Beantwoord

Wat is verstandig?

• 16 mei 2016
  • 4 reacties
  • 189 Bekeken

Hallo,

Mijn abonnement kan over een week verlengd worden, maar mijn huidig abonnement staat op de naam van mijn vader (omdat ik toentertijd nog minderjarig was). Nu zou ik dit graag op mijn naam laten zetten maar na wat rond zoeken kwam ik erachter dat dit niet mogelijk is bij een contract verlenging.

Wat is nu wijs om te doen?
1. Eerst mijn contract verlengen en erna een contractovername doen?
2. Eerst een contractovername doen en erna mijn contract verlengen?

Ik ben er een beetje bang voor dat als ik eerst een contractovername doe hier veel tijd overheen gaat, omdat ik zo snel mogelijk mijn contract wil verlengen.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Met vriendelijke groet,
Sanne
icon

Beste antwoord door KoenM 17 mei 2016, 11:52

Hoi,

Voor de kortingen maakt het inderdaad niks uit of je optie 1 of 2 doet. Blijft allemaal hetzelfde.

Betreft de kosten, deze bedragen €25,42

Wanneer je nog meer vragen hebt, let us know!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Hoi Sanne,

Ik zou sowieso niet voor optie 2 gaan. Meestal heb je bij een verlenging wel wat kortingen op bundels en die komen erna te vervallen. Dus dat is zonde! Dan is optie 1 een betere.

Misschien is er nog wel een derde optie: gewoon een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud. En dan nummerbehoud laten uitvoeren vanaf het bestaande abonnement en het nieuwe abonnement uiteraard pas in laten gaan wanneer je nummer is overgezet. Ik moet zeggen dat ik hier geen persoonlijke ervaring mee heb, maar het is denk ik wel de goedkoopste optie. Je hebt dan namelijk geen contractovernamekosten, maar misschien wel aansluitkosten. Ik weet alleen niet helemaal zeker of een nummerbehoud goed gaat van een abonnement af wat op iemand anders naam staat. Zolang je de exacte tenaamstelling goed op geeft, moet dit kunnen denk ik. Maar misschien dat iemand die dat weet dit nog even kan bevestigen.

De overzettingsdatum kan bij die laatste optie trouwens pas plaatsvinden nadat je huidige contract is afgelopen, dus dat duurt waarschijnlijk nog vier maanden. Dit omdat het immers een opzegging is.

Een eventuele tussenoplossing kan nog zijn: bestaande abonnement omzetten naar prepaid. Prepaid kun je volgens mij altijd overzetten naar een abonnement ongeacht de tenaamstelling, omdat hier alleen maar een simkaartnummer check op zit als ik het goed heb.
Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice zelf en deze heeft mij ervan verzekerd dat mijn kortingen en alles in mijn contract gewoon blijft bestaan (op de T-Mobile punten na, maar dit vind ik niet erg).

Ik vroeg me wel nog af of hier kosten aan verbonden zijn. Ik lees op meerdere plaatsen dat dit € 15,- is, is dit nog steeds zo?

Nogmaals dank.
Reputatie 6
Hoi,

Voor de kortingen maakt het inderdaad niks uit of je optie 1 of 2 doet. Blijft allemaal hetzelfde.

Betreft de kosten, deze bedragen €25,42

Wanneer je nog meer vragen hebt, let us know!
Bedankt voor jullie hulp, ik ben nu een stuk meer gerust wat betreft mijn verlenging en overname!

Reageer