Beantwoord

Voorkomen dat je met een extra abonnement voor je kind je nummer kwijtraakt

• 1 december 2020
  • 5 reacties
  • 339 Bekeken

Voor mijn dochter heb ik een simkaart aangevraagd met daaraan een nieuw abonnement gekoppeld. Alleen… er staat in de bevestigingsmail dat ik mijn nummer niet zou willen behouden. 

Hoe zit dat? Mijn nummer heeft namelijk niets te maken met haar abonnement. Er zou moeten staan: ‘je krijgt een nieuw nieuw nummer’, niet ‘je behoudt je nummer niet’. Daar word ik nogal zenuwachtig van. 

Ik heb dus eigenlijk twee vragen:

1. Als ik haar nieuwe simkaart en het bijbehorende activeer, heeft dit dan GEEN invloed op mijn eigen abonnement?
  2. Als bovenstaande klopt, waarom kan het aanvragen van een nieuw abonnement (je mag er volgens T-Mobile in totaal 5 hebben, elk verschillend) niet makkelijker en duidelijker worden gemaakt? Ik kon het online al niet regelen zonder mijn nummer kwijt te raken, maar nu ik het verplicht telefonisch heb moeten doen, lijkt het er alsnog niet op dat het goed gaat - terwijl dat (hopelijk) een ongegronde angst blijkt.
icon

Beste antwoord door David 1 december 2020, 17:20

Hoi Maresa,

Ik heb gelijk even gekeken of er iets “vreemds” gebeurde met jouw eigen aansluiting (waar je mee bent geregistreerd op onze Community), maar dit is niet het geval. Je hebt niet per ongeluk nummerbehoud of een verlenging aangevraagd, dus dat is hier in ieder geval niet aan de orde in dit geval.

Dit is een geautomatiseerd systeem wat ziet dat jij bij de bestelling hebt aangegeven dat je geen nummerbehoud wilt uitvoeren, want het gaat om een nieuw abonnement en nieuw telefoonnummer. Daarom geeft dit systeem aan dat er geen telefoonnummer behouden wilt worden. We zien dat mensen hier soms toch overheen hebben gelezen of niet precies weten wat ze nou precies aan hebben gevinkt. Deze notificatie helpt daarbij als reminder en dan kunnen ze alsnog nummerbehoud aanvragen als ze dat willen.

Het is wel apart dat je het niet online hebt kunnen regelen, want dat behoort ook gewoon te kunnen. Zou je een beetje stappen kunnen aangeven die je doorlopen had? Het klinkt namelijk alsof je ingelogd was op jouw My T-Mobile toen je het nieuwe abonnement wilde afsluiten, zou dat het geval kunnen zijn? Via de website zou het via deze webpagina moeten lukken, dus ik ben benieuwd waar het bij jou uiteindelijk spaak liep.

Hopelijk is nu alles in ieder geval helemaal helder? Als je nog vragen hebt dan zitten we er klaar voor om te helpen!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Maresa,

Ik heb gelijk even gekeken of er iets “vreemds” gebeurde met jouw eigen aansluiting (waar je mee bent geregistreerd op onze Community), maar dit is niet het geval. Je hebt niet per ongeluk nummerbehoud of een verlenging aangevraagd, dus dat is hier in ieder geval niet aan de orde in dit geval.

Dit is een geautomatiseerd systeem wat ziet dat jij bij de bestelling hebt aangegeven dat je geen nummerbehoud wilt uitvoeren, want het gaat om een nieuw abonnement en nieuw telefoonnummer. Daarom geeft dit systeem aan dat er geen telefoonnummer behouden wilt worden. We zien dat mensen hier soms toch overheen hebben gelezen of niet precies weten wat ze nou precies aan hebben gevinkt. Deze notificatie helpt daarbij als reminder en dan kunnen ze alsnog nummerbehoud aanvragen als ze dat willen.

Het is wel apart dat je het niet online hebt kunnen regelen, want dat behoort ook gewoon te kunnen. Zou je een beetje stappen kunnen aangeven die je doorlopen had? Het klinkt namelijk alsof je ingelogd was op jouw My T-Mobile toen je het nieuwe abonnement wilde afsluiten, zou dat het geval kunnen zijn? Via de website zou het via deze webpagina moeten lukken, dus ik ben benieuwd waar het bij jou uiteindelijk spaak liep.

Hopelijk is nu alles in ieder geval helemaal helder? Als je nog vragen hebt dan zitten we er klaar voor om te helpen!

Bedankt voor het nakijken, super!

Het verhaal kent alleen geen ‘en ze leefden nog lang en gelukkig’… 

Vanochtend kregen we onze SIM-kaart met abonnement niet. We hadden namelijk geen bankpas waarop ons IBAN stond vermeld, dus kon de medewerker niets voor ons betekenen. Maar… wij konden op geen enkele manier geen bankpas overhandigen. De bank waarbij onze gezamenlijke rekening loopt, Bunq, heeft namelijk een digitale kaart voor onze gezamenlijke rekening, en we gebruiken sowieso geen bankpas (waarom zouden we? We hebben onze telefoon en Apple Pay). 

Het blijkt dus onmogelijk een nieuw abonnement af te sluiten. Ja, dat klopt: onmogelijk - bevestigd door T-Mobile. De juridische afdeling is er al mee bezig geweest en ook in de T-Mobile-winkel moesten ze tot hun spijt en schaamte bekennen dat er geen enkele mogelijkheid was tot het afsluiten van een abonnement. 

De maatregelen om fraude tegen te gaan schieten hiermee compleet hun doel voorbij, en dat is eeuwig zonde. Een afschrift van onze rekening was onvoldoende. Laten zien dat er geld op de rekening stond was onvoldoende. Pinnen (met onze telefoon, uiteraard) van die rekening was onvoldoende. Kortom: we konden op heel veel manieren bewijzen dat wij een werkende bankrekening hadden, maar door het ronduit achterhaalde protocol is dat dus ‘onvoldoende bewijs’. 

In de T-Mobile-winkel hebben we nu, wat ik een heel aardig gebaar vond, een prepaid-kaartje meegekregen zodat we toch iets hadden. Dit kunnen we dan dus omzetten naar een abonnement… en (yes!) nu hebben we tenminste een nummer dat in aanmerking komt voor nummerbehoud, wat het hopelijk iets makkelijker maakt. 

Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat, met overstappen. Op deze pagina staat dat je dit online kunt doen, maar je kunt niet klikken op ‘online’. Dus waar stap je dan over? En hoe? Ik zou toch verwachten dat ik op deze pagina ergens klik waar ik gelijk naar de webshoplocatie/landingspagina ga waar ik kan overstappen van prepaid naar een abonnement. Iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak?

Hulp hierin wordt gewaardeerd, bedankt alvast! :relaxed:  

@Maresa Gezellig verhaal, dus omdat je geen fysiek pasje hebt kun je geen klant worden bij T-Mobile, sta je daar wortel te schieten in/voor een winkel, tenminste als ik er langs kom is het druk, voor helemaal niks.:nerd:

Maar nu een abonnement, ik zou allang opgegeven hebben, dan maar geen T-Mobile maar de aanhouder wint als je dat wilt.

Je moet voor de prepaid eerst een Mijn T-Mobile account aanmaken, en als ik het goed lees kun je in dat account aangeven dat je over wilt naar een abonnement, scheelt ook de 25 euro aansluitkosten.

Tweede mogelijkheid is bellen met 0800-7123, als je dan iemand te spreken krijgt moet het ook lukken om die prepaid over te zetten.

Succes met de strijd.:wink:

@Doornekamp33 Dank je voor je reactie! Inmiddels kan ik toch een positieve afloop melden: het is gelukt om alles om te zetten, daarvoor moest ik inderdaad bellen omdat het online niet lukte. 

Niet dankzij het soepele online proces van T-Mobile, helaas. Maar alsnog wel met medewerkers van T-Mobile die om hun eigen regels heen moesten redeneren om de logica en goede service te laten zegevieren. Daar mag het beleid een voorbeeld aan nemen. :sweat_smile:

@Maresa, Heeft dus even geduurd, maar uiteindelijk heb je toch gewonnen.👍👍

Reageer