun je mij laten zien waar je dat zo ziet staan? Ik ben heel erg benieuwd naar de context. Ik weet namelijk dat je, als je kiest voor een toestel met abonnement, je het toestel aanschaft tegen een gereduceerde prijs. Dit is niet het geval als je gewoon een T-Shop binnenloopt en een los toestel aanschaft. Het zou in ieder geval niet de schijn moeten wekken dat je het toestel tegen een gereduceerde prijs kunt aanschaffen, ten opzichte van een nieuwe klant die dezelfde optie zou willen.

Uiteraard hechten we waarde aan mensen die al klant zijn. Dit proberen we te vertalen naar het zo voordelig mogelijk kunnen aanbieden van het abonnement, in combinatie met extra voordelen zoals T-Mobile Extra, T-Mobile Samen en PrePaid Surprise. T-Mobile Samen vloeit voort uit een periode waarin we bijvoorbeeld nog geen T-Mobile Thuis hadden. De slag met deze diensten was dan ook logischerwijs niet te maken, zoals KPN bijvoorbeeld wel doet. Recentelijk hebben we ook hiervoor combinatievoordeel gecreëerd.

Daarnaast hechten we natuurlijk ook waarde aan klanten werven. Vanuit dat oogpunt willen we een abonnement ook zo goedkoop mogelijk aanbieden. Daarin kan het dus zijn dat er een vergelijkbaar aanbod is. Wel is het zo dat je als 'bestaande' (niet nieuwe) klant nooit duurder uit bent dan een 'nieuwe' klant. Dat is uiteraard geen devaluatie van het al langere tijd klant zijn.

Voor T-Mobile Samen is het inderdaad zo dat je een groep dient samen te stellen met vrienden, familieleden, kennissen of collega's die ook klant zijn van T-Mobile. Daarin verschilt het als voorwaarde met andere providers, voor hun eigen voordelen. Ik zou bijvoorbeeld nooit aanspraak kunnen maken op de kortingen bij KPN, omdat ik thuis alleen Ziggo kan ontvangen.

Hopelijk zorgt het zo voor meer achtergrond. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Hoi Mitch,
bedankt voor je reactie.
het staat op de pagina van "Voordelen contractvernieuwing"
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/2810/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xNTA4MTYyMjg2L3NpZC9mVTJZTG1zR0ZKdW1VcUc4WDREYTR5U2dhSkxQbG9IUTgyVmY0a2pGVVpzJTdFOFJCQVFlVUc5ZTdGbm1MOFVJOEdRclVrc0FZX3RZdVM1ekdhU2NFSGM4N0oyOGczYnAwOHpkQ3BZVHVzdzRUXzd4akRxbnFIdFNqUSUyMSUyMQ%3D%3D

Met vriendelijke groet,

Henk
Ja, dat staat er dus...

Samsung S8 met abo is voor de gereduceerde prijs van 612 beschikbaar
Los kost deze 723,24
Nee Poco-Loco. Dit is voor iedereen en niet alleen voor contractvernieuwing. Dus zie nog steeds geen voordeel.
Dat geeft niet... dat hoeft ook niet dat jij het niet ziet.

Het staat er, de rest van ons kan het wel lezen en zoals gezegd door Mitch is dat ook niet bedoeld voor alleen bestaande klanten. Er staat ook niet dat die voordelen uitsluitend/exclusief voor bestaande klanten gelden, het is simpelweg een voordeel wat je hebt... niet een voordeel t.o.v. anderen.

Dus, als jij geen voordeel ziet, dan is dat jammer.
Als er iemand niet kan lezen ben jij het wel.
Laat maar zitten. Ik stap wel over
Ja, dat moet het zijn.... ik kan niet lezen!

Het moet geheel aan mij liggen. Er is herhaaldelijk uitgelegd wat de voordelen zijn en als dat niet voldoende voordelen zijn, dan moet je vooral overstappen...

Tenslotte, waarom zou je bij een telecomprovider op basis van netwerk en diensten kiezen, het moeten natuurlijk de kortingen, de voordeeltjes en het gelijk krijgen op een klantenforum zijn die jou als klant zal behouden. Erg loyaal hoor, meteen vertrekken als de kortingen niet voldoende zijn in jouw ogen.

Maar goed, er was door jou al vastgesteld dat ik niet kan lezen... Ga ik weer even terug naar mijn werk met een grote glimlach! Bedankt daarvoor!
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Henkie,

Dank voor het delen van de link. Ik zie inderdaad 'Je kunt een nieuwe mobiele telefoon uitzoeken, tegen een gereduceerde prijs' staan. Ik moet bekennen dat ik dit niet direct zou vertalen als iets dat een verschil zou moeten aanduiden tussen een abonnement verlengen of een nieuw abonnement afsluiten. Wellicht dat het voor verwarring zorgt omdat het onder de titel 'voordelen contractvernieuwing' en daarmee niet volledig de desbetreffende interpretatie uitsluit.

Het voordeel zit hem in het aangaan van een abonnement/verlenging, ten opzichte van los (zonder abonnement) een toestel aanschaffen, zoals je bijvoorbeeld ook bij de Media Markt zou doen. Ik zou het zonde vinden om je te zien vertrekken. Ik houd mijn ogen en oren in ieder geval open voor soortgelijke signalen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi HenkiePanky1,

Veel moeite hoef je voor de samen korting niet te doen.
https://forum.t-mobile.nl/voordeelbundels-408/gezocht-t-mobile-samen-groep-vormen-277745

Wil je toch liever iemand aanmelden dan krijg je ook nog eens 25 euro
https://www.t-mobile.nl/vriendenkorting

En als je wil kan je ook T-Mobile thuis nemen. je krijgt dan ook 2,50 korting op je thuis pakket en Fox Sport eredivisie
https://www.t-mobile.nl/voordeel
Geen activatie kosten 30 euro
Geen installatie kosten 75 euro

Dit komt bovenop de 111 euro korting op de Samsung S8 (ten opzichte van de advies verkoopprijs)
Dat is een voordeel van meer dan 275 euro 🙂
Dank je wel Hidden.nld
Deze reactie heb ik tenminste wat aan.

Reageer