Beantwoord

ZSM Ruilen toestel

• 19 juni 2016
  • 6 reacties
  • 225 Bekeken

Beste lezers,

Ik heb afgelopen vrijdag een Xperia XA met verlenging gekocht in de winkel met een 1 jarig abonnement. Na een paar uur thuis ermee te werken ben ik zeer ontevreden en wil ik toch weer terug naar een iphone. Nu lees ik net dat in de winkel gekochte toestellen (plus abonnement) niet retour kunnen.

De aankoop verliep als volgt: Het toestel was op de woensdag niet op voorraad in mijn gewenste kleur. De medewerker wou de telefoon niet uit de gezegelde doos halen zodat ik deze kon bekijken. Hij gaf aan dat deze een dag later verwacht werd. Ook was hij er erg op gesteld dat ik bij hem een deal ging sluiten. Hij was verder aardig dus ik bood aan om mij een bericht te sturen als het toestel zou arriveren een dag later, dit gebeurde toen ook. Ik ben nog geen uur voor sluitingstijd door de betreffende verkoper gebeld omdat het toestel net binnen was. Ik heb dan ook de telefoon pal voor sluitingstijd in de winkel afgerekend en alles rond gemaakt qua contract. De verkoper had op dat moment nog steeds geen XA toestel aanwezig in de winkel om te testen. Hij heeft wel zelf de doos opengemaakt (ontzegelt) om te laten zien wat er in de doos zit.

Na wil ik na nader inzien toch een iphone 6. Ik ben ook bereid om hiervoor mijn abonnement van 1 naar 2 jaar te verlengen. Als dit niet mogelijk is neem ik na dit jaar afscheid van T-Mobile na 10+ jaar. Ik heb begrepen dat T-Mobile wel in gevallen dit kan doen mits zij dat zelf willen bij bijzondere gevallen. Aangezien ik een toestel heb gekocht wat nog niet eens in de winkel bekeken kon worden vroeg ik me af of dit mogelijk is? Ik ga deze week weer langs bij de winkel hiervoor. Wellicht kan iemand hier meer over vertellen.
icon

Beste antwoord door Hajar 20 juni 2016, 12:03

Hi Pai-Mei,

Welkom op ons Forum!

Allereerst gefeliciteerd met je verlenging. Wel jammer om te lezen dat je niet blij bent met je toestel. Mag ik vragen wat je niet bevalt aan het toestel? Is het een kwestie van wennen misschien?

Het klopt inderdaad dat je toestellen die in de Shop zijn gekocht of opgehaald niet kunt retourneren of omruilen. De reden hiervan is dat je daar de mogelijkheid krijgt om het toestel te bekijken. Het komt dus vooral neer op eigen verantwoordelijkheid zoals Poco-Loco ook aangeeft. Alleen bij online of telefonische bestellingen is de Wet Koop op Afstand van toepassing. Dat houdt in dat er een bedenktijd van 14 dagen is.

Ik begrijp dat je op een ander antwoord zat te wachten en dus hoop ik dat je nieuwe toestel je alsnog gaat bevallen. Mocht je andere vragen hebben, laat het mij dan weten.
Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op dit klantenforum,

Als eerste, dit betekent dat hier mede-klanten elkaar proberen te helpen en pas na een 24 uur een moderator kijkt of zij iets door kunnen geven.

In dit geval zal je dus even op hun moeten wachten, maar... in de winkel gekochte toestellen mag je inderdaad niet wisselen. Als je niet gecontroleerd hebt, wordt dat gezien als jouw eigen verantwoordelijkheid en fout, echter, wat je beschrijft betekent dat ik ga nuanceren... Normaal zou ik heel kort zijn in de vorm van, dan had je zelf moeten controleren.

Ik ben wel bang dat op dit klantenforum, dus niet klantenservice, er niet veel gedaan kan worden. Ook dat je op zondagavond hier "pas" meldt dat je ontevreden bent, helpt niet in je voordeel (tenminste hier melden). Het enige wat je kan proberen, bij mijn weten, is via een rechtsbijstand (verzekering of niet) aan te kaarten dat er sprake is geweest van misleiding omdat je niet uitvoerig het toestel hebt kunnen controleren op voorhand. Echter, ook hier zal het tegenargument dus eigen verantwoordelijkheid zijn.

Hopelijk kan een moderator intern een balletje voor je opgooien met meer positief resultaat, maar voor hier, een community tussen klanten, gaat het niet veel meer worden.

Ik wil je wel meegeven dat drogredenaties van hoe lang je klant bent, mij en ik vermoed vele anderen (ik weet wel namen, maar je mag nooit voor anderen spreken, dus ik vermoed enkel) het geen bal interesseert. Ik snap je frustratie, maar je bent niet de eerste, niet de laatste en het voegt voor mij echt niets aan waarde toe. Ook geen motivatie om je te helpen ;)

Hou je er wel rekening mee dat schakelen tussen iOS en Android je echt een paar weken gaat kosten? Ik ken de XA niet persoonlijk, maar het verschil tussen Android en iOS ken ik wel... Ik vloek als ik op een iPhone iets moet oplossen (ohja, de meesten hier zijn de "techies" waar anderen heen lopen bij problemen) en mijn broertje kan amper op mijn mobiel de gallerij openen 😃
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pai-Mei,

Welkom op ons Forum!

Allereerst gefeliciteerd met je verlenging. Wel jammer om te lezen dat je niet blij bent met je toestel. Mag ik vragen wat je niet bevalt aan het toestel? Is het een kwestie van wennen misschien?

Het klopt inderdaad dat je toestellen die in de Shop zijn gekocht of opgehaald niet kunt retourneren of omruilen. De reden hiervan is dat je daar de mogelijkheid krijgt om het toestel te bekijken. Het komt dus vooral neer op eigen verantwoordelijkheid zoals Poco-Loco ook aangeeft. Alleen bij online of telefonische bestellingen is de Wet Koop op Afstand van toepassing. Dat houdt in dat er een bedenktijd van 14 dagen is.

Ik begrijp dat je op een ander antwoord zat te wachten en dus hoop ik dat je nieuwe toestel je alsnog gaat bevallen. Mocht je andere vragen hebben, laat het mij dan weten.
@hajar de reden dat het toestel mij niet bevalt is op de eerste plaats de bezel. Het scherm is te breed en mist een rand (wat wel mooi is) wanneer ik hem wil gebruiken maakt mijn hand contact met het scherm waardoor ik niet normaal kan scrollen. Noem het een designfout.

In de winkel heb ik gevraagd naar een testmodel. Die was er niet en ze waren niet bereidwillig om het toestel uit de doos te halen. Ik vind het gek dat ik zaken opeisen en me bezig moet houden met waar ik recht op heb in een winkel. Als consument ga je er vanuit dat verkopers je willen helpen.

Als ik daarbij aangeef om mijn contract zelfs te verlengen naar 2 jaar vind ik het gek dat hier geen passende oplossing voor gevonden wordt. Als ik het goed heb begrepen is T Mobile wel in staat om een uitzondering te maken.

Bedankt Poco-Loco voor je reactie dat mijn langdurige lid zijn je geen bal interesseert en maar een drogreden is.
Ik had eerlijk gezegd een wat meer coulante reactie verwacht aangezien ik geen aanteiging maak. Simpelweg een beroep op meer service en een oplossing. In plaats van geforceerd mij tevreden stellen met de situatie.

Mvg
Can
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Can,

Het is begrijpelijk dat het niet makkelijk werken is met je telefoon als je onbewust de touch screen blijft gebruiken. Je zal er vast al naar hebben gekeken, maar wellicht dat het anders vasthouden van de telefoon voor verbetering zorgt. Na een kijkje genomen naar een paar foto's zie ik inderdaad dat de bezel heel dun is. Het ziet er natuurlijk erg mooi uit, maar je moet de telefoon wel goed kunnen gebruiken.

Zoals onze vriendelijke collega Hajar al aangaf kunnen we in deze situatie helaas niets voor je betekenen. Hoe graag we het ook willen! Mijn excuses hiervoor..

Mocht je andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebben dan horen we het graag. We staan altijd voor je klaar Can.
Hoi Issam en de rest.
Ik geloof niet dat jullie niets kunnen betekenen maar niets willen betekenen. Jullie hebben de bevoegdheid om een uitzondering op de regel te maken. Dit gebeurt echter niet. Ik wil mijn geld niet terug. Ik wil alleen maar een nog langer contract met een nog duurder toestel. Lijkt me een win/win situatie en een wenselijke deal voor Tmob ook.

Maar goed fijne dag nog toegewenst.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Can,

Ik snap dat het een win/win situatie is maar in dit geval is er echt geen uitzondering mogelijk. De enige optie is om zodra je nieuwe contract is ingegaan een Early Renewal aan te vragen. Maar aangezien je dan een nieuw contract achter je verlenging aan plakt weet ik niet of dit de meest prettige optie is. Meer informatie hierover vind je in ieder geval op deze pagina.

Sorry dat we je voor nu niet verder kunnen helpen.

Reageer