Beantwoord

Wisselen van abonnement na verlenging

• 17 maart 2016
  • 7 reacties
  • 232 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds vorige week vrijdag (11-3-16) een nieuw abbonement afgesloten bij jullie voor de s7 edge.
Ik had hiervoor een s4 met een abbo die op mijn moeders naam stond (ik was toen nog net geen 18) maar ik betaalde deze wel zelf en ik beheerde zelf het account etc. Bij mijn nieuwe abbo heb ik hetzelfde nummer behouden(wel een nieuw simkaartje). Alleen kom ik er nu achter dat het internet en de belminuten die ik gebruik nog steeds van mijn oude abbonement worden afgehouden. (mijn nieuwe abbo heeft 3gb meer).

Er is mij in de winkel verteld dat mijn nieuwe abbo gewoon in zou gaan, en mijn oude abbo dus zou komen te vervallen(ik moest alleen over 2 maanden een nieuw simkaartje aanvragen om dit nummer te behouden omdat deze anders zou komen te vervallen dan)

Wat extra informatie:
Mijn oude abbo(van de s4 nog) komt officieel te vervallen op 17-06-16 (moeders naam)
Ik heb dit nieuwe abbo afgesloten op 11-03-16 (mijn eigen naam)
icon

Beste antwoord door David 18 maart 2016, 09:15

Hey Patrick,

Van harte welkom op ons Forum! :)

Het is inderdaad een wat ingewikkelde situatie.. Het telefoonnummer waar je nu mee bent ingelogd op het forum (eindigend op -135) is op dit moment nog actief. Ik begrijp niet precies wat ze in de winkel bedoelden dat het lopende abonnement zou stoppen, want dit gebeurt pas aan het einde van het contract en dat is op 17 juli. Het lijkt erop dat ze in plaats van een contractsovername en verlenging, een geheel nieuw abonnement op jouw naam hebben afgesloten.

De twee maanden waar naar verwezen is in de winkel is de datum waarop je nummerbehoud moet aanvragen voor je huidige nummer. Op dit moment zit je 4 maanden voor de nieuwe datum, dus vandaar over 2 maanden. Het nummerbehoud is wel belangrijk, zodat je jouw huidige nummer niet verliest!

Het is allemaal wat gecompliceerd in werking gezet, maar het komt er op neer dat je op dit moment het oude abonnement nog hebt lopen, tot je nieuwe abonnement ingaat en je moet ervoor zorgen dat je hier nummerbehoud voor aanvraagt.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +13
Beste Patrick dat klinkt als abracadabra heb je een nieuw abonnement afgesloten met nummerbehoud van je oude nummer?
Want met nummerbehoud hadden ze je ook gelijk een sim kaart meegeven die in het toestel moest op de datum dat je oude abonnement verliep.
Zo niet dan heb je nu dus twee abonnementen lopen je oude op naam van je moeder en deze nieuwe met de s7.

Maar ik vermoed dus omdat je dus alleen nummerbehoud 2 maanden van te voren kan aanvragen je nu dus met twee abonementen zit?
Of heb je een naamswijziging formulier ingevuld zodat het contract wat nu op naam van je moeder staat word overgeschreven op jouw naam?
Hallo Rosan,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb inderdaad een 2e simkaart hier thuis liggen die ik binnenkort in mijn nieuwe telefoon moet doen op de datum dat mijn oude nummer verloopt. En zoals ik het begrepen heb zou mijn oude abbo nu niet meer afgehouden worden aangezien ik zoals dat mag 4 maanden van tevoren een nieuwe heb afgesloten.

MVG, Patrick
Badge +13
Maar dan hebben ze dus gewoon je bestaande contract verlengd want dat mag 4 maanden van te voren en moet je of heb je al een contract overname formulier ingevuld?
In dat geval kan je gewoon al je nieuwe sim kaart gaan gebruiken namelijk (en dus je nieuwe toestel)
Want er wijzigt alleen een naam als ik het goed begrijp?
Je abonnement zit namelijk niet op de sim kaart dat is een misvatting het is namelijk een automatisch proces.
Je oude abonnement loopt gewoon tot de einddatum en daarna start vanzelf het nieuwe abonnement.
Ik snap alleen niet helemaal waarom je over twee maanden een nieuwe sim kaart moet aanvragen is dat je wel uitgelegd waarom?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Patrick,

Van harte welkom op ons Forum! :)

Het is inderdaad een wat ingewikkelde situatie.. Het telefoonnummer waar je nu mee bent ingelogd op het forum (eindigend op -135) is op dit moment nog actief. Ik begrijp niet precies wat ze in de winkel bedoelden dat het lopende abonnement zou stoppen, want dit gebeurt pas aan het einde van het contract en dat is op 17 juli. Het lijkt erop dat ze in plaats van een contractsovername en verlenging, een geheel nieuw abonnement op jouw naam hebben afgesloten.

De twee maanden waar naar verwezen is in de winkel is de datum waarop je nummerbehoud moet aanvragen voor je huidige nummer. Op dit moment zit je 4 maanden voor de nieuwe datum, dus vandaar over 2 maanden. Het nummerbehoud is wel belangrijk, zodat je jouw huidige nummer niet verliest!

Het is allemaal wat gecompliceerd in werking gezet, maar het komt er op neer dat je op dit moment het oude abonnement nog hebt lopen, tot je nieuwe abonnement ingaat en je moet ervoor zorgen dat je hier nummerbehoud voor aanvraagt.
Hallo, David

Bedankt! Wil dat dus zeggen dat mijn nieuwe abbo ingaat op het moment dat deze afloopt? Dus over 4 maanden?

Mvg, Patrick
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Patrick,

Ik heb even in het systeem gekeken voor je en zie dat jouw nieuwe abonnement ingaat op 03/07/2016. Je huidige abonnement eindigt op 17/07/2016. Je hebt dus een korte overlapping omdat het geen verlenging is. Ik kan de startdatum van je contract niet wijzigen maar wat ik wel kan doen - en dus ga doen - is de kosten van je maandbundel van het nieuwe abonnement vergoeden voor de periode van 03/07-17/07. Dit kan ik pas doen op het moment dat je abonnement ingaat dus ik heb een notitie gemaakt voor die zondag.

Als je nog aanvullende vragen hebt, we zitten voor je klaar!
Hartstikke bedankt voor de fijne en snelle service!

Reageer