Beantwoord

Wat gebeurt er met mijn oude contract na verlenging?

• 29 maart 2018
  • 3 reacties
  • 201 Bekeken

Ik heb zojuist mijn contract verlengd. Dit was enkele dagen nadat de looptijd van mijn oude contract voorbij was. Mijn oude contract is door het eindigen van die looptijd automatisch omgezet naar onbepaalde tijd, en heeft een maand opzegtermijn. Ik heb mijn oude contract niet expliciet opgezegd. Ik neem aan dat er een uitzondering is op de opzegtermijn van een maand bij verlenging, maar feitelijk staat dit nergens.

Waarom is daar geen informatie over te vinden, ook niet in de bevestigingsmail van de verlenging? Is het zo dat mijn oude contract onmiddellijk eindigt vanwege mijn nieuwe contract? Krijg ik dat nog bevestigd? Want anders heb ik nu twee contracten lopen voor hetzelfde nummer.
icon

Beste antwoord door Hajar 30 maart 2018, 10:50

Hi ooraangenaaid,

Bijzondere gebruikersnaam! :P

Ik wil gelijk bij jou alle zorgen wegnemen, want je hebt namelijk je abonnement verlengd en dus hoef je het oude abonnement helemaal niet op te zeggen. Het is nu automatisch omgezet naar het nieuwe abonnement. Geen zorgen dus je hebt geen twee contracten. Als het goed is heb je op 28 maart een bevestigingsmail ontvangen. Kan dat kloppen?

Als je op My T-Mobile kijkt bij Mijn Abonnement dan zie je ook dat het nieuwe Go Unlimited abonnement is ingegaan op 28-03-2018 en het loopt tot 27-03-2020 (mijn verjaardag:P ). Ik hoop dat het nu wat duidelijker is allemaal. Als je nog vragen hebt of als ik nog iets kan betekenen, hoor ik het graag!

Ik wens je voor nu een mooi weekend toe!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi ooraangenaaid,

Bijzondere gebruikersnaam! :P

Ik wil gelijk bij jou alle zorgen wegnemen, want je hebt namelijk je abonnement verlengd en dus hoef je het oude abonnement helemaal niet op te zeggen. Het is nu automatisch omgezet naar het nieuwe abonnement. Geen zorgen dus je hebt geen twee contracten. Als het goed is heb je op 28 maart een bevestigingsmail ontvangen. Kan dat kloppen?

Als je op My T-Mobile kijkt bij Mijn Abonnement dan zie je ook dat het nieuwe Go Unlimited abonnement is ingegaan op 28-03-2018 en het loopt tot 27-03-2020 (mijn verjaardag:P ). Ik hoop dat het nu wat duidelijker is allemaal. Als je nog vragen hebt of als ik nog iets kan betekenen, hoor ik het graag!

Ik wens je voor nu een mooi weekend toe!
Alle andere gebruikersnamen waren al in gebruik :)

Het is goed om te weten dat mijn oude contract is beëindigd, maar dat staat verder nergens. Ik weet wel dat mijn nieuwe contract is ingegaan. Maar in het mailtje staat niets over mijn oude contract. Ik heb dus nul rechtszekerheid dat dat beëindigd is en dat is niet goed.

Er zit ook een financiële component aan, want mijn oude contract heeft een hoger maandbedrag. Er is al een maandtermijn afgeschreven van mijn bankrekening. Die moet dus gedeeltelijk worden teruggestort. Ook daar heb ik geen communicatie over ontvangen.

Er moet dus echt nog gecommuniceerd worden met mij over die beëindiging.
Hoi ooraangenaaid.

Er wordt nooit gecommuniceerd over een 'beëindiging' als je voor een verlenging kiest. Je nieuwe contract gaat 'gewoon' in.

Als in jouw My T-Mobile het oude abonnement nog onder "mijn abonnement" zou staan, terwijl je verlenging allang is ingegaan, dan zou er iets fout zijn gegaan.

Het kan zijn dat de factuur na een wijziging (verlengen valt hier ook onder) duurder is, dat wordt dan -indien nodig- gecorrigeerd op de factuur erna. Een uitleg hierover kun je op deze pagina vinden. Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze dan gerust.

Reageer