Vraag

waarom 20 euro duurder bij verlenging?

Toon eerste reactie

136 reacties

@ HenkTM

Zou het niet mogelijk zijn om de prijzen van de site duidelijker te maken? Het is natuurlijk vervelend als je op de site kijkt voor de prijzen en dat later bij het afrekenen pas blijkt dat je 20,- meer voor het toestel moet betalen.
Reputatie 5
kimvw schreef:

@ HenkTM

Zou het niet mogelijk zijn om de prijzen van de site duidelijker te maken? Het is natuurlijk vervelend als je op de site kijkt voor de prijzen en dat later bij het afrekenen pas blijkt dat je 20,- meer voor het toestel moet betalen.

Het is gewoon simpel: De prijzen op de website zijn de prijzen waarvoor T-Mobile de iPhone 4S dient te verkopen aan de klanten. Ze mogen er gewoonweg niet meer voor vragen dan de prijs die op de website staat.
Gewoon massaal bestellen via sites als GSM.nl, bestelmaar.nl, Gsmwijzer.nl of loop even binnen bij een winkel die alle netwerken verkoopt zoals The Phonehouse. Dan betaal je als verlenger hetzelfde als een nieuwe abonnee en geen 20 euro opslag. Mijn inziens doet T-mobile dit maar om één reden; geld uit de zakken kloppen van bestaande abonnees. Ze verdienen namelijk dik aan de aansluitkosten van nieuwe abonnementen en moeten ook een melkkoe hebben voor bestaande abonnees.
Voor hen die het niet begrijpen:
Het gaat niet om de €20,=. Het gaat om de rechtsongelijkheid
en de wolligheid/misleidende antwoorden die we krijgen
als we vragen naar de rechtsongelijkheid.

Als we samen bij de bakker staan en beide exact hetzelfde
brood kopen en ik betaal €2,= en jij moet €2,20 afrekenen,
dan vraag je je toch ook af waarom dat dat zo is,
zeker als jij al jaren bij die bakker koopt en je mij hoort zeggen
dat ik nog nooit bij die bakker iets kocht.

Verder zijn alle overige kortingen relatief. Als je weet dat velen
hun abonnement lieten doorlopen in afwachting van de 4s of 5,
én dan ook nog eens het tegoed kwijt zijn dat ze op hun vorige
abonnement nog hadden staan.
@NesCio01
Maar dit gebeurt toch overal? Ooit een keuken of een auto gekocht? Daar betaalt elke klant een andere prijs. Laatst heb ik een SD kaart bij BCC gekocht en toen ik zei dat ze via internet maar 20E waren, kreeg ik 'm ook mee voor 20E (terwijl mijn opmerking alleen maar bedoeld was als 'dank u, maar ik zoek verder', niet om af te dingen).
T-Mobile gaat hiet wel soepel mee om. Degenen die om een extra maand vragen, krijgen deze ook. Net zoals bij keukens, degenen die om korting vragen, krijgen dit ook. Als je niets vraagt, betaal je de volle prijs.
Het is een andere discussie 'die rechtsongelijkheid'. Het zou inderdaad ook handig zijn, dat T-Mobile net zoals de bakker zou werken: iedereen dezelfde prijs.
Vroeger, voor het internet tijdperk, ging dit ook makkelijker. Het bedrijf kon doen wat hij wilde. Nu wat lastiger gezien de vele bekende voorbeelden op fora. T-Mobile kan eigenlijk ook niets anders doen dan jou ook die korting geven, na de veel voorbeelden hier op dit forum (en verder...) van klanten die een extra maand gekregen hebben.
Reputatie 2

@NesCio01<br />
Maar dit gebeurt toch overal? Ooit een keuken of een auto gekocht? Daar betaalt elke klant een andere prijs. Laatst heb ik een SD kaart bij BCC gekocht en toen ik zei dat ze via internet maar 20E waren, kreeg ik 'm ook mee voor 20E (terwijl mijn opmerking alleen maar bedoeld was als 'dank u, maar ik zoek verder', niet om af te dingen).<br />
T-Mobile gaat hiet wel soepel mee om. Degenen die om een extra maand vragen, krijgen deze ook. Net zoals bij keukens, degenen die om korting vragen, krijgen dit ook. Als je niets vraagt, betaal je de volle prijs.<br />
Het is een andere discussie 'die rechtsongelijkheid'. Het zou inderdaad ook handig zijn, dat T-Mobile net zoals de bakker zou werken: iedereen dezelfde prijs.<br />
Vroeger, voor het internet tijdperk, ging dit ook makkelijker. Het bedrijf kon doen wat hij wilde. Nu wat lastiger gezien de vele bekende voorbeelden op fora. T-Mobile kan eigenlijk ook niets anders doen dan jou ook die korting geven, na de veel voorbeelden hier op dit forum (en verder...) van klanten die een extra maand gekregen hebben.

je slaat de spijker op zijn kop, alleen wat de normale mens vreemd vind is dat er zonder verdere uitleg €20,- bij komt bij bestaande abonnee's. T-mobile zegt op zijn beurt dat je 3 maanden korting krijgt, daar adverteert men ook mee maar dan wordt er opeens zonder dat het ergens staat er €20,- bij opgeteld.

Het is logisch dat je voor een bepaalde dienst betaalt, het moet uitgevoerd worden en diegene moet betaald worden. Het vreemde is alleen dat ze blijkbaar €30,- rekenen om iemand aan te sluiten, een laag opgeleid persoon (loon indicatie) zou hier een uur mee bezig zijn. Vreemde gang van zaken, dit is namelijk een kwestie van een formulier invullen en klaar is kees. Zoals de moderator ook al zei is alles geautomatiseerd. Maar blijkbaar is dezelfde persoon die jouw aansluiting heeft afgehandeld, of een collega, alweer 30 minuten bezig om jouw abonnement te verlengen. Dit baseer ik op het gegeven dat je als 'verlenger' €20,- extra betaalt.

Kan me niet heugen dat ik die kosten gemaakt heb bij andere providers. Het was zelfs zo erg, dat jaren geleden de aansluit kosten van een 1 jarig abonnement €59,95 waren en die van een 2 jarig abonnement €29,95. In het buitenland kennen ze vaak geen aansluit kosten, die wordt gewoon bij de abonnements prijs doorberekend.

Netzoals ze in Nederland 'service' kosten kennen bij de aankoop van een auto, deze bedragen vaak ~€1000. Dit houdt in dat de auto wordt schoon gemaakt en versie olie word toegevoegd. In het buitenland krijgt een auto ook een kleine beurt maar betaal je er niet extra voor.

Waar komen deze rare onverklaarbare kosten in Nederland toch altijd vandaan? Want niemand kan mij uitleggen dat het aansluiten van een nieuw abonnement €30-€60 kost, evenals het vernieuwen van een abonnement ook €20 schijnt te kosten.
Reputatie 2

"all"
Het is gewoon simpel: De prijzen op de website zijn de prijzen waarvoor T-Mobile de iPhone 4S dient te verkopen aan de klanten. Ze mogen er gewoonweg niet meer voor vragen dan de prijs die op de website staat.

Ben ik even blij dat Albert Heijn dat met een pak yoghurt niet doet.
Ja maar mijnheer.. u drinkt zo weinig yoghurt.. voor u kost dat pak geen 1,10 maar 2,30
T-mobile, schaam je, dat je zo met klanten omgaat die al meer dan 10 jaar klant zijn !

Onbegrijpbaar en onverkoopbaar naar trouwe klanten.

@Galois:
vreemd argument wat je aanhaalt.
Ik heb 4x een auto gekocht en 1x een keuken.
In geen van de 5 gevallen, werd bij het overhandigen van de factuur een niet eerder genoemd bedrag opgevoerd.
Deze 20 euro staat nergens vernoemd. In mijn optiek is dit dus misleidend, en EIS ik dan ook dat dit netjes gecrediteerd wordt.
In dat niet het geval is, zal ik hiervoor contact op gaan nemen met een consumenten programma. Ik neem aan dat ik hier voldoende mensen aan mijn zijde heb, die zich net als ik een beetje "bestolen" voelen.
Inderdaad een hele vreemde zaak, om deze reden alleen al heb ik mijn order geannuleerd. Ze geven slappe smoesjes omtrent de reden van deze 20e extra die je moet betalen. Het gaat me niet om die 20 euro extra, ik betaal al bijna 400 euro voor het toetsel icm met een eenjarige abo, van die 20 euro lig ik niet wakker. Het gaat om het feit dat je als bestaande klant minder gewaardeerd wordt behalve als je elke maand 100 euro of meer betaalt. Mocht je je abonnement verlengen via een andere webwinkel of de phonehouse bijvoorbeeld dan betaal je de normale prijs en krijg je alsnog die paar maanden gratis.

Lekker T-Mobile
Reputatie 2
De prijslijst is nu gewoon met 20 euro opgehoogd ten opzichte van de eerst aangekondigde prijslijst. Vind het een vreemde zaak.

De prijslijst is nu gewoon met 20 euro opgehoogd ten opzichte van de eerst aangekondigde prijslijst. Vind het een vreemde zaak.

Ik denk dat dat een hele mooie conclusie is en dat er verdeeldheid blijft ontstaan. Ik leg ook deze klacht gewoon op de stapel en als andere providers een mooie aanbieding hebben, dan ben ik zo over. Waardevol voor TM of niet, dan zijn ze wel een klant minder. Het lijkt me niet zo dat TM blij kan zijn met (ook al ben ik niet waardevol) een klant minder..
Reputatie 2
Heb inmiddels een onnozele reactie terug gehad... omdat ik geen aansluitkosten hoef te betalen, ben ik alsnog voordeliger uit dan een nieuw abonnee.
Beste T-mobile... daar gaat 't niet om !
Het gaat erom, dat er zonder specificatie 20 euro meer gefactureerd wordt dan waarvoor ik het toestel volgens de website kon kopen. Nergens is een verwijziging gemaakt naar prijzen voor verlenging en/of nieuwe klanten.
Heb inmiddels gereageerd naar T-mobile... (blijf het misleiding vinden).
Indien hier geen correct antwoord op volgt (namelijk een creditering) dan gaat er een mail naar Kassa / consumentenverenigingen.
Dit kan gewoon niet !

Reageer