Vraag

Voortijdige verlenging

Reputatie 5
Ik heb ooit een voortijdige verlenging gedaan omdat ik toen een oud toestel had, wat kuren vertoonde, maar ik nog niet regulier kon verlengen.
Ik zit nu al in het nieuwe contract. Echter is het nieuwe toestel wat ik anderhalf  jaar geleden heb gekregen, niet meer in mijn bezit en heb ik nu weer dat oude toestel met de bij behorende kuren. Ik had toen al gebeld of ik opnieuw vervroegd kon verlengen, (natuurlijk tegen de bijbehorende kosten). Er werd me alleen verteld dat dat niet kon ivm de eerdere vervroegde verlenging. Ik zit nu wel in mijn huidige contract en heb gewoon steeds meer problemen met mijn huidige toestel en wil dus nogmaals vragen of er toch op 1 of andere manier een mogelijkheid zou zijn voor een vervroegde verlenging. Die 70 euro voor de extra kosten, zou ik graag betalen.

Ik hoor graag van u.

Raimond
icon

Beste antwoord door RaimondD 6 februari 2013, 10:17

Maar wat is de rede dat het nu niet kan? Ik zit in principe op het zelfde punt als dat ik anderhalf jaar geleden zit. Ik zit binnen mijn huidige contract en heb een toestel met kuren. Ik ben wederom bereid om de extra kosten te betalen. Wat is er anders dan anderhalf jaar geleden? Ik zit nu het contract van de vorige verlenging. Als ik via een reguliere verlenging het had gedaan, had ik het wel kunnen doen op dit moment. Wat is er dan daadwerkelijk het verschil?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Graag een reactie aub 😃
Reputatie 5
AUB. Ik zie steeds mensen reacties krijgen. Kan hier ook even een reactie op komen.

Dank u voor de medewerking
Reputatie 5
Hoi, niet op alle topics wordt gelijk gereageerd.
Dat ligt soms aan de rubriek en ook aan de kennis van de mede-forummers.

Een opmerking van "weet ik ook niet" daar schiet je niets mee op.

Ik kijk of ik nadere info voor je kan vinden en kom dan bij je terug.

Kun je me vertellen hoe lang je nu nog moet tot je contractvrij bent?
Reputatie 5
Nog anderhalf jaar namelijk. Daarom zou het misschien problematisch worden om het uit te zitten met mijn huidige toestel. Wat niet kan, kan helaas niet. En dan zie ik wel wat ik doe.

Niet geschoten altijd mis natuurlijk toch? :D
Maar ik hoop toch dat er wat gedaan kan worden.
Reputatie 5
Trouwens, sorry voor mijn ongeduldigheid 🙂
Reputatie 5
@RaimondD

Ik lees nogmaals goed je startpost en daarin geef je aan dat je nu in het contract zit van je vorige early renewal.
Een nieuwe Early Renewal gaat dan voor jou niet werken. 
Had je deze termijn al achter je en weer een normale verlenging gedaan, dan had het wel gekund.

Vervelend, maar ik heb geen beter nieuws voor je.

Is het een optie om een jong gebruikte smartphone te kopen? Of een redelijk compleet instapmodel met een recente versie van Android?
Sony Experia Tipo of Miro? Of een jong gebruikte iPhone 4/4s?
Reputatie 5
Als eerste, ik zit in mijn huidige contract. Dus eigenlijk in dezelfde situatie als dat ik zat, de vorige keer dat ik een early renewal deed. Die early renewal is anderhalf jaar geleden gedaan.

Ten tweede, wat bedoel je met een jong gebruikt toestel?
Reputatie 5
Als eerste, ik zit in mijn huidige contract. Dus eigenlijk in dezelfde situatie als dat ik zat, de vorige keer dat ik een early renewal deed. Die early renewal is anderhalf jaar geleden gedaan.

Juist dat bedoel ik, je zit eigenlijk nu in je contract dat je met de vorige E-R afsloot. Daar wringt de schoen.

Ten tweede, wat bedoel je met een jong gebruikt toestel?
An educated guess? 
Een toestel dat bijvoorbeeld een paar maanden tot max een jaar oud is en netjes onderhouden/niet veel gebruikt, weinig of geen gebruikssporen. Dat is voor mij een jonggebruikt toestel.
Niet zo moeilijk te vinden en je hebt er voor een redelijk bedrag veel plezier aan.
Reputatie 5
Ook daar moet je het geld voor hebben natuurlijk
Reputatie 5
Maar wat is de rede dat het nu niet kan? Ik zit in principe op het zelfde punt als dat ik anderhalf jaar geleden zit. Ik zit binnen mijn huidige contract en heb een toestel met kuren. Ik ben wederom bereid om de extra kosten te betalen. Wat is er anders dan anderhalf jaar geleden? Ik zit nu het contract van de vorige verlenging. Als ik via een reguliere verlenging het had gedaan, had ik het wel kunnen doen op dit moment. Wat is er dan daadwerkelijk het verschil?
Reputatie 5
Graag nog even een reactie
Reputatie 6
Badge +16
@RaimondD

Als je een vervroegde vernieuwing aangaat zijn er een aantal voorwaarden. Een van de voorwaarden is dat je in het huidige of vorige contract geen Early Renewal gedaan mag hebben. Dit zou betekenen dat je in theorie elk jaar een vervroegde vernieuwing kan doen als je een 1 jarige contract aangaat.
Het contract waar jij je nu in bevindt is onderdeel van de Early Renewal die je bent aangegaan, dit betekent dus dat je zoals de standaardprocedure dient te wachten tot 3 maanden voor het eind van je contract. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. 🙂

Reageer