Voor mijn dochter heb ik een simkaart aangevraagd met daaraan een nieuw abonnement gekoppeld. Alleen… er staat in de bevestigingsmail dat ik mijn nummer niet zou willen behouden.
Hoe zit dat? Mijn nummer heeft namelijk niets te maken met haar abonnement. Er zou moeten staan: ‘je krijgt een nieuw nieuw nummer’, niet ‘je behoudt je nummer niet’. Daar word ik nogal zenuwachtig van.
Ik heb dus eigenlijk twee vragen:
- Als ik haar nieuwe simkaart en het bijbehorende activeer, heeft dit dan GEEN invloed op mijn eigen abonnement?
- Als bovenstaande klopt, waarom kan het aanvragen van een nieuw abonnement (je mag er volgens T-Mobile in totaal 5 hebben, elk verschillend) niet makkelijker en duidelijker worden gemaakt? Ik kon het online al niet regelen zonder mijn nummer kwijt te raken, maar nu ik het verplicht telefonisch heb moeten doen, lijkt het er alsnog niet op dat het goed gaat - terwijl dat (hopelijk) een ongegronde angst blijkt.
Beste antwoord door David
Hoi Maresa,
Ik heb gelijk even gekeken of er iets “vreemds” gebeurde met jouw eigen aansluiting (waar je mee bent geregistreerd op onze Community), maar dit is niet het geval. Je hebt niet per ongeluk nummerbehoud of een verlenging aangevraagd, dus dat is hier in ieder geval niet aan de orde in dit geval.
Dit is een geautomatiseerd systeem wat ziet dat jij bij de bestelling hebt aangegeven dat je geen nummerbehoud wilt uitvoeren, want het gaat om een nieuw abonnement en nieuw telefoonnummer. Daarom geeft dit systeem aan dat er geen telefoonnummer behouden wilt worden. We zien dat mensen hier soms toch overheen hebben gelezen of niet precies weten wat ze nou precies aan hebben gevinkt. Deze notificatie helpt daarbij als reminder en dan kunnen ze alsnog nummerbehoud aanvragen als ze dat willen.
Het is wel apart dat je het niet online hebt kunnen regelen, want dat behoort ook gewoon te kunnen. Zou je een beetje stappen kunnen aangeven die je doorlopen had? Het klinkt namelijk alsof je ingelogd was op jouw My T-Mobile toen je het nieuwe abonnement wilde afsluiten, zou dat het geval kunnen zijn? Via de website zou het via deze webpagina moeten lukken, dus ik ben benieuwd waar het bij jou uiteindelijk spaak liep.
Hopelijk is nu alles in ieder geval helemaal helder? Als je nog vragen hebt dan zitten we er klaar voor om te helpen!