Beantwoord

Wegwerken bkr registratie

Hallo,

Ik heb sinds 9 maanden een abonoment van €43,66 p/m, echter ben ik er laatst achter gekomen dat ik hierdoor een bkr registratie heb en dus iets niet kon kopen op maandelijkse afbetaling.

Mijn vraag is dan ook als ik mijn afbetaal, wat een eenmalige €401 is, en hierdoor mijn maandbedrag €15/20 wordt voor alleen de data/bellen/sms.. vervalt mijn bkr registratie dan?

En zoja, hoelang duurt het dan voordat ik dat ding kan kopen bij de mediamarkt op maandelijkse afbetaling?
icon

Beste antwoord door CrisTien 29 april 2019, 22:19

Hallo @Sanderk99 Ik heb de tekst even van de site van T-mobile gekopieerd. Hopelijk is dit het antwoord wat je zocht?
Fijne avond!

Ben je huiverig voor een BKR-registratie, bijvoorbeeld omdat je ooit een hypotheek of lening wil afsluiten? Wij helpen je hierbij. Je kunt bij T-Mobile namelijk je toestelkrediet tussentijds volledig afbetalen, zodat in heel korte tijd je BKR-registratie wordt aangepast. Dit kán je kredietwaardigheid net het duwtje geven wat nodig is.
Via iDeal betaal je gemakkelijk de rest van je toestelkrediet af, en binnen een paar werkdagen is je registratie aangepast.
De BKR-registratie hoeft dus geen probleem te zijn voor je.

Na afbetaling van het krediet wordt een einddatum geplaatst bij BKR zodat duidelijk is dat het krediet is beëindigd. Het krediet (en eventuele bijzonderheden) blijft na de einddatum nog 5 jaar in het Centraal Krediet Informatieysteem bij Stichting BKR zichtbaar.
Bron: BKR.nl
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hallo @Sanderk99 Ik heb de tekst even van de site van T-mobile gekopieerd. Hopelijk is dit het antwoord wat je zocht?
Fijne avond!

Ben je huiverig voor een BKR-registratie, bijvoorbeeld omdat je ooit een hypotheek of lening wil afsluiten? Wij helpen je hierbij. Je kunt bij T-Mobile namelijk je toestelkrediet tussentijds volledig afbetalen, zodat in heel korte tijd je BKR-registratie wordt aangepast. Dit kán je kredietwaardigheid net het duwtje geven wat nodig is.
Via iDeal betaal je gemakkelijk de rest van je toestelkrediet af, en binnen een paar werkdagen is je registratie aangepast.
De BKR-registratie hoeft dus geen probleem te zijn voor je.

Na afbetaling van het krediet wordt een einddatum geplaatst bij BKR zodat duidelijk is dat het krediet is beëindigd. Het krediet (en eventuele bijzonderheden) blijft na de einddatum nog 5 jaar in het Centraal Krediet Informatieysteem bij Stichting BKR zichtbaar.
Bron: BKR.nl
Reputatie 7
Badge +10
hoi @Sanderk99

Begrijp wel dat je de ene BKR registatie gaat inruilen voor de andere BKR registatie.

Nadat u de lening heeft afgelost en het contract is beëindigd door de kredietverstrekker, blijven de gegevens nog 5 jaar zichtbaar bij Stichting BKR. Hier staat een einddatum bij. Het is dus te zien dat u de lening op dat moment niet meer heeft.
En wat precies betekend het dat mijn gegevens nog 5 jaar zichtbaarzijn bij de bkr. Welke gevolgen heeft dit, als die er zijn?
Reputatie 7
Badge +10
Ik ben geen credietbeoordelaar dus dat weet ik niet. iedereen mag zijn eigen creteria er aan hangen.
Reputatie 7
Badge +17
@Sanderk99
Je betaalgedrag wordt geregistreerd sla je een keer over krijg je een aantekening achter je naam, dat kan soms erg ongunstig zijn bij (voorbeeld) huur of koop van een woning.
Zo’n aantekening blijft 5 jaar geregistreerd.
Succes met je beslissing.

Reageer