Beantwoord

Vragen over Early Renewal

• 25 maart 2017
  • 7 reacties
  • 448 Bekeken

Hoi, ik had een paar vragen over early renewal:

1. Kan je een early renewal aanvragen voor een mobiel die nog niet beschikbaar is (LG G6 of Samsung galaxy S8 bijvoorbeeld.

2. vanaf 29(?) maart kan je de samsung galaxy s8 pre-orderen, is het mogelijk deze te pre-orderen als early renewal of moet ik wachten tot de mobiel echt online staat?

3. Wat is de gemiddelde verwerkingstijd voor een early renewal?
icon

Beste antwoord door Rosan 25 maart 2017, 18:55

Beste, een Early renewel gaat niet gelijk in dat abonnement gaat pas lopen als je oude nu lopende abo is afgelopen.

Wel krijg je direct je toestel mee wat je dus kan gebruiken het toestel moet leverbaar zijn en kan alleen via de klanten service worden afgesloten dus niet via andere derde partijen.

Betreft vanaf wanneer de S8 leverbaar gaat zijn daar zul je voor moeten wachten op de bekend making hoe het toestel eruit ziet.

Dat kan snel erna zijn tot langer erna en de kans is groot dat de leverbaarheid matig is

Verwerking van een early renewel kan dus heel snel en als het toestel op vooraad is heb je hem met enkele dagen in huis.

(met de iPhone 7 hadden enkele een early renewel gedaan en moesten lang wachten ivm slechte levering)
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +13
Beste, een Early renewel gaat niet gelijk in dat abonnement gaat pas lopen als je oude nu lopende abo is afgelopen.
Wel krijg je direct je toestel mee wat je dus kan gebruiken het toestel moet leverbaar zijn en kan alleen via de klanten service worden afgesloten dus niet via andere derde partijen.

Betreft vanaf wanneer de S8 leverbaar gaat zijn daar zul je voor moeten wachten op de bekend making hoe het toestel eruit ziet.
Dat kan snel erna zijn tot langer erna en de kans is groot dat de leverbaarheid matig is

Verwerking van een early renewel kan dus heel snel en als het toestel op vooraad is heb je hem met enkele dagen in huis.
(met de iPhone 7 hadden enkele een early renewel gedaan en moesten lang wachten ivm slechte levering)
Bedankt voor het snelle antwoorden.

Als het Early renewal abonnement pas ingaat na mijn huidige abonnement betekent dit in mijn geval 10 oktober. Omdat dit na 1 mei is wordt dit dan gemeld bij BKR of wordt het niet gemeld omdat het voor 1 mei is 'afgesloten'?

Ik ben van plan binnen 2 weken een early renewal aan te vragen dit is dan voor 1 mei.
Badge +13
De BKR registratie kan je ook voorkomen door het toestel straks in een keer te betalen.
Van nu tot oktober is even en kan je ook (extra) sparen bijvoorbeeld?

Als je een early renewel kiest gaat het contract gaat pas lopen na je nu lopende abonnement dus.
Verder is er nu nog niet duidelijk betreft de S8 daar zal je dus echt even op moeten wachten.

https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/2851/mogelijkheid-vervroegde-contractvernieuwing
mhm nog niet echt duidelijk genoeg voor mij. Het gaat niet perse om de S8 dat was maar een voorbeeld.

Ander voorbeeld; ik kies er voor om morgen (voor 1 mei) een early renewal aan te vragen voor de samsung galaxy s7 (die beschikbaar is). Word ik geregistreerd bij BKR?

Mijn huidig abonnement loopt 10 oktober af.

Bedankt voor de antwoorden tot dusver.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nadimlg,

Goed om te zien dat onze Klantexpert Rosan al een aantal antwoorden op jouw vragen heeft gegeven! 🙂

Om nog antwoord te geven op jouw laatste vraag: Nee, je wordt dan niet geregistreerd. Deze registraties gaan echt pas van start wanneer jouw contract vanaf 1 mei wordt afgesloten en daar een toestel bij wordt afbetaald van meer dan €250,-. Als je voor 1 mei een vervroegde verlenging kiest, dan word je dus niet geregistreerd. In onze FAQ vind je hier nog meer informatie over. De voorwaarden voor een Early Renewal zijn te vinden op deze pagina.

Hopelijk is het zo allemaal duidelijk, maar als er nog vragen zijn, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Hoi, ik had net contact met de klantenservice en deze gaf aan dat ik er niet vanuit kan gaan dat ik na het aanvragen van een early renewal (voor 1 mei) niet geregistreerd wordt bij het BKR, dus dat er een mogelijkheid bestaat dat dit toch gebeurt zelfs als ik voor 1 mei vervroegd verleng.

Kunt u voor mij vertellen wat klopt?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nadim,

Daar kun je wel vanuit gaan, sorry dat je verkeerde info hebt gekregen. De informatie van Rosan en mij klopt in dit geval. Het gaat dus echt om het moment van het afsluiten van het abonnement, niet om de startdatum.

Ik heb dit, voor 100% zekerheid, nog nagevraagd, ondanks dat ik er eigenlijk al zeker van was. 😉

Reageer